Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς της FSI, όπως ήταν φυσικό, επέφερε δραματικές αλλαγές στη συμπεριφορά της σιδηροδρομικής εταιρείας έναντι του διαχειριστή της υποδομής (ΟΣΕ) και της θυγατρικής του εταιρείας που κατασκευάζει τα συγχρηματοδοτούμενα έργα (ΕΡΓΟΣΕ).
Ο όμιλος ΟΣΕ, έστω και τεμαχισμένος, δεν είναι πια κρατικός στο σύνολό του. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντιμετωπίζει – πλέον – τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ με «ουδετερότητα» και «αμιγώς τεχνοκρατικό προφίλ».
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαρτάται από τον ΟΣΕ και αντιστρόφως. Όσο πιο σύγχρονη είναι η σιδηροδρομική υποδομή, τόσο καλύτερα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μπορεί να δρομολογεί περισσότερα και νεότερα τρένα.
Από την πλευρά του, και ο ΟΣΕ καρπώνεται μεγαλύτερα έσοδα από τα τέλη χρήσης.
Τι γίνεται όμως στο μεσοδιάστημα; Τι γίνεται στο μεταβατικό στάδιο των ημιτελών σιδηροδρομικών έργων που διανύουμε σήμερα;
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ «φωνάζει» και – εμμέσως – αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο ενεργοποίησης περαιτέρω νομικών ενεργειών.
Ο ΟΣΕ απαντά ότι το δίκτυο είναι γνωστό στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μέσω της δήλωσης δικτύου, παραπέμποντας για δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των συγχρηματοδοτούμενων έργων στην ΕΡΓΟΣΕ.
Χθες, σε εκδήλωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο διευθύνων σύμβουλος Φίλιππος Τσαλίδης ανέφερε ότι έχει στείλει 2 σχετικές επιστολές σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, δίχως να λάβει απάντηση.
Μάλιστα, υποστήριξε ότι στόχος της εταιρείας είναι η πύκνωση δρομολογίων, τόσο στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όσο και στον Προαστιακό της Αθήνας τις ώρες αιχμής, αλλά αυτό καθίσταται αδύνατο, λόγω των συνεχιζόμενων και ημιτελών έργων.
«Είπαν ότι η ηλεκτροκίνηση στον Πειραιά θα ολοκληρωθεί το Νοέμβριο. Επίσης, τα έργα στο ΣΚΑ – Λιόσια δημιουργούν πρόβλημα στην εταιρεία», υπογράμμισε, τονίζοντας ότι είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθεί το Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης επισήμανε ότι αρκετά από τα ανωτέρω έργα βρίσκονται σε καταληκτικό στάδιο και εστίασε στο πρόγραμμα ανατάξεων που υλοποιεί ο Οργανισμός.
Το σίγουρο είναι ότι για τα επόμενα σχεδόν 1-2 χρόνια, οι σχέσεις μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ / ΕΡΓΟΣΕ πρόκειται να δοκιμαστούν σε σημαντικό βαθμό
metaforespress.gr