Πότε φθάνει στο Αίγιο, ο μεγάλος κίνδυνος για την Πάτρα
Σε ένα από τα πιο προβληματικά έργα και τις πιο μεγάλες εκκρεμότητες της ΕΡΓΟΣΕ εξελίσσεται ουσιαστικά η νέα διπλή ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική που θα φτάσει μέχρι Πάτρα και θα φέρει και πάλι μετά από περίπου 10 χρόνια το τρένο στην αχαϊκή πρωτεύουσα. Πολλά τμήματα του έργου έχουν περάσει από χίλια κύματα, άλλα έχουν πάρει το δρόμο τους άλλα πάλι και ιδίως εκείνο από το Ρίο μέχρι το Λιμάνι της Πάτρας παραμένει στον αέρα.
Μάλιστα όλες οι ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι δύσκολα το επίμαχο αυτό κομμάτι θα δρομολογηθεί εγκαίρως ώστε να είναι έτοιμο στην ώρα του και να επιτρέψει την έλευση του τρένου μέχρι το 2022. Πληροφορίες που διαρρέουν από το υπουργείο Υποδομών αλλά και την ΕΡΓΟΣΕ δεν αποκλείουν μάλιστα, στην περίπτωση που δεν υπάρξει άμεσα συμφωνία με τη δημοτική Αρχή της Πάτρας, το κέντρο της Πάτρας να μην έχει σύγχρονο δίκτυο εντός του 2022 και τα τρένα να σταματούν στα Μποζαΐτικα περιοχή μέχρι την οποία τα έργα προχωρούν με γοργούς ρυθμούς.
Το θέμα έχει απασχολήσει επανειλημμένα τις τοπικές Αρχές, κυβερνητικά κλιμάκια που θέλουν να το τρέξουν ενώ τελευταία στο «καυτό» αυτό ζήτημα κάνουν εκτενείς αναφορές και αθηναϊκά ΜΜΕ. Όλες οι αναφορές υπογραμμίζουν ότι τα πράγματα δεν πάνε και πολύ καλά με δεδομένο ότι ο Δήμος Πατρέων έχει ουσιαστικά απορρίψει και τις δύο προτάσεις του υπουργείου Υποδομών.
Θυμίζουμε ότι αρχικά είχε προταθεί η υπογειοποίηση από την περιοχή του Αγίου Διονυσίου μέχρι και τον Άγιο Ανδρέα, μετά όμως και την τεκμηριωμένη μελέτη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδος, η ηγεσία του Υπουργείου και η ΕΡΓΟΣΕ πρότειναν την βύθιση της γραμμής από την οδό Κανελλοπούλου. Ακόμα και αυτή η βελτιωμένη πρόταση όμως δεν βρίσκεται σύμφωνη τη δημοτική Αρχή Πελετίδη η οποία στηρίζει τις κινητοποιήσεις των κατοίκων μέχρι το Ρίο που ζητούν είτε υπογειοποίηση από την περιοχή τους ή περιφερειακή διέλευση της γραμμής.
Έτσι το έργο, στο σύνολο του, βρίσκεται στον «αέρα» με αποτέλεσμα τον ορατό πλέον κίνδυνο το τρένο να μην φθάσει στο λιμάνι αλλά να υπάρχουν και μεγάλες καθυστερήσεις για την Ηλεία και την Μεσσηνία, έργα που εξαρτώνται άμεσα με το τι θα γίνει τελικά στην Πάτρα. Όπως ανέφερε και σε πρόσφατο δημοσίευμά του το ypodomes.com το πρόβλημα παραμένει η γραμμή η οποία είναι μετρική, δηλαδή είναι στενότερη από αυτή που χρησιμοποιείται στο υπόλοιπο δίκτυο της χώρας. Το γεγονός αυτό με τη σειρά του σημαίνει πως αν τελικά δεν βρεθεί λύση, κανένα από τα σημερινά τρένα δεν θα μπορεί να προσεγγίσει την πόλη, ούτε ντιζελοκίνητο, ούτε ηλεκτροκίνητο.
Παράλληλα το πρόβλημα μεταφέρεται και στο λιμάνι, μιας και δεν θα υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης του εμπορικού λιμένα για τη μεταφόρτωση container. Στην παρούσα φάση, λόγω των διαφωνιών δεν υπάρχει οριστικοποιημένη μελέτη.
Στο μεταξύ το έργο του αφορά την ηλεκτροκίνηση του τμήματος της γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνης θεωρείται από τα μεγαλύτερα έργα της ΕΡΓΟΣΕ που θα δημοπρατηθεί εντός του 2018. Φορέας Υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ και το έργο το περιμένουμε να βγει προς δημοπράτηση μέσα στο επόμενο δίμηνο. Το κόστος είναι φθάνει περίπου 70εκατ.ευρώ και η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ μέσω του ΕΠ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον σχεδιασμό που υπάρχει αυτή την στιγμή μέσα στο τρίμηνο Ιούλιος-Αύγουστος-Σεπτέμβριος του 2018 αναμένεται να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει μετά από 10 χρόνια το σιδηροδρομικό τμήμα Κιάτο-Αίγιου με διπλή γραμμή.
thebest.gr