Σε ιδιώτη διαχειριστή το εμπορευματικό συγκρότημα του ΟΣΕ στο Θριάσιο, μέσω διεθνούς διαγωνισμού που προωθεί το υπουργείο Υποδομών. Τι συμφωνήθηκε με τους δανειστές. Το ενδιαφέρον της Cosco.
Η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης του εμπορευματικού κέντρου (στην έκταση των 588 στρεμμάτων της ΓΑΙΑΟΣΕ) στην κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ - Goldair από τη Βουλή, μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, αλλά και η προκήρυξη ενός νέου διαγωνισμού για παραχώρηση του υπολοίπου συγκροτήματος του Θριασίου προβλέπονται από το συμπληρωματικό μνημόνιο που συμφώνησε η κυβέρνηση με τους δανειστές.
Ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών προβλέπει πως μέχρι τον Ιανουάριοθα παρουσιαστούν οι προτάσεις με βάση τις οποίες θα προκηρυχθεί ένας νέος διεθνής διαγωνισμός με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για τον ανάδοχο που θα αναλάβει το υπόλοιπο Συγκρότημα Θριασίου Πεδίου (ΣΘΠ), εκτός του εμπορευματικού κέντρου, με τις οριστικές αποφάσεις να λαμβάνονται μέχρι τον Μάρτιο. Μέχρι τον Ιούλιο, όπως συμφωνήθηκε και με τους δανειστές, θα έχουν ετοιμαστεί τα τεύχη δημοπράτησης ώστε να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός. Για το νέο ΣΔΙΤ φέρεται πως έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον η κινεζική Cosco καθώς το ακίνητο διαθέτει σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και το λιμάνι του Πειραιά, με το οποίο θα λειτουργήσει ουσιαστικά συμπληρωματικά.
Ο επενδυτής που θα προκύψει από τον δεύτερο διαγωνισμό για το Θριάσιο θα αναλάβει στην ουσία να ολοκληρώσει/συμπληρώσει τα έργα που προωθούνται από την ΕΡΓΟΣΕ στο Θριάσιο, ύψους περί τα 200.000.000 ευρώ, για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης.
Συγκεκριμένα, θα αναλάβει την προμήθεια και εγκατάσταση των απαραίτητων γερανογεφυρών για τη φορτοεκφόρτωση των συρμών, επένδυση που υπολογίζεται στα 20.000.000-25.000.000 ευρώ.
Θα αναλάβει, επίσης, την ολοκλήρωση σειράς έργων υποστηρικτικών λειτουργιών όπως τα κτίρια του χώρου μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών, φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, μεταφόρτωσης φορτίου βαγονιών, πρατήριο υγρών καυσίμων και την προμήθεια του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού (περονοφόρα κ.α.). Στο ακίνητο των 1.650 στρεμμάτων έχουν ήδη κατασκευαστεί δύο μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι οι οποίοι, όπως προβλέπεται από τα τεύχη του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο, μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά σ’ αυτό.
Ο διαγωνισμός για το νέο ΣΔΙΤ θεωρείται απαραίτητος ώστε να προχωρήσει η επένδυση για το εμπορευματικό κέντρο. Στον σχετικό διαγωνισμό είχε κατατεθεί μόνο μία προσφορά, από το σχήμα της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (80%) με την Goldair (20%). Η υπογραφή της σύμβασης εκκρεμεί επί μήνες, ενώ αναμένεται η έγκριση και του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η κοινοπραξία θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για 60 έτη του εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί, με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Ο επενδυτής θα έχει τη δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων.
Με την οριστικοποίηση της σύμβασης, η κοινοπραξία θα συστήσει εταιρεία αποκλειστικού σκοπού στην οποία η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. θα συνεισφέρει το 80% των απαιτούμενων ιδίων κεφαλαίων (δηλαδή 28,9 εκατ.), και η Goldair Cargo τo 20% (δηλαδή 7,22 εκατ.). Το σχήμα συμπληρώνεται με κεφάλαια από την Τράπεζα Πειραιώς ΠΕΙΡ -1,65%, ύψους 38,4 εκατ., έναντι μακροπρόθεσμου δανείου και 10,5 εκατ. ευρώ έναντι βραχυπρόθεσμου δανεισμού, ενώ ενδιαφέρον για συμμετοχή στη χρηματοδότηση είχαν δείξει και διεθνείς οργανισμοί όπως EBRD και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
euro2day.gr