Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2017

«Βιασύνη και κακός σχεδιασμός» για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Προχειρότητα, βιασύνη και κακό σχεδιασμό καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ(ηλεκτρικός) όσον αφορά τη διαδικασία μετάβασης στο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Σε συνέντευξη Τύπου, υποστήριξαν ότι ο τρόπος που προωθείται η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δυσφημεί τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Ο πρόεδρος του δ.σ. του Σωματείου, Λευτέρης Ρενιέρης, υπογράμμισε ότι τις τελευταίες μέρες, με την απαράδεκτη εικόνα και τις ουρές στους σταθμούς, «επιβεβαιωθήκαμε ότι η μετάβαση από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο έγινε με μια διαδικασία, πρόχειρη και αποσπασματική. Οι επιβάτες ταλαιπωρούνται σε ουρές με πολύωρη ορθοστασία, οι συνάδελφοι εκδότες εξοντώνονται αναγκαζόμενοι να εργάζονται πέραν του ωραρίου τους χωρίς διακοπή».
Όπως τόνισε, στην Ευρώπη το μεταβατικό διάστημα διήρκησε δύο ή και τρία χρόνια, ενώ εδώ κάποιοι «θεώρησαν ότι μπορεί όλα να είναι έτοιμα σε μόλις εφτά μήνες».
Οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ εκτίμησαν ότι η εφαρμογή του ηλεκτρονικού θα φέρει σημαντικά έσοδα στον ΟΑΣΑ, και ότι «πολλοί θα εκπλαγούν».
Ωστόσο, υποστήριξαν ότι η ΣΤΑΣΥ, στο τέλος του 2017, λόγω των καθυστερήσεων και της περιόδου χάριτος για τις χάρτινες κάρτες έως τις 15 Νοεμβρίου θα έχει πλασματικό έλλειμμα 19 εκατ. ευρώ.
Όπως εξήγησαν, ο ΟΑΣΑ είχε προϋπολογίσει για το 2017 έσοδα από το ηλεκτρονικό εισιτήριο συνολικού ύψους 24 εκατ., εκ των οποίων 12 εκατ. για την ΟΣΥ (μετρό) και τη ΣΤΑΣΥ.
Αλλά αυτά τα χρήματα δεν θα έχουν εισπραχθεί, καθώς μεταξύ άλλων υπολογίζεται ότι το 15θημερο παράτασης στην ισχύ των παλαιών καρτών απεριορίστων διαδρομών θα υπάρξει απώλεια εσόδων έως 7 εκατ. ευρώ.
Προτάσεις
Οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ προχώρησαν σε σειρά προτάσεων για την αποσυμφόρηση των ταμείων και την καλύτερη εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Προτείνουν την ενίσχυση του δικτύου πώλησης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, προσωποποιημένων και απλών και την άμεση διάθεση από τον ΟΑΣΑ τουλάχιστον 1.000 μηχανημάτων έκδοσης απλού εισιτηρίου του 1,4 ευρώ, ώστε ο επιβάτης να μπορεί να το προμηθεύεται στη γειτονιά του, από περίπτερο κ.λπ, όπως γινόταν μέχρι σήμερα με το προηγούμενο εισιτήριο.
Επίσης, για τη διευκόλυνση του κοινού, να γίνει ενημερωτική εκστρατεία με διαφημιστικά σποτ σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις, με φυλλάδια και σε ξένες γλώσσες για τους τουρίστες, τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων κ.λπ.
Ζητούν επίσης τη σύνδεση του συστήματος των πυλών στους σταθμούς (μπάρες) με τα συστήματα ασφαλείας, έτσι ώστε να ανοίγουν αυτόματα οι «μπάρες» σε περίπτωση ανάγκης, αλλά και να εφοδιαστούν όλα τα εκδοτήρια με τερματικά POS.

efsyn.gr