Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016

Η υγιεινή και η ασφάλεια της εργασίας στο απόσπασμα .Σε κίνδυνο οι εργαζόμενοι στον όμιλο ΟΣΕ

Συνάδελφοι δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι   το τραγικό συμβάν  στα Εβερεστ συνέβη, μόλις λίγες ώρες μετά την υπερψήφιση με συνοπτικές διαδικασίες, από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, του νόμου για το «νέο θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας» δηλαδή των νέων επικίνδυνων διατάξεων κατά της ασφάλειας και της υγιεινης της εργασίας για την εξυπηρέτηση των εργοδοτών και των ομίλων.
Ο εν λόγω νόμος, μεταξύ πολλών νέων διευκολύνσεων που παρέχει στους επιχειρηματικούς ομίλους, πάνω στην ήδη υπάρχουσα υποστελέχωση και υποβάθμιση των κρατικών ελεγκτικών μηχανισμών, ήρθε να προσθέσει την κατάργηση σειράς προϋποθέσεων και προληπτικών ελέγχων για την αδειοδότηση επιχειρήσεων, σε ζητήματα ασφάλειας (π.χ. πυρασφάλειας) και υγιεινής σε χώρους εργασίας, προβλέπει δε... εκ των υστέρων ελέγχους από ιδιωτικούς φορείς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγιεινή και ασφάλεια στους χώρους δουλειάς.



Το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Επισιτισμού - Τουρισμού - Ξενοδοχείων Αττικής και η Ενωση Λογιστών Ελεγκτών Περιφέρειας Αττικής, σε κοινή ανακοίνωσή τους για το θανατηφόρο εργατικό ατύχημα στο κατάστημα εστίασης «Everest», στην πλατεία Βικτωρίας αναφέρει σε σημείο της ανακοίνωσης οτι η κατάσταση θα χειροτερέψει με το νομοσχέδιο που πέρασε μόλις χτες (σ.σ. προχτές) στη Βουλή και που με αυτό παραδίδει η κυβέρνηση την ευθύνη για την προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά και της ασφάλειας στους τόπους δουλειάς σε ιδιωτικές επιχειρήσεις (που και αυτές θα λειτουργούν με βάση το κέρδος), σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ, καταργώντας επί της ουσίας ρυθμίσεις για την προφύλαξη στον τομέα των τροφίμων, της πυρασφάλειας και του περιβάλλοντος.

Στον σιδηρόδρομο οι εταιρείες του ομίλου ΟΣΕ  ακόμα δεν έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις τους  για παροχή μέσων προστασίας στους εργαζόμενους...
Ακόμα και αυτές που έχουν προχωρήσει σε παροχή μέσων προστασίας έχουν δώσει μόνο τα υποτυπώδη ενώ κωφεύουν για την διαμόρφωση των χώρων εργασίας ώστε να υπάρχει ικανοποιητικό επίπεδο υγιεινής και ασφάλειας.
Στο ΜΑΙ είχαμε συνάδελφο που τραυματίστηκε σοβαρά  απο την επικινδυνότητα του χώρου και θεωρούμε οτι ενα ζευγάρι παπούτσια μαζί με ενα φωσφοριζε γιλέκο δεν είναι αρκετά για να προστατεύσουν εναν εργαζόμενο από να σπασει  χέρια ή πόδια ή (τίποτα χειρότερο) οταν ο χώρος είναι μια διαρκής παγίδα και η υγιεινή του  είναι σε τεταρτοκοσμικό επίπεδο.
Εξίσου τραγική και επίκινδυνη είναι  η κατάσταση με την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών. Κυκλοφορία που  διεξάγεται βασιζόμενη  στο υψηλό αίσθημα ευθύνης των σιδηροδρομικών που οι διοικήσεις  των εταιρειών του ομίλου τους βγάζουν το λάδι.ΤΟΥΣ ΣΤΙΒΟΥΝ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΣΑΝ ΛΕΜΟΝΟΚΟΥΠΕΣ...
Η  τραγική κατάσταση του τροχαίου υλικού η ελλειμματική συντήρηση της γραμμής, το μειωμένο προσωπικο   και πολλά άλλα ,  φανερώνουν την πολιτική των διοικήσεων και της κυβέρνησης  που είναι προς μία κατεύθυνση .Την κατεύθυνση  της εντατικοποίσης εργασίας ,της πίεσης του υπάρχοντος προσωπικού να κάνουν περισσότερα ,να αμείβονται λιγότερα και να κινδυνεύουν  και από πάνω .

Από την άλλη τα εργοδοτικά και κυβερνητικά σωματεία  όπως πχ  τα σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σιωπούν στα εργατικά ατυχήματα ή όταν η κατάσταση φτάνει στο απροχώρητο τότε  και μόνο τότε   θα κάνουν κάποιες κινήσεις ,αλλά  μέχρι το σημείο όμως  εκείνο  που δεν θα ενοχλήσουν την εργοδοσία ή την κυβέρνηση.
Οι εργαζόμενοι οφείλουν να αντιδράσουν ,να οργανωθούν και να παλέψουν για να σταματήσουν το γκρέμισμα των δικαιωμάτων τους που μπορεί να το πληρώσουν ακόμα και με την ζωή τους..
Οφείλουν να συμμετέχουν δυναμικά στην απεργία της 8 Δεκέμβρη .
Οι εργαζόμενοι πρέπει να βγάλουν συμπεράσματα για την εκπροσώπηση τους στα σωματεία μέσω των επιλογών τους.
Οι επιλογές τους τους δικαιώνουν ή αποδέχονται την συστράτευση των επιλογών τους με την εκάστοτε εργοδοσία και κυβέρνηση;
Πρέπει να τους σταματήσουμε ..
ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ