Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016

Βόμβες φωσφόρου καθυστερούν το εμπορευματικό της Θεσσαλονίκης!

Περισσότερο από ένα εκατομμύριο ευρώ θα δαπανήσει η ΓΑΙΑΟΣΕ ώστε να καθαρίσει το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη που προορίζεται για την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου. Ο σχεδιασμός για Αλεξανδρούπολη και Λάρισα.Πάνω σε «νεκροταφείο» πυρομαχικών σχεδιάζει να κατασκευάσει το δεύτερο εμπορευματικό κέντρο της χώρας η ΓΑΙΑΟΣΕ, στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη.
Μάλιστα εξαιτίας των ευρημάτων, που περιλαμβάνουν από βλήματα και βόμβες αεροπλάνων μέχρι και βόμβες φωσφόρου από τον... Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, θα καθυστερήσει η προκήρυξη του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου.

Όπως υποστήριξε την Παρασκευή, ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Θαν. Σχίζας, κατά τη διάρκεια συνεδρίου των σιδηροδρομικών, θα απαιτηθεί περί το ένα εκατομμύριο ευρώ για τον καθαρισμό της έκτασης των 672 στρεμμάτων. Μέχρι στιγμής έχουν καθαριστεί αρκετά στρέμματα, με… πλούσια ευρήματα. 
Η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ είχε υποστηρίξει προ ημερών πως τα τεύχη δημοπράτηση για το δεύτερο εμπορευματικό κέντρο της χώρας, μετά τον εν εξελίξει διαγωνισμό για το Θριάσιο, θα είναι έτοιμα μέσα στον Οκτώβριο, με στόχο να κατατεθούν προσφορές στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους. Ο κ. Σχίζας υποστήριξε την Παρασκευή πως μέχρι το 2018 θα έχουν βγει στον αέρα και οι άλλοι δύο διαγωνισμοί, για το εμπορευματικό κέντρο της Αλεξανδρούπολης και το εμπορευματικό κέντρο που σχεδιάζεται στη Λάρισα, σε ακίνητο της εταιρείας.
Ειδικά για το διαγωνισμό που αφορά την αξιοποίηση τμήματος της έκτασης του ομίλου ΟΣΕ στο Θριάσιο για την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου, ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ απέφυγε να αναφέρει πότε θα υπογραφεί η σχετική σύμβαση με την κοινοπραξία Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.
Η κοινοπραξία κατέθεσε και τη μοναδική προσφορά στο σχετικό διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ. Ορισμένοι συνδέουν την καθυστέρηση στην οριστικοποίηση του αναδόχου με το σχεδιασμό του ΟΣΕ για προκήρυξη νέου διαγωνισμού εντός των προσεχών μηνών που θα αφορά την υπόλοιπη έκταση του Θριασίου για την οποία, μάλιστα, έχουν δαπανηθεί δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για έργα υποδομής.
Στην Αλεξανδρούπολη, η κυβέρνηση επιχειρεί να προωθήσει «πακέτο» έργων με σύμβαση παραχώρησης το οποίο περιλαμβάνει τη «μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση & εκμετάλλευση του έργου του λιμένα Αλεξανδρούπολης μετά των οδικών συνδέσεων με την Εγνατία Οδό και τη βιομηχανική περιοχή Αλεξανδρούπολης και την αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο».
Στόχος είναι η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει την Αλεξανδρούπολη με τα βουλγαρικά λιμάνια ως οικονομικότερη και ταχύτερη λύση στη διακίνηση εμπορευμάτων σε σύγκριση με τα στενά του Βοσπόρου που χρησιμοποιούνται σήμερα. Μέσω της σύνδεσης με Βάρνα τα εμπορεύματα μπορούν να φτάνουν στον Εύξεινο Πόντο σε έξι ώρες ενώ σήμερα χρειάζονται 2,5 ημέρες για να διασχίσουν το Βόσπορο.
Παράλληλα με την ωρίμανση του – εξαιρετικά φιλόδοξου – «πακέτου έργων» η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ σχεδιάζει και την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου, επιφάνειας 200.000 τετραγωνικών μέτρων, στην Αλεξανδρούπολη, σε έκταση 500 στρεμμάτων που κατέχει ο δήμος.
Για να προχωρήσουν τα δύο έργα πρέπει πάντως να βελτιωθεί η συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης.
Ο συγκεκριμένος οργανισμός, μαζί με τα υπόλοιπα εννέα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια, μεταφέρεται από το ΤΑΙΠΕΔ στο νέο υπερταμείο κρατικών εγγυήσεων.
euro2day