Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2015

Η απαξίωση του Προαστιακού συνειδητή επιλογή των κυβερνήσεων μέχρι και σήμερα

Μετα την αναφορά του  αναπληρωτή υπουργού μεταφορών κου Σπίρτζη για ένταξη του Προαστιακού στον ΟΑΣΑ αναρωτηθήκαμε για τα πραγματικά κίνητρα αυτής της ενέργειας.Πριν όμως κάναμε ένα μικρό <<σκάψιμο>> στο παρελθόν και σιγά σιγά φθάσαμε και μέχρι το σήμερα  για να δούμε πως οδηγήθηκε η κατάσταση του Προαστιακού στο απροχώρητο ώστε να τολμά ο  σημερινός υπουργός  να μιλάει για απόσχιση του Προαστιακού από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ..

Ξεκινάμε με το πρώτο δεδομένο 
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιχορηγείται με 50 εκατ ευρώ το χρόνο για την εκτέλεση δρομολογίων  των  <<άγονων>> γραμμών.Περίπου τα μισά από αυτά τα απορροφά ο Προαστιακός! Μας βάζει σε υποψίες και μπορούμε να υποθέσουμε ότι ο υπουργός θέλει να γλιτώσει τον <<επενδυτή>> από την χασούρα της μαύρης τρυπας του Προαστιακού και να την μεταφέρει στον ΟΑΣΑ.Έτσι ένα μεγάλο κομματι της πίτας από την επιχορήγηση περισσεύει για να πληρώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το χρυσό συμβόλαιο στον νέο ιδιοκτήτη της ΕΕΣΣΤΥ και να μένει και κέρδος.Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα δικαιολογήσουν την επιχορήγηση στο ίδιο ύψος με τον Προαστιακό ..αλλού..Αλλα μην ξεχνάμε οτι έκαναν το ΟΧΙ ... ΝΑΙ μέσα σε μια νύχτα..θα βρουν τον τρόπο...
Το 2004 ο προαστιακός είχε δικό του προσωπικό στα εκδοτήρια ,εξυπηρέτηση πελατών στις αποβάθρες, έλεγχο εισιτηρίων,απευθείας σύνδεση του αεροδρομίου με την Αθήνα ,διπλάσιο προσωπικό έλξης και κινούνταν μόνο με ντήζελ συρμούς και στο μισό δίκτυο που κινείται σήμερα.

Κατόπιν ξεκίνησε η γραμμή ΚΌΡΙΝΘΟΣ-ΑΘΗΝΑ ,ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ με φωτοσήμανση τηλεδιοίκηση στο μεγαλύτερο μέρος της  και πάλι με ντίζελ συρμούς ..Δεν ξεχνάμε την σύνδεση με την μετρική γραμμή στην Κόρινθο που τροφοδοτούσε συνεχώς με επιβάτες από την Πάτρα προς το αεροδρόμιο την Αθήνα και τον Πειραιά.Αναμέναμε την ηλεκτροκίνηση και την δρομολόγηση συχνότερων δρομολογίων
Και μετά ήρθε η ανάπτυξη..Οχι όμως η μνημονιακή αναπτυξη καθώς τα προβλήματα ξεκίνησαν πολύ νωρίτερα από το πρώτο μνημόνιο πράγμα που επιβεβαιώνει  την συνειδητή επιλογή της καταστροφής  και της απαξίωσης του μέσου.Τα μνημόνια ήταν απλώς δικαιολογία που έψαχναν οι αστικές κυβερνήσεις για τις πράξεις τους...Στον απολογισμό που επιχειρούμε σήμερα εν έτει 2015 έχουμε να πούμε πάρα πολλά.
ΥΠΟΔΟΜΗ
Σταθμοί
Οι περισσότεροι είναι βανδαλισμένοι με καταστροφές εσωτερικά και εξωτερικά παρά την φύλαξη τους από ιδιωτικές εταιρείες που πληρώνονται εκατ.ευρώ.
Τουαλέτες κατεστραμένες(όσοι σταθμοί έχουν),κυλιόμενες σκάλες που δεν λειτουργούν,ασανσέρ που δεν λειτουργησαν ποτέ ,οθόνες που είναι καμμένες .Καμμένες λάμπες φωτισμού,χαλασμένες υδρορροές και αποχετεύσεις.Δεν λειτουργούν τα μεγάφωνα αλλά ούτε και  οι οθονες δρομολογίων μετά από κάποια ώρα το βράδυ.Δεν λειτουργεί το σύστημα πληροφοριών.
Γραμμή
Κιάτο-Λιόσια
Δεν υπάρχει φωτοσήμανση ούτε τηλεδιοίκηση από το Κιάτο έως τα Λιόσια. Δεν λειτουργούν αλλαγές τροχιάς και πολλές είναι καθηλωμένες με αρπάγες.Από το Κιάτο εως την Κόρινθο έχουμε μονοδρόμηση.Έχουμε μόνιμες βραδυπορείες (που πολλές απλά έχουν ξεχαστεί ή δεν έχουν φτιαχτεί.  Παρουσιάζονται πολύ συχνά κλοπές και δολιοφθορές με αποκορύφωμα την τελευταία στην γραμμή Κιάτου -Κορίνθου.Τα τούνελ δεν φωτίζονται και έχουν βανδαλιστεί σε μεγάλο βαθμό.Η περίφραξη από τα Λιόσια μέχρι το Κιάτο έχει ξηλωθεί από τους κυνηγούς μετάλλων.
Αεροδρόμιο
Στο Αεροδρόμιο δεν λειτουργούν οι αλλαγές τροχιάς στις μόρτες και στις αναχωρήσεις.Δεν υπαρχουν αποβάθρες αποβίβασης προσωπικού στις μόρτες παρα μόνο για 2 γραμμές.Έχουμε καμμένες λάμπες φωτοσημάτων για μεγάλα διαστήματα ενώ είναι συχνές οι βλάβες στην ηλεκτροκίνηση με διακοπές ρεύματος.
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ-ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
Εδώ πραγματικά σηκώνουμε τα χέρια ψηλά.Παρά την ηλεκτροκίνηση  αντί να έχουμε βελτίωση έχουμε σαφέστατη χειροτέρευση.
Δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση του Πειραιά με το Αεροδρόμιο(παλιά γινόταν με ντίζελ συρμούς)
Δεν έχουμε δρομολόγια μετά τις 22:00 το βράδυ
Τα τοπικά Λιοσίων-Αθηνών είναι με.. διαλλείματα και το τελευταίο ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΑ στις 18:00
Οι μετεπιβιβάσεις στο ΣΚΑ είναι από τραγικές έως προσβλητικές για τους επιβάτες
Για να πας από το αεροδρόμιο στον Πειραιά πρέπει να αλλάξεις 3 φορές τραίνο και να έχεις τεράστια υπομονή για την διάρκεια του ταξιδιού.
Η κυκλοφορία γίνεται κατά παρέκλιση του κανονισμού με τους σταθμούς των Μεγάρων και των Αγίων Θεοδώρων να είναι κλειστοί (και χωρίς τηλεδιοίκηση  να έχουν διεύθέτηση αλλαγών σε παρακαμπτήριο )  .
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ-ΕΣΟΔΑ
Σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει περίπου το μισό προσωπικό με το μεγαλύτερο πρόβλημα να εστιάζεται στους μηχανοδηγούς.
Ενώ τα εκδοτήρια τα είχε με δικό της προσωπικό αποφασίστηκε να δωθούν σε ιδιωτες με.. παραχώρηση(Να ιδιωτικοποιηθούν δηλαδή για να λέμε τα πράγνατα με το ονομά τους).Σήμερα μετα το αποτυχημένο αυτό εγχείρημα έχουμε μια τεράστια τρυπα εσόδων από την διαχείριση  των ταμείων από ιδιώτες -κομήτες.Το ποσό που οφείλουν στην Τραινοσε από εισιτήρια  είναι ιλλιγιώδες και δεν βλέπουμε και κανέναν να ενδιαφέρεται να εισπραχθεί.
Στον έλεγχο εισιτηριών απασχολούνται ελάχιστα άτομα που έχουν έρθει αντιμέτωπα με βίαιες συμπεριφορές,απειλές ξυλοδαρμούς.
Οι μηχανοδηγοί μετα τις απολύσεις-μετατάξεις συνταξιοδοτήσεις έχουν μείνει ελάχιστοι και καλούνται να βγάλουν εις πέρας ενα τεράστιο έργο δυσανάλογο των αντοχών και των δυνατοτήτων τους.
Εργάζονται σε βάρδιες με συνεχόμενη μηχανοδήγηση εκτός ορίων ,δεν υπάρχουν εφεδρικοί μηχανοδηγοί,ερχονται να εργαστουν από την Πάτρα μετακινουμενοι με τα λεωφορεία ή τα αυτοκινητά τους ,δεν τους πληρώνουν ούτε την μετακίνηση ουτε την διανυκτέρευση,ενω η συνολική τους μετακίνηση από την Πατρα και επιστροφή ξεπερνα τις 12 ωρες!!!
Οι αλλαγές τροχαίου υλικού γίνονται με προσωπικό που δεν είναι εκπαιδευμένο στο τροχαίο υλικό κατα παράβαση καθε κανονισμού ενω αν λείψει κάποιος από τους μηχανοδηγούς των πρωινών δρομολογίων το βάρος πέφτει στους 2 μηχανοδηγούς της βραδυνής βάρδιας που σημαίνει εργασία που στη καλυτερη περίπτωση  θα φτάσει τις 11 ώρες και ανάλογα θα αυξάνεται..
Η ΔΙΚΑΜ στα προβλήματα του προσωπικου που εργάζονται στον προαστιακό είναι απούσα ή σηκώνει τα χέρια ψηλά.
Ετσι λοιπόν με αυτό το μίνι ιστορικό καταλαβαίνουμε γιατί το μέσο απαξιώθηκε συνειδητά.Για να οδηγηθεί σε μαρασμό που θα το οδηγήσει σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο στα νύχια ιδιωτών.Το σχέδιο από ότι φαίνεται έχει αλλάξει και πλέον θέλουν να κρυψουν τον Προαστιακό στην μαύρη τρύπα των αστικών συγκοινωνιών που οι ίδιοι οι κυβερνώντες δημιούργησαν .Φαίνεται οτι η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας  ως πακέτο -ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ-ΟΣΥ-ΣΤΑΣΥ είναι η δεύτερη φάση του σχεδίου του ξεπουλήματος...ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ..ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ
ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ