Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015

Δήμος Πατρέων προς ΟΣΕ για την υπέργεια σιδηροδρομική γραμμή: «No Passaran»!

Δήμος Πατρέων προς ΟΣΕ για την υπέργεια σιδηροδρομική γραμμή: «No Passaran»!Η υπογειοποίηση του τραίνου μένει στα "χαρτιά", όμως, η διάλυση της παραλιακής ζώνης δεν πρόκειται να προχωρήσει...
Κατηγορηματικά αντίθετη είναι η δημοτική αρχή στο έργο της επιφανειακής χάραξης των σιδηροδρομικών γραμμών από την παραλιακή ζώνη της Πάτρας και όπωςδιατυμπανίζουν τα μέλη της αυτό είναι κάτι που δεν πρόκειται να το αφήσουν να περάσει.

Το όλο θέμα έχει να κάνει με το έργο της υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών, έργο που θα έδινε ανάπτυξη στην πόλη όπως είχε ειπωθεί και το οποίο είχε αναλάβει η ΕΡΓΟΣΕ. Το έργο αυτό, δεν έχει προχωρήσει με τη μελέτη να έχει μείνει εδώ και χρόνια στα συρτάρια και με την ΕΡΓΟΣΕ να την έχει πλέον εκχωρήσει στον ΟΣΕ. 
Ο τελευταίος είναι αντίθετος στην υπογειοποίηση των γραμμών, αλλά είναι υπέρ της επιφανειακής χάραξης. Τι σημαίνει αυτό για την Πάτρα; Σύμφωνα με τους ανθρώπους της δημοτικής αρχής, σημαίνει ουσιαστικά τη διάλυση της παραλιακής ζώνης της πόλης, από την στιγμή που η επιφανειακή χάραξη ή υπέργεια γραμμή που θα περνάει το τραίνο, προϋποθέτει την δημιουργία προστατευτικών τοίχων που στην ουσία θα απαγορεύουν στους Πατρινούς να δουν την θάλασσα τους.
Θα απαγορεύουν, δηλαδή, την άμεση επαφή της πόλης με την παραλιακή της ζώνη, καθώς θα την αποκλείουν από το κέντρο της. Όλα αυτά βέβαια δεν ήταν να γίνουν έτσι. Οι μελέτες που είχαν γίνει μιλούσαν για την υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών.
Για τις μελέτες αυτές που μάλιστα ένα καιρό είχαν ανατεθεί, με την σύμφωνη γνώμη όλων των εμπλεκόμενων φορέων σε Ελβετούς επιστήμονες, έχει ήδη ξοδευτεί ένα ποσό που φτάνει τα 300.000 ευρώ.
Ο Δήμος, βλέποντας ότι το έργο παρέμενε στα χαρτιά και γνωρίζοντας ότι αυτή την εποχή δεν υπάρχουν χρήματα για να προχωρήσει, είχε προτείνει δύο εναλλακτικές λύσεις: Η μία αφορούσε την υπογειοποίηση έστω και ενός μικρού τμήματος, μήκους 1,5 χιλιομέτρων που να ξεκινά από την περιοχή του Αγίου Διονυσίου και να φτάνει στον Άγιο Ανδρέα, μειώνοντας έτσι αρκετά το κόστος.
Η άλλη εναλλακτική, ήταν να περάσει η γραμμή παράλληλα της Περιμετρικής, όπου εκεί επειδή όλη η έκταση είναι απαλλοτριωμένη, δεν θα χρειάζονταν  χρονοβόρες διαδικασίες απαλλοτρίωσης, ενώ μία τέτοια  λύση θα εξυπηρετούσε και την Βιομηχανική Περιοχή, όπου θα έφτανε το τρένο, για τη μεταφορά προϊόντων.
Όλα αυτά έμειναν στα «χαρτιά». Πλέον, έρχεται ο ΟΣΕ να σχεδιάζει την επιφανειακή  χάραξη της σιδηροδρομικής  γραμμής, μη λογαριάζοντας φυσικά την ίδια την πόλη η οποία είχε δεχθεί και είχε ανάψει το "πράσινο φως" για άλλο έργο που δεν έχει καμία σχέση με αυτό που θέλει πλέον να περάσει ο ΟΣΕ. Ένα έργο που, σύμφωνα με όσους γνωρίζουν το όλο θέμα καλά και έχουν ασχοληθεί με αυτό, θα δυσκολέψει την ίδια την καθημερινότητα της, παρά θα την διευκολύνει.
«Πρόκειται για μία ακόμα κοροϊδία που παίζεται εις βάρος της Πάτρας» τονίζει ο σύμβουλος Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Δημάρχου Πατρέων, Δημήτρης Αϊβάλης στο patrasevents.gr. «Έχουν ξοδευτεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για να περνάει το τραίνο υπογείως ή από σήραγγες σε διάφορες περιοχές. Για την Πάτρα, την τρίτη πόλη της Ελλάδος, γιατί δεν κάνουν το ίδιο;
Δεν έχουν τα χρήματα; Ας μην το προχωρήσουν τώρα, ας το αφήσουν για αργότερα. Δεν μας ενδιαφέρει τι προτίθεται να κάνουν. Πάντως, εμείς από την πλευρά μας δεν πρόκειται να αφήσουμε να προχωρήσει η επιφανειακή χάραξη των σιδηροδρομικών γραμμών. Δεν πρόκειται να τους αφήσουμε να διαλύσουν την παραλιακή ζώνη της Πάτρας. Τελεία και παύλα».

patrasevents.gr