Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

Επιστρέφουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι


Επειτα από πολλούς μήνες αδράνειας, η SNCF φαίνεται πως εξετάζει το ενδεχόμενο να καταθέσει δεσμευτική προσφορά για το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι Γάλλοι έχουν στείλει μια ντουζίνα στελέχη στην Αθήνα.
Με πολιτική παρέμβαση του Φρανσουά Ολάντ, οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι (SNCF) επιστρέφουν στη διεκδίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ήδη στελέχη του πανίσχυρου ομίλου στον τομέα των μεταφορώνβρίσκονται στην Αθήνα προκειμένου να μελετήσουν τον σχετικό φάκελο.Οι Γάλλοι, επίσης ως μια πρωτοβουλία στήριξης της τότε κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στον διαγωνισμό του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για την πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο στη συνέχεια ατόνησε.
Η επανενεργοποίηση της SNCF Participations SAS, θυγατρικής του γαλλικού ομίλου, θεωρείτο αμφίβολη μέχρι πριν από λίγες ημέρες. Η παρουσία των στελεχών της SNCF στην Αθήνα λίγες ώρες πριν την επίσκεψη του Φρανσουά Ολάντ δείχνει πως τελικά θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, σύμφωνα με κύκλους που παρακολουθούν την υπόθεση. Ωστόσο δεν είναι γνωστό αν τελικά θα καταθέσουν και δεσμευτική προσφορά.
Οι δεσμευτικές προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ROSCO) προγραμματίζονται για τα τέλη του έτους. Η συμμετοχή της SNCF δεν είναι η μοναδική εξέλιξη καθώς ενδιαφέρον φέρεται να έχει εκδηλώσει και η αμερικανική Watco, η οποία πιθανώς θα συνεργαστεί με τους Ρουμάνους της Grup Feroviar Roman (GFR), που είχαν περάσει στην τελική φάση του διαγωνισμού.
Εκτός από τους Γάλλους και την GFR στο τελικό στάδιο είχε περάσει και η κοινοπραξία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι Ρώσοι φαίνεται πως αποσύρονται από τον διαγωνισμό (η τελική απόφαση θα ληφθεί σε πολιτικό επίπεδο, αλλά η διοίκηση της RZD εισηγήθηκε ήδη την αποχώρηση από τους διαγωνισμούς για ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO). Κατά πληροφορίες, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διατηρεί το ενδιαφέρον του και -αν οι Ρώσοι αποχωρήσουν οριστικά- πιθανώς θα αναζητήσει άλλον συνέταιρο.
Για τη ROSCO είχαν περάσει στο τελικό στάδιο η κοινοπραξία μεταξύ της RZD και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η SIEMENS ΑΕ και η κοινοπραξία μεταξύ της γαλλικής Alstom Transport SA και της DAMCO Energy του ομίλου Κοπελούζου. Σημειώνεται πως οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι διαθέτουν μεγάλη παρουσία διεθνώς και στον συγκεκριμένο τομέα.
euro2day.gr