Δευτέρα 1 Ιουνίου 2020

Η Deutsche Bahn διαμορφώνει ένα πολυσυζητημένο σύμφωνο υποστήριξης από το κράτος

Η συμφωνία ανακοινώθηκε στις 26 Μαΐου από τον ομοσπονδιακό υπουργό μεταφορών Andreas Scheuer, Διευθύνων Σύμβουλο της Deutsche Bahn Richard Lutz, τον προσωρινό πρόεδρο της Ένωσης Σιδηροδρόμων και Μεταφορών (EVG) Klaus-Dieter Hommel και μέλος του Συμβουλίου Εργατικών Εργασιών της Deutsche Bahn, Jens Schwarz. Όλα τα μέρη ανέλαβαν σημαντικές δεσμεύσεις.


Δεσμεύσεις
Ως  μελος  της συμφωνίας , η ομοσπονδιακή κυβέρνηση εγγυάται τη συνέχιση των προγραμματισμένων επενδύσεων στο υπάρχον δίκτυο, τη νέα κατασκευή και επέκταση καθώς και την τεχνολογική ανανέωση του συνολικού συστήματος. Με αυτόν τον τρόπο στοχεύει να συνεχίσει να προωθεί μια στροφή στον τομέα των μεταφορών και να παρέχει σημαντική υποστήριξη στους στόχους για το κλίμα.

Σε αντάλλαγμα, το διοικητικό συμβούλιο της Deutsche Bahn (DB) δεν θα πληρώσει μπόνους το 2020. Κατά συνέπεια, αυτό θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση "σε τριψήφιο εύρος εκατομμυρίων". Ο οργανισμός είναι επίσης υποχρεωμένος να μειώσει άλλα έξοδα, εξοικονομώντας άλλα 4 έως 5 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα συνδικάτα, με τη σειρά τους, συμφωνούν στα βασικά σημεία μιας συλλογικής σύμβασης εάν οι θέσεις εργασίας προστατεύονται ως αντάλλαγμα.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης, η DB θα έχει επίσης τη δυνατότητα να λάβει επιπλέον δάνεια, ενώ η επιτροπή προϋπολογισμού του γερμανικού κοινοβουλίου θα κληθεί να συμφωνήσει αύξηση του ανώτατου ορίου χρέους της DB κατά 25 έως 30 δισεκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είναι πρόθυμη να εξετάσει την αύξηση των ιδίων κεφαλαίων για την εταιρεία, η οποία θα μπορούσε να ανέλθει σε 6,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό εξακολουθεί να υπόκειται σε έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Κριτική
Η συμφωνία  δεν είναι ευπρόσδεκτη από όλα τα μέρη, καθώς ορισμένα θεωρούν κρατική ενίσχυση σε μία μόνο εταιρεία, παρά στον τομέα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών γενικά. «Η βοήθεια για την Deutsche Bahn πρέπει να περιορίζεται σε ζημιές που σχετίζονται με τον  κορονοιό  για ανταγωνιστικούς λόγους, γράφουν οι επιθεωρητές. Η ομοσπονδιακή εισφορά κεφαλαίου δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για τη χρηματοδότηση παρελθόντων κακών επενδύσεων », ανέφερε η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ελέγχου σε μια έκθεση.

Παρόμοια κριτική εκφράστηκε από την ένωση Mofair, στην οποία οι σιδηροδρομικοί ανταγωνιστές στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι ενωμένοι. Ο Matthias Stoffregen, διευθύνων σύμβουλος της ένωσης αναφέρθηκε ότι «η ομοσπονδιακή χρηματοδότηση για την Deutsche Bahn θα μπορούσε να καλύψει παλιές τρύπες».

Απώλειες

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η γερμανική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει απώλειες μεταξύ 11 και 13,5 δισεκατομμυρίων ευρώ σε έσοδα τα επόμενα τέσσερα χρόνια λόγω της κρίσης της κορώνας. Η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση και η Deutsche Bahn ανακοίνωσαν νωρίτερα ότι θα εργαστούν για ένα πακέτο οικονομικής στήριξης ύψους περίπου 8 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η συνεργασία μεταξύ της εταιρείας και του κράτους επικρίθηκε επίσης σε αυτό το σημείο.