Αθήνα, 11/5/2018
Αριθ.Πρωτ. 39795
ΠΡΟΣ: 1. Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
κα Έφη Αχτσίογλου.
2. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων – κ. Χρήστο Σπίρτζη.
3. Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων – κ. Νικολάο Μαυραγάνη.
4. Γεν.Γραμμ.Υπουργ.Υποδομών,Μεταφορών & Δικτύων – κ. Αθανάσιο Βούρδα.
5. ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ.
6. ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
7. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ.
8. Κ.Κ.Ε.
9. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ.
10. ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ.
11. ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ
Κυρία Υπουργέ & Κύριοι,
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμφωνα με τις μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας μας, εντάχθηκε από το 2010 στις Εταιρείες προς ιδιωτικοποίηση.
Η ιδιωτικοποίησή της ολοκληρώθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 2017.
Η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο Διευθύνων Σύμβουλος που ορίστηκε από τη Βουλή για να εκπροσωπήσει τα συμφέροντα της Δημόσιας ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συνεχίζει εκπροσωπώντας πλέον τα συμφέροντα της ιδιωτικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Μετά την ιδιωτικοποίησή της η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με ενέργειες εκφοβισμού και τρομοκράτησης των εργαζομένων επιχειρεί να δημιουργήσει τετελεσμένα, διασπώντας ταυτόχρονα και το συνδικαλιστικό κίνημα.
Τα έγγραφα τα οποία σας αποστέλλουμε για τα παραπάνω αναγραφόμενα, αποδεικνύουν περίτρανα την ωμή παρέμβασή της στο συνδικαλιστικό κίνημα και την ελεύθερη και αυτόνομη κατά το Νόμο συνδικαλιστική δράση.
Παραβιάζοντας την επιχειρησιακή σύμβαση που είναι ακόμη σε ισχύ και μη σεβόμενη τόσον τις διατάξεις της όσον και την Εργατική Νομοθεσία, υπογράφει συμφωνία με το Πρωτοβάθμιο και μη αντιπροσωπευτικό Σωματείο «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΛΞΗΣ» (ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΙ) όπου:
α) Καταστρατηγεί το πενθήμερο συμφωνώντας 7 ή 9 ημέρες συνεχούς εργασίας, χορηγώντας μηνιαίως το ήμισυ των αναπαύσεων (δηλ.4).
β) Τροποποιεί όρο της Επιχειρησιακής Σύμβασης που είναι σε ισχύ επιβάλλοντας βλαπτική μεταβολή στις αποδοχές των Μηχανοδηγών.
Η Π.Ο.Σ. κατέφυγε σε Τριμερή στο Υπουργείο, όπου ο Γενικός Γραμματέας κ.Νεφελούδης, απεφάνθη ότι δεν προκύπτει παραβίαση της Εργατικής Νομοθεσίας, αλλά τούτο αποτελεί ενδοσυνδικαλιστική διαφωνία (!). Δηλαδή συμφωνεί με το 9ημερο εργασίας και με την παραβίαση της επιχειρησιακής Σ.Σ.Ε. παρά το ότι ο Νόμος προβλέπει το αντίθετο.
Κατά την Τριμερή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δήλωσε ότι δεν επιθυμεί να συνομιλεί και να διαπραγματεύεται με την Ομοσπονδία παρά μόνο με τα Πρωτοβάθμια Σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επιβάλλοντας ουσιαστικά στους εργαζόμενους από ποιόν θα εκπροσωπούνται.
Πρόσφατα, με εγκύκλιό της "ανακάλυψε" ασυμβίβαστο στην ιδιότητα του συνδικαλιστή, καθότι δεν μπορεί να είναι Προϊστάμενος Υπηρεσίας ή Τμήματος και πρέπει να δηλώσει εγγράφως την επιλογή του (!).
Παρά τα αλλεπάλληλα έγγραφά μας για διαβούλευση όχι μόνο αρνείται την διαβούλευση αλλά ουδέποτε μας απαντά.
Πάγια θέση του συνδικαλιστικού κινήματος στο Σιδηρόδρομο είναι να σταματήσει η εκποίηση του Σιδηρόδρομου και κατ΄ επέκταση του εθνικού πλούτου προβάλλοντας έναν Ενιαίο – Δημόσιο Σιδηρόδρομο προς όφελος των χρηστών και της κοινωνίας.
Πέραν αυτού, σε κάθε περίπτωση ζητάμε από την Πολιτεία να μεριμνήσει ώστε να μην παραδίδονται οι εργαζόμενοι ως εμπορεύματα στους «επενδυτές» και να γίνεται σεβαστή η Εργατική Νομοθεσία (ό,τι έχει απομείνει) από όλους και για όλους τους εργαζόμενους της χώρας. -
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
ΠΑΝ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΠΟΥΡΛΙΑΚΑΣ