Για το ενδεχόμενο να μειωθούν τα δρομολόγια του Μετρό προκειμένου να γίνει οικονομία στο ρεύμα, κατ εντολήν του Υπεραταμείου που έχει υπό τον έλεγχό του τις συγκοινωνίες, προειδοποιεί το Συνδικάτο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών.
Την ίδια στιγμή, αναμένεται να οξυνθούν τα προβλήματα εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού, καθώς ενώ νέες επεκτάσεις θα προστίθενται στο δίκτυο, οι εργαζόμενοι θα μειώνονται.
Σύμφωνα με επιστολή του συνδικάτου προς τους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ, ύστερα από συνάντηση με τη διοίκηση του υπερταμείου τον περασμένο μήνα, το υπερταμείο θα έχει ως στόχο για τα επόμενα 2-3 χρόνια τη μείωση του λειτουργικού κόστους και των δαπανών της εταιρείας. Κεντρικοί πυλώνες εξοικονόμισης κόστους, σύμφωνα με την επιστολή του συνδικάτου, θα αποτελέσει η μείωση του εργασιακού κόστους και το ηλεκτρικό ρεύμα έλξεως των συρμών.
Όπως προειδοποιεί το ΣΕΛΜΑ, αυτό θα έχει ως συνέπεια να μειωθούν τα δρομολόγια των συρμών, καθώς και νέες μισθολογικές περικοπές για τους εργαζόμενους.
Όσον αφορά το ενδεχόμενο προσλήψεων που θα γίνουν επιτακτικές εξαιτίας και των επεκτάσεων που θα δοθούν στην κυκλοφορία τα επόμενα χρόνια (Τραμ στον Πειραιά, Μετρό προς Νίκαια και Πειραιά, αλλά και εξαιτίας των αποχωρήσεων λόγω συνταξιοδοτήσεων, η διοίκηση του υπερταμείου απάντησε πως η πρόσληψη εργαζομένων δεν είναι δυνατή εξαιτίας των μνημονιακών νόμων, ενώ προσλήψεις προσωπικού στο μέλλον θα μπορούν να γίνονται μόνο μέσω εργολάβων – γραφείων ενοικιάσεως προσωπικού όπως έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια άλλες δημόσιες υπηρεσίες (νοσοκομεία, ΕΛΤΑ, ΕΥΔΑΠ), χωρίς εργασιακά δικαιώματα και με τον κατώτατο μισθό, κάτι που θα συμπαρασύρει προς τα κάτω και τους μισθούς του μόνιμου προσωπικού.
Πίσω από τις πολιτικές του υπερταμείου και της κυβέρνησης, το ΣΕΛΜΑ βλέπει μία προσπάθεια για μείωση του λειτουργικού και εργασιακού κόστους προκειμένου οι συγκοινωνίες να γίνουν πιο ελκυστικές σε μελλοντικούς ιδιώτες υποψήφιους αγοραστές.
Ακολουθεί η επιστολή του ΣΕΛΜΑ: