ΓΙΑ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΗΣ ΠΕΠΕ
ΨΕΜΑ 1.
Παρότι βασική μας επιδίωξη ήταν η νέα ΣΣΕ να υπογραφεί και απο το 3ο – νεοιδρυθέν- Σωματείο ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι εκπρόσωποι του δυστυχώς αρνήθηκαννα προσέλθουν στην διαπραγμάτευση με φήμες να αναφέρουν ότι έχουν προσφύγει στον ΟΜΕΔ, σε μια περίοδο που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσιάζει ζημίες άνω των 3 εκ Ευρώ κατά δήλωση της Διοίκησης της.
Η ΠΕΠΕ και η ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδιωξαν να αποκλεισουν το επιχειρησιακό σωματείο ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ να υπογράψει την σύμβαση και σε συνεργασία μεταξύ τους έκαναν οτιδήποτε περνούσε από το χέρι τους για αυτό.Στην πρόσκληση για την διαπραγμάτευση της σσε η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απλά κοινοποίησε στο ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ την πρόσκληση που είχε αποστείλει στα άλλα 2 σωματεία.Χρειάστηκε σημαντική παρέμβαση για να αποσταλεί στο ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ κανονική πρόσκληση.Η ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρότι έχει σημαντικά λιγότερα μέλη από το ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αποδέχθηκε σε κανένα σημείο ότι δεν αποτελεί πλέον το επιχειρησιακό σωματείο και έφτασε στο σημείο να θέλει να ξεκινήσει σχεδόν 6 μήνες νωρίτερα από την λήξη της σσε την διαπραγμάτευση μόνο για έναν λόγο.Για να προλάβει το ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν αυτό δημιουργηθεί.(Γιατί άραγε; Νομίζουμε ότι φάνηκε το γιατί στα όσα υπέγραψαν οι συνδικαλιστές της ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ)
Παρά τις 438 υπογραφές εργαζομένων που απαγόρευαν στην ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διαπραγματευθεί και να υπογράψει το παραμικρό για τους τεχνίτες το συγκεκριμένο εργοδοτικό σωματείο (και με ελάχισττους τεχνίτες ως μέλη του) προσχώρησε σε υπογραφή σσε που έχει προκαλέσει σάλο.
Το ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει προσφύγει στον ΟΜΕΔ και εκτός από αυτό θα πράξει ότι είναι απαραίτητο για να προστατεύσει τα συμφέροντα των μελών του .Και αυτό θα πάει μέχρι τέλους.
ΨΕΜΑ 2
Η σημερινή υπογραφή της νέας επιχειρησιακής ΣΣΕ διασφαλίζει την σταθερότητα και προσφέρει ασφάλεια σε ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς παρά τις σημαντικές ζημιές που παρουσιάζει η εταιρεία λόγω της πανδημίας, συμφώνησε να μην εφαρμόσει τα εργαλεία που τις παρέχει ο Νομοθέτης στα εργασιακά για την αντιμετώπιση των συνεπειών της, δηλαδή συμφώνησε ότι ΔΕΝ θα εφαρμόσει σύστημα εκ περιτροπής εργασίας, δεν θα θέσει τους εργαζόμενους σε αναστολή των συμβάσεων εργασίας τους και δεν θα εντάξει το προσωπικό της στο πρόγραμμα ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ.
Τα «όπλα» που διαθέτουν στα χέρια τους οι εργοδότες από τις νομοθετήσεις των αστικών κυβερνήσεων είναι πάρα πολλά.Η κατάπτυστη εκ περιτροπής εργασία και η αναστολή σύμβασης είναι νόμοι του κράτους τους και κανένας όρος οποιασδήποτε σσε δεν αναιρεί την νομοθεσία.Αντιθέτως αν οι εργοδότες επιλέξουν να παραβιάσουν τον συγκεκριμένο όρο δεν τους εμποδίζει απολύτως τίποτα.Οι συγκεκριμένοι συνδικαλιστές χρησιμοποιούν τον συγκεκριμένο όρο στης σσε για να πείσουν τους εργαζόμενους ότι τους «έσωσαν» και να επιτύχουν στην συνείδηση όσων απέμειναν να τους πιστεύουν την αποδοχή της σσε με τα όσα έχουν υπογράψει.Παραμένουμε αντίθετοι στο αντεργατικό πλαίσιο των κυβερνήσεων αλλά δεν θα πούμε ποτέ ψέματα στον κόσμο της εργασίας για να τους πείσουμε να αποδεχθούν μια σσε που είναι απαράδεκτη.
Η ΠΕΠΕ που θέλει να εμφανιστεί και ως κλαδικό σωματείο είπε ψέματα στους μηχανοδηγούς ότι με ενέργειες της δεν τέθηκε κανένα μέλος της σε αναστολή σύμβασης όταν στην RAIL CARGO όλοι οι νέοι μηχανοδηγοι τέθηκαν σε αναστολή σύμβασης.(ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΤΗΣ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ)
ΨΕΜΑ 3
Με λίγα λόγια σε μια περίοδο που στην χώρα η οικονομική ύφεση ξεπερνά το 12% και οι ζημιές για την εταιρεία θα ξεπεράσουν τα 3 εκ Ευρώ, παρά την αυξημένη Κρατική επιχορήγηση για το 2020, οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι οικογένειες τους μπορούν να αισθάνονται ΑΣΦΑΛΕΙΣ καθώς ΔΙΑΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΟΛΟΙ οι όροι που είχαν συμφωνηθεί με την ΣΣΕ του 2018.
Θα θέλαμε να μας πει κάποιος με βάση ποια οικονομικά δεδομένα υπογράφηκε η προηγούμενη σσε .Η νέα σσε αλλάζει σημαντικά πολλούς όρους της προηγούμενης σσε και αποτελεί κατάπτυστο ψέμα ότι διατηρούνται όλοι.Χαρακτηριστικό είναι το θέμα της συνάφειας των πτυχίων με καθολική ανατροπή για όσους έχουν πτυχια που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο εργασιας..
ΨΕΜΑ 4
Ως αντιστάθμισμα τα 2 Σωματεία συμφωνήσαμε για πάγωμα των μισθολογικών ωριμάνσεων για το 2021. Αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν παρουσιάσει ζημιές το 2021, οι μισθολογικές ωριμάνσεις επανέρχονται απο 1.1.2022, παρότι είναι γνωστό ότι απο το 2012 και με τον Νόμο 4093 αυτές έχουν παγώσει για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα και μέχρι η ανεργία στην Ελλάδα να πέσει στα επίπεδα του 10%.
Το παραπάνω αποτελεί ενα ευχολόγημα και τίποτα περισσότερο. Παράλληλα θα πρέπει να πουμε ότι στον άρθρο της σσε που διαβάσαμε το παγωμα των μισθολογικών ωριμάνσεων διαρκεί για όλο το διαστημα που ισχύει η σσε που υπέγραψαν τα 2 εργοδοτικά σωματεία.Όσον αφορά το θέμα των μισθολογικών ωριμάνσεων στο ιδιωτικό τομέα το 2012 ανασταλθηκαν τα ΧΡΟΝΟΕΠΙΔΟΜΑΤΑ και όχι οι αλλαγές κλιμακίων.Τα ψεματα τους ΒΟΥΝΟ.Οι εργαζομενοι που είναι κοντά στην σύνταξη και θα φύγουν εντός διετίας δεν θα πάρουν το επόμενο κλιμάκιο Θα υπάρξουν μηχανοδηγοί που θα φτάσουν σε 2 χρόνια τα 11 χρόνια σχεδόν χωρίς καμία αύξηση στο βασικό μισθό !!!!!
ΕΔΩ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΠΟΥ ΠΟΥΛΑΓΑΝ ΜΕΧΡΙ ΧΘΕΣ
ΨΕΜΑ 5
Οι προερχόμενοι απο την ΕΕΣΣΤΥ εργαζόμενοι που εργάζονται στην τεχνική βάση (εργοστάσια-μηχανεργοστάσια) ΕΝΤΑΣΟΝΤΑΙ στα μισθολογικά κλιμάκια της ΣΣΕ στον κλάδο του Προσωπικού Ελέγχου και κίνησης αμαξοστοιχιών και οι διοικητικοί στον κλάδο διοικητικών και πλέον ισχύουν για αυτούς ΟΛΟΙ οι όροι της ΣΣΕ.
Λόγω της οικονομικής συγκυρίας και των ζημιών που παρουσιάζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το 2020, οι αυξήσεις που θα λάβουν για το 2021 οι εργαζόμενοι της πρώην ΕΕΕΣΤΥ, μηνιαίως, φτάνουν τα 60 Ευρώ για όσους έχουν τακτικές αποδοχές πάνω απο 1050 Ευρώ και τα 100 Ευρώ το μήνα για όσους έχουν τακτικές αποδοχές κάτω των 1050 Ευρώ.
Μια σημαντική οικονομική ενίσχυση ιδιαίτερα για τους νέους εργαζόμενους που είχαν προσληφθεί με ατομικές συμβάσεις στην πρώην ΕΕΣΣΤΥ.
Επιπλέον για ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους που είχαν τακτικές αποδοχές κάτω των 1000 Ευρώ το 2020 χορηγείται εφάπαξ οικονομική ενίσχυση 400 Ευρώ.
Με την ένταξη και το πλαφόν που εφαρμόζεται στις 2 κατηγορίες εργαζομένων της τεχνικής βάσης δημιουργείται ενα τεράστιο χάσμα τόσο μεταξύ μισθολογίων όσο και μεταξύ των εργαζομένων.
Όσοι ειναι στην πρώτη κατηγορία κάτω από 1050 ευρώ μεικτά (πολύ λίγοι) θά έχουν ένα πλαφόν 100 ευρώ. Σύμφωνα με την ένταξη στο μισθολόγιο θα χάσουν ο καθένας τους πάνω από 100 ευρώ!!! Θα πάρουν δλδ 100 αντί για 200. ΣΕ ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΣΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΠΑΡΤΑΛΙΑ ΑΠΟΔΕΧΘΗΚΑΝ ΟΤΙ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΑ 100 ΕΥΡΩ ΔΕΝ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΑΙ…ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΟΥΤΕ ΣΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ!!!!!!!
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΞΕΦΤΙΛΑ
Οι τεχνίτες που είναι πάνω από τα 1050 ευρω μεικτά θα πάρουν 60 ευρώ και θα χάσουν πάνω από 240 ευρω ο καθένας .ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΟΤΙ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΑ 60 ΕΥΡΩ ΔΕΝ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΖΗΤΕΊΤΑΙ!!!
Οσον αφορά την οικονομική ενίσχυση των 400 ευρώ αυτό αφορά 2 ετήσιες δόσεις με …διατακτικές!!!
ΨΕΜΑ 6
Για τον κλάδο μας η νέα ΣΣΕ διατηρεί όλα τα κεκτημένα, διασφαλίζει τις αποδοχές μας εν μέσω μεγάλης οικονομικής κρίσης, καταργεί οριστικά το ενδεχόμενο αναστολής συμβάσεων εργασίας και εκ περιτροπής εργασίας, ενώ μετά απο επιμονή μας καταργήθηκε το 9ημερο και η πέραν του πενθήμερου εργασία που είχαμε συμφωνήσει να ισχύσει το 2018 για να αντιμετωπίσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ την μεγάλη έλλειψη μηχανοδηγών και να μην έχουμε καταργήσεις επιβατικών – εμπορευματικών δρομολογίων.
Παράλληλα με το βλέμμα στο μέλλον και ενόψει της πωθούμενης ενεργοποίησης του ETCS διασφαλίσαμε ότι η χιλιομετρική αποζημίωση αυξάνεται στα 0.065 Ευρώ/τρενοχιλιόμετρο στα επιβατικά τρένα, εφόσον αυτό τεθεί σε λειτουργία.
Κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφώνησε για νέες προσλήψεις μηχανοδηγών , σε συνέχεια των 95 που έχουν πραγματοποιηθεί χάρη στην δράση του Σωματείου μας εδώ και 2 χρόνια, ενώ υπήρξε δέσμευση για την καταβολή των εκπαιδευτικών αποζημιώσεων μόλις βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση της εταιρείας.
Η αποτυχημενη σύμβαση του 2018 που έσβησε από το χάρτη την αμοιβή της εφεδρειας,τα χιλιομετρα του επιβατη,τις αναμονές σε σταθμούς συνεχίζεται στο ίδιο βιολί ..Τότε από ΤΗΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΤΟΥ ΝΟΘΟΥ χάσαμε κάθε μηχανοδηγός από 150 ευρώ για να πάρουμε ΩΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ 20 και 30 ευρώ για ελιγμους.
ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΣΕΝΤ ΣΤΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ.................
Στην νέα σσε διατηρείται το 7ήμερο και συνεχίζεται η παραβίαση της πενθήμερης εργασίας με πρωτεργάτες ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ οι οποίοι έφτασαν να πληρώνονται όσο το δυνατόν περισσότερα ρεπό μπορούσαν.ΑΝ ΓΙΝΟΤΑΝ ΘΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΤΑΝ ΟΛΑ .
Η χιλιομετρική αμοιβή για το ΕΤCS αποτελεί μια συνεξελιξιακή φωτοβολίδα και μάλιστα τζούφια καθώς όχι μόνο δεν φαίνεται στον ορίζοντα κάτι τέτοιο για όλο το δικτυο αλλά θα έχει τελειώσει όχι μόνο αυτή αλλά και η επόμενη σύμβαση!!
Το μπόνους των μηχανοδηγών στο οποίο αναφέρονται οι συνδικαλιστικοί απατεώνες περικοπηκε κατά 100 ευρώ και θα καταβάλλεται με την μορφή διατακτικών σε 2 δόσεις των 350 τον ένα χρονο και 650 τον άλλο χρόνο.Για την ημερομηνία καταβολής του απλά ορίζεται ότι θα πρεπει να έχει δωθει μέχρι την 1 Σεπτεμβριου κάθε έτους!!
Η ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΜΟΡΑ διακινεί στους μηχανοδηγούς ότι με αυτόν τον τρόπο δεν υπάρχει φορολόγηση.ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΨΕΥΔΕΣ ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΠΑΡΟΧΕΣ ΣΕ ΕΙΔΟΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 300 ΕΥΡΩ ΠΡΟΣΜΕΤΡΩΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
ΨΕΜΑ ΚΑΙ ΕΙΡΩΝΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΤΕΣ
Η σημερινή υπογραφή της νέας διετούς επιχειρησιακής ΣΣΕ συνιστά μια σημαντική επιτυχία για ΟΛΟΥΣ τους μηχανοδηγούς ενώ αποδεικνύει ότι οι μηχανοδηγοί στάθηκαν ουσιαστικά ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟΙ στους εργαζόμενους στην πρώην ΕΕΣΣΤΥ.
ΑΓΝΟΗΣΑΝ 438 ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ....ΕΔΙΝΑΝ ΔΙΑΒΕΒΑΩΣΕΙΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΝ ΠΟΤΕ ΠΛΑΦΟΝ
Χωρίς να απαντάμε ποτέ στις προκλήσεις, μαζί με την ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αποδείξαμε ότι σημασία έχουν οι πράξεις και όχι τα λόγια.
ΘΕΩΡΟΥΝ ΠΡΑΞΗ ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΑΙ!!!!
Σε μια περίοδο που η ανασφάλεια κυριαρχεί στην αγορά εργασίας, που οι Συλλογικές Συμβάσεις αμφισβητούνται καθημερινά και που το ατομικό δίκαιο και η ευελιξία κυριαρχούν, καταφέραμε να προσφέρουμε ΑΣΦΑΛΕΙΑ-ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ σε ΟΛΟΥΣ τους μηχανοδηγούς ενώ για το Σωματείο μας αυτή η ΣΣΕ αποτελεί ασπίδα για τους μηχανοδηγούς σε όλη την Επικράτεια.
Καταφέραμε να ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ την καθομουλογούμενως απαράδεκτη πολιτική της εκ περιτροπής εργασίας και της αναστολής των συμβάσεων εργασίας, που πλανόταν ως δαμόκλειως σπάθη απο την εργοδοσία μετά την κατάργηση μεγάλου μέρους του επιβατικού έργου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διατηρώντας ΟΛΑ τα δικαιώματα μας.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ την προσπάθεια μας για ένα καλύτερο αύριο.
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΑΥΤΗ Η ΠΕΠΕ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΔΙΖΟΥΝ