Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2020

Επιστολή ΠΟΣ για μη χρεώσεις ΟΣΕ προς ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Αθήνα, 01/10/2020
Αριθ.Πρωτ.40597

ΠΡΟΣ: 
1. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών – κ.Κων/νο Αχιλ.Καραμανλή.
2. Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών – κ. Ιωάννη Κεφαλογιάννη.
3. Γεν.Γραμ.Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών–κ. Νικόλαο Σταθόπουλο.
4. Αναπληρωτή Διευθύνων Σύμβουλο ΟΣΕ – κ. Αθανάσιο Κοτταρά.
5. Μέλη ΔΣ/ΟΣΕ.
6. Πρόεδρο ΡΑΣ – Κα Ιωάννα Τσιαπαρίκου.


Κατά τη συνάντηση μεταξύ της Π.Ο.Σ. και του ΟΣΕ που πραγματοποιήθηκε προ διμήνου περίπου, γνωστοποιήθηκε από πλευράς μας ότι από την ημερομηνία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και έως σήμερα που έχουν παρέλθει τρία έτη, δεν πραγματοποιούνται χρεώσεις από τον ΟΣΕ προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για συμπληρωματικές υπηρεσίες που παρέχονται και συγκεκριμένα:

  1. Για την υπηρεσία επίσκεψης των Αμαξοστοιχιών.
  2. Για την υπηρεσία σύνθεσης των Αμαξοστοιχιών.
  3. Για τις σταλείες που πραγματοποιούνται υπό τάση μετατρέποντας το Σταθμό του ΑΙΡ σε Ηλεκτροαμαξοστάσιο καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δε διαθέτει τέτοιο.
  4. Για την πρόσθετη εργασία σύνδεσης ρευματοδοτών.

Επειδή αναιτίως κατά την άποψή μας δεν μας γνωστοποιείτε τη διεταιρική σύμβαση μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ζητήσαμε να ελέγξετε τα αναφερόμενα παραπάνω, χωρίς έως σήμερα να έχουμε καμία επίσημη απάντηση.

Κατά την πρόσφατη επίσκεψη του κλιμακίου της ΡΑΣ στο Σταθμό Αγ.Ιωάννη, προκειμένου να διαπιστωθεί η ικανότητα του Διαχειριστή Υποδομής να ανταποκριθεί στις συμβατικές του υποχρεώσεις - και μετά από ερώτησή μας, ενημερωθήκαμε από υπηρεσιακό παράγοντα - η ΡΑΣ επιβεβαίωσε τα όσα εμείς γνωστοποιήσαμε και αναφέρονται ανωτέρω, ότι αποτελούν μέρος της σύμβασης. Μας ανέφερε μάλιστα ρητά ότι στάθμευση αμαξοστοιχίας ή βαγονιού στο Σταθμό πέραν των δύο ωρών, χρεώνεται ως σταλία.

Εξ όσων προκύπτουν από τα ανωτέρω, συμπεραίνεται ότι οι αρμόδιες Διευθύνσεις και συγκεκριμένα η αρμόδια Διεύθυνση παρακολούθησης και εκτέλεσης της σύμβασης που εξ ορισμού γνώριζε τους όρους της, δεν φρόντισε να πράξει όσα υποχρεούτο, με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να απωλέσει για τρία έτη έως σήμερα ένα διόλου ευκαταφρόνητο μεγάλο ποσό.

Εμείς ως Π.Ο.Σ. ήμασταν και είμαστε αντίθετοι με την πώληση του Σιδηρόδρομου.

Σε καμία περίπτωση όμως, δε θεωρούμε ότι οι Κυβερνήσεις που προώθησαν και υλοποίησαν την ιδιωτικοποίηση επικαλούμενοι το συμφέρον του φορολογούμενου πολίτη επεδίωκαν αυτά τα αποτελέσματα.

Επανερχόμενοι για μια ακόμη φορά, ΖΗΤΑΜΕ να υπάρχουν κανόνες στη σιδηροδρομική αγορά που θα τηρούνται τόσο από το Διαχειριστή Υποδομής όσο και από τις Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις, καθώς επίσης και Ελεγκτικούς Μηχανισμούς που να παρακολουθούν την υλοποίηση των ανωτέρω.

Ζητάμε επίσης από τον ΟΣΕ να μεριμνήσει ώστε να τηρηθούν οι όροι της διεταιρικής σύμβασης για όλη τη διάρκεια ισχύος της, γεγονός που αποτελεί ομόφωνη απόφαση της Π.Ο.Σ.
Κατόπιν τούτων αναμένουμε δικές σας ενέργειες.

Ο Πρόεδρος                                              Ο Γενικός Γραμματέας

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ                             ΙΩΑΝΝΗΣ ΝΤΙΤΣΑΣ