Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017

Eνημέρωση σπό το ΣτΑ ΠΕΠΕ 2017

Στην συνεδρίαση του ΣτΑ συμμετείχαν συνάδελφοι μηχανοδηγοί από όλη την Ελλάδα και συζητήθηκαν τα φλέγοντα θέματα  αλλά και τα τοπικά προβλήματα.
Ένα από αυτά που συζητήθηκαν ήταν και η ήδη υπογεγραμμένη   πριν την συνεδρίαση του ΣΤΑ  συμφωνία μεταξύ μέρους της ηγεσίας της ΠΕΠΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Να θυμίσουμε ότι η  συμφωνία( όπως αποκαλείται από αυτούς που την υπέγραψαν) είχε ως αφετηρία την καταγγελία για την χορήγηση των αναπαύσεων και των αδειών  του προσωπικού αλλά κατέληξε σε ενα κείμενο με οικονομικά και θεσμικά θέματα αλλά κυρίως σε ανατραπέντα εργασιακά δικαιώματα.

Η ''συμφωνία'' ανατρέπει κεκτημένα δεκαετιών όπως το πενθήμερο,προσθέτει ώρες μηχανοδήγησης στα Α/Α,αλλάζει τον τρόπο χορήγησης καλοκαιρινών αδειών όπως τον ξέραμε μέχρι σήμερα και καταργεί μερος της αμοιβής για τους ελιγμούς με κριτήρια που είχε προσπαθήσει να επιβάλει πριν λίγο καιρό η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και δεν τα είχε καταφέρει.Τώρα όμως τα κατάφερε.Τα κριτήρια που έθετε  τότε η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ  για την αμοιβή των ελιγμών  (μόλις πριν λίγους μήνες)   οι παρατάξεις της συνεξέλιξης και της νέας έλξης τα κατέγγελναν τώρα  όμως τα αποδέχτηκαν πλήρως .
Στην ''συμφωνία''  συμφωνήθηκε ένα ποσό των 100 ευρώ για 8 μήνες το οποίο θα καταβληθεί εφάπαξ στην μισθοδοσία του Μαρτίου .Το ποσό αυτό θα υπολογιστεί δηλαδή για τους μήνες που θα έχει ισχύ  η σσε και κατόπιν θα πρέπει να επαναδιαπραγματευτεί για την χορήγηση του αλλά και το ύψος του.
Κατα την αποψή μας η ''συμφωνία'' αποτελεί ένα πραγματικό πισωγύρισμα στον εργασιακό τομέα και ένα ιστορικό ντοκουμέντο για το πως ο εργοδοτικός και κυβερνητικός συνδικαλισμός  καταφέρνει να παρασέρνει,να ξεγελά,για λογαριασμό των εργοδοτών τους εργαζόμενους.
Η ηγεσία της  ΠΕΠΕ μετά την ιδιωτικοποίηση περισσότερο ενδιαφέρεται να βρει αγωνιωδώς  το εισιτήριο ,τον τρόπο,την μέθοδο για να εξασφαλιστεί ο ρόλος της επίσημα  ως το δεξί και το αριστερό χέρι της διοίκησης παρά στο να διεκδικήσει για τους εργαζόμενους ή προστατέψει τα κεκτημένα τους.
Ακουσαμε από πλευρά τους για νέου τύπου  μισθούς ,για ενσωματωμένες δευτερεύουσες,για κλειστούς μισθούς και πολλά άλλα που φανερώνουν την κατεύθυνση που θέλουν να δώσουν στα πράγματα.Και αυτή η κατεύθυνση είναι πασιφανές ότι δεν είναι υπέρ των εργαζομένων.
Στο θέμα της μαθητείας των βοηθών μηχανοδηγού ενώ στην ενημερωτική συγκέντρωση  μας αναγνώστηκε κείμενο με ημερομηνία έναρξης της μαθητείας η ημερομηνία τελικά αφαιρέθηκε από το κείμενο που υπογράφηκε.
Στο θέμα των προσλήψεων ανακοινώθηκε από  την  ηγεσία  του νέου ενιαίου μετώπου συνεξέλιξης -νέας έλξης η πρόσληψη 60 μηχανοδηγών που θα ανακοινωθούν από την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την προσεχή Τρίτη και επίσης  άλλες 40 τέλος Φεβρουαρίου.
(σσ.Για άλλη μια φορά στην συνεδρίαση του ΣΤΑ(και όχι μόνο ) ο μοναδικός ανάμεσα σε 28 συναδέλφους που χρησιμοποίησε υβρεολόγιο και φράσεις πεζοδρομίου ήταν ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ όταν αναφερόνταν σε συνδικαλιστικούς και πολιτικούς αντιπάλους  και ειδικότερα για το ΠΑΜΕ...Νομίζουμε ότι δεν αξίζει καν να τα σχολιάσουμε παραπάνω)

Επίσης θεωρούμε παντελώς απαράδεκτη έως  προσβλητική για το ΜΑΙ την τοποθετηση εκπροσώπου της Συνεξέλιξης από το Κιάτο .Στην δικιά μας τοποθέτηση θεσαμε το θέμα του κυκλωμάτος  του αεροδρομίου στο οποίο υπάρχει συνεχόμενη μηχανοδήγηση χωρίς διάλλειμα με αποτέλεσμα οι μηχανοδηγοί να μην έχουν χρόνο ούτε για την ανάγκη τους.Ο συνάδελφος από το Κιάτο θεώρησε σωστό να σχολιάσει στην τοποθέτηση του ότι ''μέχρι τώρα το ΜΑΙ δούλευε μόνο 4-5 ώρες.Ας δουλέψει λίγο παραπάνω τώρα.Δεν παθαίνει τίποτα...'' Τον αφήνουμε στην κρίση σας...

Αλγεινή εντύπωση μας προκάλεσε επίσης και η τοποθέτηση του προέδρου της Νέας Έλξης και αντιπροέδρου του Εργατικού Κέντρου Πειραιά όταν αναφέρθηκε στο ΠΑΜΕ .''Οι εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ''  είπε ,αλλά και γενικά το ΠΑΜΕ δεν κάνει ποτέ προτάσεις παρα μόνο έχει καταγγελτικό λόγο.Συνάδελφοι πρέπει  να έχουμε το νου μας αυτούς πρέπει να τους προσέχουμε!!!!!(Άφησε δηλαδή  να εννοηθεί ότι το ΠΑΜΕ οδηγεί τους εργαζόμενους σε αδιέξοδο.)
Ο πρόεδρος της Νέας Έλξης  δεν έχει διαβάσει μάλλον τις ανακοινώσεις του ΠΑΜΕ και τις προτάσεις του.
Σε απάντηση  λοιπόν των όσων είπε  διαβάσαμε στην συνεδρίαση  του ΣΤΑ την  Συλλογική Σύμβασης Εργασίας Ναυπηγοεπισκευαστικών Εργασιών που υπέγραψε το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας μετά από 9 μήνες πολύμορφων αγωνιστικών κινητοποιήσεων και στην οποία περιλαμβάνει
μεροκάματα με σημαντικές αυξήσεις για τη μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων. 87 ευρω ημερομίσθιο για τον τεχνίτη .Κατοχυρώνει το 7ωρο - 5ήμερο - 30ωρο καθώς και δύο διαλείμματα. Προβλέπει 100% προσαύξηση στην υπερωρία από την πρώτη ώρα με ανώτερο όριο τις τρεις ώρες. Επίσης, ορίζει πως ένας εργαζόμενος δικαιούνται αποζημίωση σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος από το πρώτο μεροκάματο ενώ προβλέπει μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Μέσα στη Σύμβαση θεσμοθετούνται τα δώρα, ο 13ος και 14ος μισθός. Επίσης, η προβλέπεται να έχει πανελλαδική ισχύ, διάρκεια μέχρι το τέλος του 2018 και μετενέργεια για τρία χρόνια μετά τη λήξη της... 

Κυριολεκτικά  κατάπιαν την γλώσσα τους  μόλις ακούστηκε το περιεχόμενο της σσε.

Θα θέλαμε όμως να μας πει ο αντιπρόεδρος του εργατικού κέντρου πειραιά πως στηρίζει μια συμφωνία που προωθεί το 7 ήμερο και το 9 ήμερο οταν τα σωματεία του Πειραιά πετυχαίνουν 7ωρο..35ωρο...5νθήμερο.;;

Στην συνεδρίαση του Στα κατατέθηκε προς ψήφιση από την ΑΣΚΕ η συμφωνία Νέας Έλξης-Συνεξέλιξης αν και από ότι καταλαβαίνουμε οι 2 παρατάξεις πλέον αποτελούν ανοιχτά συνεργαζόμενα συνδικαλιστικά σχήματα σε όλα τα επίπεδα και η ''συμφωνία΄΄ τους έλαβε 21 υπέρ-6 κατά και 1 παρών.

Η ΑΣΚΕ κατέθεση την δική της πρόταση για το διεκδικητικό πλαίσιο στην οποία ζητάμε

  • 7ωρο-35ωρο-πενθήμερο
  • ουσιαστικές αυξήσεις τους μισθούς
  • κάλυψη των απωλειών μας μέχρι σήμερα σε δικαιώματα
  • επαναφορά των κλαδικών συμβάσεων
  • οχι στον ιδιωτικοποιημένο σιδηρόδρομο.
  • ανοιγμα όλων των κλειστών σιδηροδρομικών δικτύων 

Η πρόταση υπερψηφίστηκε ομόφωνα από το ΣΤΑ .

ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ