Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2017

Ανάπλαση της περιοχής του ΟΣΕ στην Κοζάνη.

Ένα φιλόδοξο και πολύ σημαντικό σχέδιο για την ανάπλαση και την αναβάθμιση της περιοχής του ΟΣΕ στην Κοζάνη, προωθεί ο Δήμος σε έκταση 145 στρεμμάτων που του παραχώρησε η ΓΑΙΑΟΣΕ για τα επόμενα 99 χρόνια.
Ο Δήμος, που εκπονεί ήδη τις προαπαιτούμενες μελέτες, επιδιώκοντας την αναβάθμιση της εν λόγω, σχετικά υποβαθμισμένης, περιοχής, στο νότιο μέρος της πόλης, έχει επιτύχει την εγγραφή στο ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας της πρότασής του ενώ ήδη εξετάζει χρηματοδοτικά εργαλεία για τα έργα που δεν μπορούν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ (στεγασμένη αγορά και υποστηρικτικές εγκαταστάσεις).

Όπως είπε στη Voria.gr o αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών & Πολεοδομίας κ. Κώστας Δεσποτίδης, σκοπός του Δήμου Κοζάνης είναι η σταδιακή ανάπλαση της περιοχής του ΟΣΕ, μέχρι το χρόνο ολοκλήρωσης του τρέχοντος Προγράμματος Στήριξης ( σ.σ. έως το 2022-2023 βάσει του κανόνα ν+2). Για τα έργα που προβλέπονται, υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν κονδύλια της τάξης των 12-13 εκατ. ευρώ.

Η ιδέα αξιοποίησης της περιοχής του ΟΣΕ γεννήθηκε όταν το 2010 η Κοζάνη εξαιρέθηκε από τα δρομολόγια του σιδηροδρόμου.

Η διοίκηση του Δήμου, στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης για μία ευρύτερη περιοχή στα νότια της πόλης, που πρέπει να τύχει ξεχωριστής προσοχής, πέτυχε, φέτος το καλοκαίρι, την παραχώρηση της έκτασης του ΟΣΕ, μία μεγάλη έκταση 145 στρεμμάτων.
Όπως εξήγησε ο κ. Δεσποτίδης, ο Δήμος, σε συνεργασία με το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, εκπόνησε την ειδική πολεοδομική μελέτη, η οποία απαιτείται για την τροποποίηση του σχεδίου πόλης με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος. Η πολεοδομική μελέτη είναι έτοιμη και σύντομα ο Δήμος ολοκληρώνει τη γεωτεχνική μελέτη και τη στρατηγική περιβαλλοντική μελέτη, οπότε η ΓΑΙΑΟΣΕ θα αναλάβει από του σημείου εκείνου, τη διαδικασία για την έκδοση Π.Δ.

Παράλληλα με τα παραπάνω βήματα, ο Δήμος ετοιμάζεται και πολύ σύντομα θα προκηρύξει Διεθνή Διαγωνισμό Αρχιτεκτονικών Ιδεών, για την αναμόρφωση της έκτασης αυτής.
Σκοπός του Δήμου είναι η δημιουργία ενός μεγάλου βιοκλιματικού πάρκου, ήπιων εμπορικών και εκθεσιακών δραστηριοτήτων αλλά και χώρων υποδοχής δράσεων πολιτισμού, εκπαίδευσης και αθλητισμού. Για τους σκοπούς αυτούς θα αξιοποιηθούν τα δύο από τέσσερα κτίρια που βρίσκονται εντός της έκτασης, καθώς ο ΟΣΕ δεν απελευθερώνει τα κτίρια του σταθμού και του μηχανοστασίου, μαζί με έκταση 14 στρεμμάτων, σε περίπτωση μελλοντικής επαναλειτουργίας του Σιδηρόδρομου.

Πιο συγκεκριμένα, στην περιοχή μελέτης του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού θα ζητηθεί να χωροθετηθούν:

– Βιοκλιματικό πάρκο 54 στρμ., με χώρους πρασίνου και δραστηριοτήτων υπαίθριας αναψυχής, ως νέου περιβαλλοντικού πόλου της Κοζάνης και, παράλληλα, αξιοποίηση 17στρμ. υφιστάμενων χώρων πρασίνου.
– Στεγασμένη Δημοτική Υπαίθρια Αγορά, δυναμικότητας 350 θέσεων, με εγκαταστάσεις υπαίθριες, στεγασμένες αλλά και κλειστές. Ειδικότερα:
Περί τα 6.000 τμ για την κατασκευή στεγάστρων, στην καλυπτόμενη επιφάνεια των οποίων, θα αναπτύσσονται οι πάγκοι των εκθετών που συμμετέχουν στη λαϊκή αγορά της πόλης, άλλες περιοδικές εκθέσεις κλπ
Περί τα 1.000τμ, για μόνιμες κλειστές κτιριακές και υποστηρικτικές εγκαταστάσεις (χώροι διοίκησης και μικρών γραφείων, επιχειρήσεων εστίασης-αναψυχής, χώροι υγιεινής κλπ) σε ισόγεια ή διώροφα κτίρια.
– Χρήσεις πολιτισμού (αίθουσα εικαστικών εκθέσεων, προβολών κλπ), στο υπάρχον μονώροφο κτίριο (αποθήκη ΟΣΕ), το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ή να επεκταθεί. Στη βόρεια πλευρά του κτιρίου προβλέπεται η διατήρηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής, ως τμήμα υπαίθριου Μουσείου Σιδηροδρόμου (μηχανή και βαγόνια ΟΣΕ).
– Χώροι αθλητισμού (γήπεδα τένις και γήπεδα ποδοσφαίρου 5Χ5) στη νέα επιφάνεια που δημιουργείται με την επικάλυψη του ορύγματος των σιδηροδρομικών γραμμών.
– Κοινωφελής χώρος (Βρεφικού – Παιδικού Σταθμού) περίπου 2στρμ. με εγκατάσταση χρήσεων /δραστηριοτήτων κοινωνικής πρόνοιας, εντός υφισταμένου κτιρίου.
– Χώροι στάθμευσης περιμετρικά για την εξυπηρέτηση των παραπάνω χρήσεων.
Στο σχέδιο παρέμβασης και διαμόρφωσης της περιοχής περιλαμβάνονται επίσης η Πλ. Λασσάνη, οι οδοί Ολύμπου, Αριστοτέλους και Βενιζέλου με τους ενδιάμεσους δρόμους.


voria.gr