Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2017

Τοπική γραμματεία ΜΑΙ :Τοποθέτηση ΑΣΚΕ

Στην τοπική γραμματεία καταθέσαμε τις απόψεις μας για τα τεκταινόμενα στο σιδηρόδρομο ,για την μαθητεία των βοηθών ,τα κυκλώματα εργασίας και την συμφωνία που προωθεί η εργοδοτική ηγεσία της ΠΕΠΕ .Και η τοποθέτηση μας δεν άρεσε καθόλου στους εργοδοτικούς και κυβερνητικούς συνδικαλιστές της ΠΕΠΕ.Φάνηκε εξάλλου από την αντίδραση τους.

Θεωρούμε απαράδεκτη την λειτουργία του σωματείου ''στα κρυφά'' .Η αποστολή κυκλωμάτων με κρυφή αλληλογραφία προς την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον πρόεδρο της ΠΕΠΕ είναι  μια αχαρακτήριστη ενέργεια που δηλώνει ότι επιθυμεί να οδηγήσει το σωματείο σε τετελεσμένα για να μην αντιδράσουν οι μηχανοδηγοί.
Υπάρχει απόφαση του ΣΤΑ η οποία είναι δεσμευτική για το σωματείο και το υποχρεώνει να υπερασπιστεί  την εγκύκλιο για τις ώρες μηχανοδήγησης (5 ώρες και μετά από δυόμισι ώρες συνεχόμενης μηχανοδήγησης μισή ώρα διάλειμμα) και όχι να προωθεί την κατάργηση της.
Η αναφορά στις ώρες μηχανοδήγησης με τον τρόπο που γίνεται στην ΣΥΜΦΩΝΙΑ που προωθεί η εργοδοτική ηγεσία της ΠΕΠΕ είναι  απλά απαράδεκτη.Προσθέτει χρόνο μηχανοδήγησης ενώ μεταφέρει το διάλειμμα ανάλογα  με την δομή της  υπηρεσίας που εκτελεί ο μηχανοδηγός.
Η υποτιθέμενη ''συμφωνία''  αποκρύπτεται από τους μηχανοδηγούς με ευθύνη της πουλημένης ηγεσίας της ΠΕΠΕ  και το κείμενο της δεν έχει γνωστοποιηθεί επίσημα σε αυτούς που τους αφορά.ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΟΥΣ  ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΥΣ. 
Το έστειλαν μόνο στις παρατάξεις του προεδρείου (σσ ο γραμματέας του σωματείου δεν το έχει παραδώσει ακόμα στην παραταξή του,και αυτό λέει πολλά)Η υπογραφή της συνιστά τετελεσμένο για τον κλάδο και σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε ότι περιέχει , αποτελεί ιστορικό κείμενο καταργησης κεκτημένων των εργαζομένων, ιστορικό κείμενο εργοδοτισμού και εντατικοποίησης της εργασίας.Ούτε ο ΣΕΒ δεν θα το έγραφε έτσι!
Επίσης να σημειώσουμε ότι  η υιοθέτηση διαφορετικών μορφών εργασίας ,διαφορετικών μορφών χορήγησης αναπαύσεων  και αδειών υιοθετεί πλήρως το μοντέλο της ελαστικής μορφής εργασίας και μάλιστα αυτό γίνεται  με πρωτοβουλία του σωματείου!
Η πρακτική που ακολουθειται  από την συνεξέλιξη και τον γραμματέα της ΠΕΠΕ για αυτή την συμφωνία βασίζεται σε μνημονιακές διατάξεις και από ότι φαίνεται η κυβερνητική παράταξη  της συνεξέλιξης επιχαίρεται για αυτό.(Για τον γραμματέα ούτε λόγος.)
Όπως και ο κομματικός τους φορέας  έτσι και αυτοί κατάπιαν αμάσητα τα μνημόνια αφου πριν τα εσκιζαν  ''ηρωικά'' .Μάλλον τα έσκιζαν για να είναι ευκολοχώνευτα ..
ΚΟΙΝΩΣ  ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ  ΓΙΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ .
Οι μηχανοδηγοί πιστεύουμε ακράδαντα, ότι  θα καταργήσουν στην καθημερινότητα τα όσα απεργάζεται  ο κυβερνητικός και εργοδοτικός συνδικαλισμός πίσω από την πλάτη τους.
Εξίσου κατάπτυστη  όμως είναι και  η σύνδεση της μαθητείας  των βοηθών με την συμφωνία που προωθούν
Η μαθητεία  κατά την άποψη μας έπρεπε να ξεκινήσει χθες αλλά τα ισχύοντα κυκλώματα δεν βοηθούν.
Θα πρέπει  σήμερα είτε να καταργηθεί το 40% των δρομολογίων  κάτι που είναι αδιανόητο ή να καταργηθούν τα εμπορικά.Άποψη μας  είναι να ανασταλλούν τα εμπορικά για λίγο καιρό καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λαμβάνει επιδότηση 50 εκατ ευρω για να πραγματοποιεί επιβατικές μεταφορές και όχι εμπορικές.Οι πολυεθνικές δεν παθαίνουν τίποτα με την αναστολή δρομολογίων μια χαρά είναι τα κέρδη τους στην Ελλάδα των μνημονίων  των ΠΑΣΟΚ -ΝΔ -ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ.
Το 2ο  εμπορικό στην Θεσ/κη εφόλης  με 2 μηχανοδηγούς δεν νομίζουμε ότι βοηθάει το θέμα της μαθητείας .
Όσον αφορά τα κυκλώματα  .
Η ΑΣΚΕ δεν προτείνει κυκλώματα καθώς δεν είναι δουλειά της. Δουλειά της  (μαζί με άλλα) είναι να  αγωνίζεται να  έχουν οι μηχανοδηγοί ανθρώπινες  συνθήκες  εργασίας ,υγιεινής και ασφάλειας.
Τα σημερινά κυκλώματα είναι  εντελώς απαράδεκτα και αυτά δε που προτείνει  η συνεξέλιξη είναι κατόπιν εορτής   .Τα προτείνει από τις  πιέσεις των υπογραφών των  μηχανοδηγών αλλά και  άλλων που διαμαρτύρονται καθημερινώς (και ας μην υπόγραψαν.) Δεχόμαστε συγχαρητήρια από μεγάλη μερίδα μηχανοδηγών  για τον αγώνα μας καθώς αυτό που ζητάμε είναι το αυτονόητο. Να μπει διάλειμμα στις υπηρεσίες των ΑΑ και να μπουν εφεδρείες στο μηχανοστάσιο για να μην βασανίζονται  άλλο οι μηχανοδηγοί.
Επίσης ακόμα και αυτά τα ετεροχρονισμενα κυκλώματα  που προτείνονται  δεν επιλύουν την συμμετοχή του ΜΑΙ στο Κιάτο καθώς αυτή  θα πρέπει να είναι κατ αναλογία του μεγέθους της έδρας και  σλιγουρα όχι μέσω Χαλκίδος.
Οι συνάδελφοι από το Κιάτο ,την Τρίπολη ,την Πάτρα να συνεχίσουν να κάνουν ότι έκαναν ΌΛΑ αυτά τα χρόνια.Να εργάζονται στην γραμμή του Προαστιακού σε Αθηνα και Αεροδρόμιο και μόνο εκεί .Όλα αυτά τα περί Χαλκίδος για τους συναδέλφους είναι απαράδεκτα και εκ του πονηρού.

ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ