Μπορεί
να έχουμε καθυστερήσει μερικές δεκαετίες, αλλά ο ελληνικός σιδηρόδρομος
ετοιμάζεται να εισέλθει στην εποχή της ..ηλεκτροκίνησης. Για να είμαστε
πιο ακριβείς, ετοιμάζει να εισέλθει σε πιο εκτεταμένη ηλεκτροκίνηση.
Σήμερα ηλεκτροκίνηση διαθέτει το τμήμαΘεσσαλονίκη-Δομοκός και το Κιάτο-Αεροδρόμιο. Στα υπόλοιπα τμήματα του ΠΑΘΕΠ τα έργα είναι σε εξέλιξη. Σύντομα πάντως (μέσα στο τρέχον έτος) περιμένουμε να δούμε να επαναλειτουργεί η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Μενίδι-Τιθορέα καθώς ολοκληρώνεται η εργολαβία και εφόσον ενεργοποιηθεί η προαίρεση, στο τμήμα Αθήνα-Μενίδι.
Σήμερα ηλεκτροκίνηση διαθέτει το τμήμαΘεσσαλονίκη-Δομοκός και το Κιάτο-Αεροδρόμιο. Στα υπόλοιπα τμήματα του ΠΑΘΕΠ τα έργα είναι σε εξέλιξη. Σύντομα πάντως (μέσα στο τρέχον έτος) περιμένουμε να δούμε να επαναλειτουργεί η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Μενίδι-Τιθορέα καθώς ολοκληρώνεται η εργολαβία και εφόσον ενεργοποιηθεί η προαίρεση, στο τμήμα Αθήνα-Μενίδι.
Επίσης σε εξέλιξη είναι η δημοπράτηση για την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Πειραιάς -Αθήνα, έργο που αναμένεται να ολοκληρωθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2016 (αν δεν έχουμε αρνητικές εκπλήξεις).
Στο ενδιάμεσο τμήμα του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη που απομένει χωρίς ηλεκτροκίνηση, δηλαδή το τμήμα Τιθορέα-Δομοκός τα έργα εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης είναι σε εξέλιξη και αναμένεται σταδιακά μέχρι τα μέσα του 2017 να ολοκληρωθούν
Με αυτό τον τρόπο ολοκληρώνεται η λειτουργία της ηλεκτροκίνησης σε όλο τον σιδηροδρομικό διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Με την εκκίνηση της πλήρους λειτουργίας του η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εξοικονομήσει 10εκ.ευρώ ετησίως ποσό που αντιστοιχεί στη δαπάνη για προμήθεια ντίζελ. Η εξοικονόμηση θα είναι σημαντική καθώς από τα 25εκ.ευρώ που δαπανώνται για πετρέλαιαο θα πεσουν στα 15εκ.ευρώ.
ypodomes.com