Το επικρατέστερο σενάριο που επεξεργάζεται η ελληνική πλευρά θέλει τη δημιουργία δύο σιδηροδρομικών εταιρειών αντί των πέντε που υπάρχουν σήμερα.
Εκτός τροχιάς έχει βρεθεί ο διαγωνισμός αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν ακόμη προλάβει η νέα κυβέρνηση να κοινοποιήσει τις προθέσεις της.
Εκτός τροχιάς έχει βρεθεί ο διαγωνισμός αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν ακόμη προλάβει η νέα κυβέρνηση να κοινοποιήσει τις προθέσεις της.
Η ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών μετατέθηκε δύο φορές, με αποτέλεσμα η διαδικασία να οδηγείται σε ναυάγιο, μετά και τη διεξαγωγή των εθνικών εκλογών στα τέλη Ιανουαρίου, οπότε και είχε οριστεί η καταληκτική ημερομηνία του διαγωνισμού.
Στο μεταξύ, εκτός από τις αναβολές και την ασάφεια που επικρατεί από πλευράς κυβέρνησης για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, φαίνεται ότι το αρχικώς θερμό ενδιαφέρον ξένων για την εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ έχει παγώσει. Οι δύο εταιρείες (γαλλικοί -SNCF- και ρουμανικοί -Group Feroviar Roman- σιδηρόδρομοι) που είχαν, αρχικώς, εκφράσει πρόθεση συμμετοχής στον διαγωνισμό αποχώρησαν, αφήνοντας ως μοναδικό ενδιαφερόμενο τους ρωσικούς σιδηροδρόμους (RZD). Στα τέλη του 2014 η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση βρέθηκε με μοναδική συμμετοχή τη ρωσική, η οποία όμως αποχώρησε, λόγω ρουβλίου.
Στο μεταξύ, εξετάζονται τα σενάρια της επόμενης ημέρας, με το βλέμμα στραμμένο προς την Κομισιόν, η οποία διεξάγει έρευνα εξετάζοντας το ενδεχόμενο να έχει λάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παράνομες κρατικές ενισχύσεις.
Το επικρατέστερο σενάριο που επεξεργάζεται η ελληνική πλευρά θέλει τη δημιουργία δύο σιδηροδρομικών εταιρειών αντί των πέντε που υπάρχουν σήμερα. Η μία εταιρεία θα περιλαμβάνει τον ΟΣΕ, τη ΓΑΙΑΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ και η άλλη τις εταιρείες «φιλέτα», δηλαδή την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού). Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί την εταιρεία λειτουργίας και η ΕΕΣΣΤΥ είναι το «συνεργείο» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο διαχωρισμός αυτός ικανοποιεί και τις προϋποθέσεις που θέτει η Ε.Ε. για τις σιδηροδρομικές εταιρείες των κρατών - μελών της που θέλουν την εταιρεία λειτουργίας και υποδομής να αποτελούν χωριστές οντότητες.
kathimerini.gr
Στο μεταξύ, εξετάζονται τα σενάρια της επόμενης ημέρας, με το βλέμμα στραμμένο προς την Κομισιόν, η οποία διεξάγει έρευνα εξετάζοντας το ενδεχόμενο να έχει λάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παράνομες κρατικές ενισχύσεις.
Το επικρατέστερο σενάριο που επεξεργάζεται η ελληνική πλευρά θέλει τη δημιουργία δύο σιδηροδρομικών εταιρειών αντί των πέντε που υπάρχουν σήμερα. Η μία εταιρεία θα περιλαμβάνει τον ΟΣΕ, τη ΓΑΙΑΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ και η άλλη τις εταιρείες «φιλέτα», δηλαδή την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού). Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί την εταιρεία λειτουργίας και η ΕΕΣΣΤΥ είναι το «συνεργείο» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο διαχωρισμός αυτός ικανοποιεί και τις προϋποθέσεις που θέτει η Ε.Ε. για τις σιδηροδρομικές εταιρείες των κρατών - μελών της που θέλουν την εταιρεία λειτουργίας και υποδομής να αποτελούν χωριστές οντότητες.
kathimerini.gr