Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2018

Eνημέρωση για την ευρωπαική άδεια μηχανοδήγησης


Η  «ευρωπαική άδεια μηχανοδήγησης» αποτελεί ένα «παλιό» νέο φρούτο εντολών της ΕΕ που θέλει πλήρη εναρμόνιση των κρατών με τις προσταγές της.
Η μετατροπή  λοιπόν των αδειών είχε  μπροστά της ένα μεγάλο χρονικό διάστημα πολλών ετών για να πραγματοποιηθεί  αλλά η αδράνεια και η γνωστή τακτική της τελευταίας στιγμής έφεραν την κατάσταση σε αδιέξοδο ως προς τις  προθεσμίες.
Η τελευταία ημερομηνία -προθεσμία ήθελε μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου του 2018 όλες οι άδειες μηχανοδήγησης να εχουν μετατραπεί σε ευρωπαικές.

Για να φτάσουμε όμως στην μετατροπή έπρεπε να προηγηθεί  μια εκπαίδευση  από τον οσε συγκεκριμένων ωρών για όλους τους μηχανοδηγούς.
Τον Απρίλιο του 2018 σε συνάντηση  του ΔΣ της ΠΕΠΕ με την διοίκηση του ΟΣΕ το θέμα είχε τεθεί και υπήρξε διαβεβαίωση για άμεση έναρξη των εκπαιδεύσεων.ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2018...
Τελικά οι εκπαιδεύσεις όχι μόνο δεν ξεκίνησαν άμεσα αλλά άργησαν πάρα πολύ  με μεγάλη ευθύνη της διοίκησης του ΟΣΕ ,της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ,των εργοδοτικών συνδικαλιστών αφού άφησαν τα πράγματα να λιμνάζουν.
Ωσπου η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο η προθεσμία πίεζε πάρα πολύ και ξεκίνησαν τελικά τον ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2018 τα γκρουπ  των εκπαιδεύσεων στο ΚΕΚ ΟΣΕ.
Αποτέλεσμα;Οι προθεσμίες δεν τηρήθηκαν ούτε και  τώρα, το προσωπικό υπέστη βάναυση μεταχείριση από τον προγραμματισμό εργασίας και οι εργοδοτικοί συνδικαλιστές χασκογελώντας άφησαν να πραγματοποιηθεί ακόμα και αναστολή αδειών.(Έστειλαν όμως εξώδικο διαμαρτυρίας για την αναστολή αδειών  προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το οποίο ακόμα δεν το έχουν κοινοποιήσει σε όλα τα μέλη του ΔΣ της ΠΕΠΕ)



Που βρισκόμαστε σήμερα;

Εχει ξεκινήσει η  διαδικασία της κατάθεσης των  εγγράφων  στην ΡΑΣ  από  τους μηχανοδηγούς 
Είναι προφανές ότι η προθεσμία έχει παρέλθει αλλά υπήρξε μια  άτυπη παράταση για το τέλος τους έτους.Είναι επίσης προφανές ότι η κατάθεση των αιτήσεων θα συνεχίσει και μετά το νέο έτος χωρίς πρόβλημα από όσο μάθαμε καθώς οι καθυστερήσεις παράδοσης των απαραίτητων εγγράφων στους μηχανοδηγούς από τις αρμόδιες υπηρεσιες  είναι μεγάλες
  • Η βεβαίωση της επιτυχούς εκπαίδευσης  στάλθηκε μόλις πριν μερικές ημέρες στο ΜΑΙ και μάλιστα όχι για όλους.
  • Η βεβαιώση για την ηλεκτροκίνηση  δεν έχει έρθει ούτε καν για τους μισούς .
  • Η βεβαίωση του εργοδότη αλλά και το δελτίο έλξης παραδόθηκαν στους μηχανοδηγούς μόλις πριν 15-20 ημέρες αλλά και πάλι όχι σε όλους.κάτι που ανάγκασε συναδέλφους μηχανοδηγούς να τις ψάχνουν μόνοι τους 
  • Ακόμα και  ο ίδιος ο προιστάμενος του ΜΑΙ  με δική του πρωτοβουλία  κατέβαλε τεράστια προσπαθεια να  μπορέσει να τις συγκεντρώσει από την Καρόλου και να τις μοιράσει στους μηχανοδηγούς για να μπορέσουν να κάνουν οι μηχανοδηγοί τις αιτήσεις μετατροπής  της άδειας μηχανοδήγησης στη ΡΑΣ





Μέχρι τις 27-12-2018 είχαν υποβληθεί στην ΡΑΣ μόνο 51 αιτήσεις  για την ευρωπαική άδεια  και έχει ξεκινήσει  για αυτές η διαδικασία ελέγχου

Δυστυχώς από το Ερρίκος Ντυνάν μέχρι και την 27-12-2018 δεν είχε αποσταλλεί κανένας ιατρικός φάκελος στη ΡΑΣ.



Για όσους  μηχανοδηγούς μετά κόπων και βασάνων κατάφεραν να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα χαρτιά για να φτάσουν να υποβάλλουν την αίτηση στο σάιτ της ΡΑΣ έχουμε να πουμε τα εξής:

κλικ για μεγένθυση


  1. Αφού υποβάλλουν το αίτημα στην ΡΑΣ θα λάβουν email παραλαβής της αίτησης και ότι γίνεται έλεγχος των εγγράφων .των πιστοποιητικών,των ιατρικών  φακελων.
  2. Η παρακολούθηση της εξέλιξης της αίτησης γίνεται από το ειδικό πεδίο στο σαιτ της ΡΑΣ  ΑΙΤΗΣΕΙΣ -ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
  3. Αν απαιτηθεί κάποιο έγγραφο ή χρειαστεί κάποια διευκρίνιση ή αν ακόμα αναμένεται ο ιατρικός φάκελος αυτό επισημαίνεται  από την ΡΑΣ με μήνυμα πάνω στην αίτηση του μηχανοδηγού.
  4. Αν όλα είναι εντάξει ο μηχανοδηγός λαμβάνει πρόσκληση από την ΡΑΣ για υπογραφή της αίτησης ,προσκόμισης των υπολοίπων δικαιολογητικών και των 2 φωτογραφιών.
  5. Αφού υπογράψει την αίτηση θα εμφανιστεί μήνυμα ότι εκκρεμεί απόφαση και κατόπιν αν η αιτηση του εγκρίθηκε η απορρίφθηκε.
  6. Στην περίπτωση έγκρισης η ΡΑΣ αποστέλει αίτημα εκτύπωσης της άδειας στην διεύθυνση  διαβατηρίων  η οποία είναι υπεύθυνη για την εκτύπωση .Από την διεύθυνση διαβατηριών θα υπάρξει έγκριση ή απόρριψη  της εκτύπωσης (αν υπάρχει κάποιος λόγος.)
  7. Η εκτυπωμένη πλέον ευρωπαική άδεια μηχανοδήγησης θα σταλεί στην ΡΑΣ .
  8. Η ΡΑΣ θα αποστείλει προσκλήσεις παραλαβής των αδειών στους μηχανοδηγούς  από τα γραφεία της .
Αυτό που δεν καταλαβαίνουμε εμείς είναι το  γιατί επιλέχθηκε αυτή η διαδικασία  που ταλαιπώρησε και ταλαιπωρεί τους μηχανοδηγούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ  ενώ όλα μπορούσαν να γίνουν υπηρεσιακά  μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατα ομολογία  της ΡΑΣ  και που επισημαίνεται μάλιστα και επάνω στην αίτηση που υποβάλλει ο μηχανοδηγός.
Η σημερινή διαδικασία είναι μια  χρονοβόρα διαδικασία που  όμως επικροτήθηκε από τους εργοδοτικούς συνδικαλιστές.
Δεν περιμέναμε και τίποτα διαφορετικό από αυτούς.Αντί να πιέσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αναλάβει η ίδια την διεκπεραίωση  προτίμησαν να τεντώσουν τους μηχανοδηγούς από την μαθητεία μέχρι και την κατάθεση της αίτησης.
Αυτά προς ενημέρωση....

ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ