Ξεκίνησαν, μετά από διακοπή σχεδόν ενός έτους, να κινούνται από και προς την Κομοτηνή οι επιβατικές αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είχαν διακοπεί λόγω έργων που γίνονταν κατά μήκος της διαδρομής μεταξύ Δράμας και Κομοτηνής.
Να θυμίσουμε πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τις 25 Σεπτεμβρίου 2016 είχε προχωρήσει σε διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Δράμας – Κομοτηνής, επ’ αόριστον, λόγω έργων που έχει ανακοινώσει ο διαχειριστής της υποδομής (ΟΣΕ).
Για αυτό το διάστημα οι επιβατικές αμαξοστοιχίες εκτελούσαν δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης – Δράμας και οι ταξιδιώτες συνέχιζαν το ταξίδι τους με λεωφορεία με ενδιάμεσες στάσεις μέχρι Αλεξανδρούπολη και αντίστροφα.
Καθυστέρηση στις επισκευές
Οι επισκευές καθυστέρησαν να ξεκινήσουν, με την έναρξή τους να γίνεται στα τέλη του φθινοπώρου, και μετά τις διορθώσεις τα επιβατικά τραίνα θα μπορούν να κινούνται με την ταχύτητα των 80 χλμ. την ώρα στο δίκτυο, όσο και πριν από τα έργα, παρόλο που σε κάποια άλλα σημεία θα πηγαίνουν με μέση ταχύτητα 70 χλμ. την ώρα, κυρίως στη γραμμή μεταξύ Δράμας – Τοξοτών.
Οι διάφορες επισκευές, ανάλογα με την κατάσταση της γραμμής, την έχουν αφήσει σε κατάσταση παρόμοια με αυτή που ήταν όταν το έργο κατασκευάστηκε, κρατώντας τις ίδιες προδιαγραφές λειτουργίας.
Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής… στο μέλλον
Δεδηλωμένη πρόθεση όμως του ΟΣΕ είναι να βελτιώσει την γραμμή, ενώ στο απώτερο μέλλον προβλέπεται να εγκατασταθεί και ηλεκτροκίνηση σε όλη τη γραμμή μέχρι Αλεξανδρούπολη και από Αλεξανδρούπολη- Ορμένιο.
Άλλωστε να υπενθυμίσουμε πως το υπουργείο Μεταφορών έχει εκφράσει την πρόθεση να πραγματοποιήσει δύο μαξιμαλιστικά έργα ανάταξης και βελτίωση των μεταφορικών δυνατοτήτων των γραμμών.
Το ένα είναι η γνωστή Σιδηροδρομική Εγνατία, η οποία περιλαμβάνει ριζικά καινούρια χάραξη γραμμής πέρα από το παλιό σχέδιο σύνδεσης Τοξοτών- Λιμένα Καβάλας, με τη σύνδεση του λιμένα απευθείας με τη Θεσσαλονίκη, ενώ η Διοίκηση της περιφέρειας είχε τα προηγούμενα χρόνια πιέσει για την ηλεκτροκίνηση σε όλο το μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής της Περιφέρειας ΑΜΘ.
Το άλλο έργο, το οποίο συζήτησε πρόσφατα ο υπουργός Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης με τον Βούλγαρο ομόλογό του, είναι ο Διάδρομος συνδυασμένων μεταφορών μεταξύ Αιγαίου, Μαύρης Θάλασσας και Δούναβη, που θα ξεκινάει από Θεσσαλονίκη, θα περνά από την Καβάλα, την Αλεξανδρούπολη και το Ορμένιο και μέσω Μπουργκάς και Βάρνας θα
καταλήγει στο λιμάνι του Ρούσε, στο Δούναβη.
Τέσσερα δρομολόγια, δύο προς κάθε κατεύθυνση
Τελικά οι βασικές επισκευές ολοκληρώθηκαν τον Αύγουστο, παρόλο που όπως φαίνεται θα συνεχιστούν σε κάποια σημεία χωρίς να χρειάζεται η διακοπή της κυκλοφορίας των επιβατικών τραίνων.
Έτσι από εδώ και πέρα επανέρχεται το πρόγραμμα τραίνων πριν την διακοπή, με δύο τρένα προς Θεσσαλονίκη στις 07:51 και στις 16:18 και δύο προς Αλεξανδρούπολη στις 12:55 και στις 21:24.
Προσοχή στις ισόπεδες διαβάσεις Αξίζει να σημειωθεί πως θα πρέπει από εδώ και πέρα οι οδηγοί να είναι πιο προσεκτικοί στις σιδηροδρομικές διαβάσεις, μιας και το τελευταίο διάστημα, εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν περνούσαν τακτικά τραίνα, πλην κάποιων εμπορευματικών, έχουν συνηθίσει να μην προσέχουν στις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, στις οποίες έχει θρηνήσει αρκετά θύματα η Ροδόπη.
Για αυτό και πρέπει να τηρούν των Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και να σταματούν στις διαβάσεις, ανεξάρτητα από το αν είναι κατεβασμένες ή όχι οι μπάρες και χτυπούν οι σειρήνες, να διαπιστώνουν πως δεν έρχεται αμαξοστοιχία και στη συνέχεια να περνούν. Κάτι που έχει διαπιστωθεί πως πολλοί οδηγοί πλέον δεν κάνουν, τόσο στις διαβάσεις εκτός πόλης όσο και στη διάβαση στην παλιά Εθνική Οδό Κομοτηνής Ξάνθης.
paratiritis-news.gr