Τετάρτη 24 Ιουλίου 2019

Ευρώπη : Φορέας σιδηροδρομικών εταιρειών ζητά να μην επιδοτούνται οι κλινάμαξες λόγω στρέβλωσης του ανταγωνισμού !!

Καθώς οι ευρωπαίοι φορείς σηματοδοτούν την πρόθεσή τους να αυξήσουν τη διαθεσιμότητα τρένων ιντερσίτυ με υπηρεσίες κλιναμαξών , η Ευρωπαϊκή 'Ενωση Νέων Σιδηροδρομικών Εταιρειών AllRail κάλεσε τις κυβερνήσεις να μην επιδοτήσουν άμεσα τις αυτές υπηρεσίες - μια κίνηση η οποία, σύμφωνα με την άποψη της, θα δημιουργούσε έναν άνισο ανταγωνισμό
Η είδηση  έρχεται καθώς εθνικοί σιδηροδρομικοί φορείς εξετάζουν τη δυνατότητα επαναδρομολόγησης  ή  δημιουργίας νέων υπηρεσιών ολονύκτιων υπηρεσιών (κλινάμαξες) , οι οποίες λένε ότι δεν θα είναι δυνατές χωρίς κυβερνητικές επιδοτήσεις. 
Μια μελέτη του Ινστιτούτου Πολιτικής Κινητικότητας (KiM), τμήμα του ολλανδικού Υπουργείου Υποδομών, που δημοσιεύθηκε στις 17 Ιουλίου, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει  σημαντική ένδειξη  για την επανεισαγωγή υπηρεσιών ολονυκτίου από τις Κάτω Χώρες σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. 
Ωστόσο, η μελέτη διαπίστωσε ότι η επιτυχία θα εξαρτηθεί από την ύπαρξη ίσων όρων ανταγωνισμού για τους φορείς εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων με δίκαιες χρεώσεις πρόσβασης στο δίκτυο και  στην κατανομή σιδηροδρομικών διαδρομών. Οι Ολλανδικοί Σιδηρόδρομοι (NS) διεξάγουν συνομιλίες με τους  Αυστριακούς  Σιδηροδρόμους (ÖBB), οι οποίοι παρέχουν  υπηρεσίες νυκτερινής υπηρεσίας στην Αυστρία, τη Γερμανία και την Ελβετία υπό την επωνυμία Nightjet, σχετικά με την επέκταση του νυχτερινού κέντρου Innsbruck / Vienna - Dusseldorf στο Άμστερνταμ. 
Οι φορείς εκμετάλλευσης συζητούν την πρόταση με το ολλανδικό Υπουργείο Υποδομών, λέγοντας ότι θα χρειαστεί επιδότηση, δεδομένου ότι τα έσοδα των επιβατών δεν θα καλύψουν όλες τις λειτουργικές δαπάνες. Η σουηδική κυβέρνηση έχει επίσης καλέσει τον διαχειριστή υποδομής Trafikverket να διερευνήσει την προοπτική της δρομολόγησης καθημερινών υπηρεσιών μιας ημέρας, γεγονός που θα επέτρεπε τη συνέχιση των συνδέσεων με διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις. Σύμφωνα με την πρόταση της κυβέρνησης, θα ήταν δυνατο να ξεκινήσει την υπηρεσία πριν βρει έναν εμπορικό φορέα για να την αναλάβει το συντομότερο δυνατό.
Η AllRail αναφέρει ότι υπάρχει αποδεδειγμένη ζήτηση για υπηρεσίες ολονυκτίων  , με αύξηση αυτών στιις οδικές μεταφορές με  λεωφορεία, αλλά προειδοποιεί ότι υπάρχει κίνδυνος η Ευρώπη να «επανέλθει στα αποτυχημένα μοντέλα του παρελθόντος» εάν οι κυβερνήσεις ξεκινήσουν να επιδοτούν τις υπηρεσίες.

"Παρατηρούμε ότι ο κυρίαρχος φορέας εκμετάλλευσης νυχτερινών τρένων στην Ευρώπη, ÖBB Nightjet, έχει πει στους ολλανδούς κυβερνητικούς ερευνητές ότι νέα νυχτερινά τρένα προς και από τις Κάτω Χώρες θα είναι δυνατά μόνο με επιδότηση από τα χρήματα των φορολογουμένων», λέει η AllRail.

«Βλέποντας ότι η ÖBB ήδη λαμβάνει  κρατική επιχορήγηση  για νυχτερινά τρένα στην εγχώρια αγορά της, την Αυστρία, υποθέτουμε ότι  όλο αυτό  πιέζει και τις άλλες χώρες προς την ίδια κατεύθυνση : στην Ολλανδία, τη Σουηδία, τη Δανία και άλλα. Ο επίσημος ελβετικός σιδηροδρομικός φορέας SBB αντιγράφει ακόμη και το αυστριακό μοντέλο, ασκώντας πιέσεις για να δημιουργήσει τα δικά του νέα νυχτερινά τρένα με άμεση χορηγία ».

Η AllRail λέει ότι οι φορείς ανοικτής πρόσβασης στο δίκτυο , όπως οι RegioJet, Snälltåget και Leo Express, έχουν δείξει ότι είναι δυνατό να λειτουργούν ολονύκτιες επιβατικές   υπηρεσίες χωρίς επιδότηση, η οποία επικεντρώνεται στην προσέγγιση προσφοράς και ζήτησης για τον επιβάτη .
Ο Γενικός Γραμματέας της AllRail, Nick Brooks, αναφέρει ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι με τους οποίους οι κυβερνήσεις θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν τις ολονύκτιες υπηρεσίες κλιναμαξών , μεταξύ των οποίων:

-επιδότηση για   την πρόσβαση στο δίκτυο  και στα τέλη τερματισμού σταθμού
- την διευκόλυνση για την  ενοποιημένη σε ένα ευρύ δίκτυο την  έκδοση εισιτηρίων με άλλα τρένα, 
-παρέχοντας ίσες ευκαιρίες χρηματοδότησης για τη μίσθωση ή την αγορά τροχαίου υλικού.

"Υπό αυτές τις συνθήκες, οι καινοτόμοι θα έρθουν, φέρνοντας καλύτερη ποιότητα, χαμηλότερες τιμές και αλλαγή στροφής. σε αντίθεση με το ιστορικό μοντέλο της επιδότησης από τα χρήματα του φορολογούμενου για τον κύριο σιδηροδρομικό φορέα ", λέει ο Brooks.

Σύμφωνα με πληροφορίες,  έχει αναφερθεί συχνά ότι ο φορέας εκμετάλλευσης Flixtrain  επιθυμεί να   δρομολογήσει ολονύκτια τρένα στις Κάτω Χώρες, ενώ ο σουηδικός  SJ  (επιβατικών μεταφορών) σχεδιάζει να επενδύσει 12 δισεκατομμύρια στερλίνες στον στόλο του τροχαίου υλικού κατά τα επόμενα χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης των βαγονιών  που χρησιμοποιούνται στις ολονύκτιες υπηρεσίες.

IRJ