Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2019

«Φουλ» στις μελέτες για τον προαστιακό.

Τα μεγάλα πρότζεκτ ανά την Ελλάδα παίρνουν σειρά – Χθες προκηρύχθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ ο διαγωνισμός για το City Train της Θεσσαλονίκης κόστους 2,8 εκατ. ευρώ – Τι θα γίνει σε Λαύριο και Ραφήνα

Η προμελέτη του λεγόμενου City Train της Θεσσαλονίκης, που θα εξυπηρετήσει περιοχές με σημαντική επιχειρηματική δραστηριότητα αλλά και πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπως Σίνδος, Διαβατά, Μενεμένη, Κορδελιό, Επτάλοφο, έχει γίνει από την ΕΡΓΟΣΕ λαμβάνοντας υπόψη και τις μελλοντικές επεκτάσεις του μετρό


Την τιμητική του έχει τουλάχιστον σε επίπεδο μελετών ο προαστιακός σιδηρόδρομος, ένα ιδιαίτερα φιλικό μέσο μετακίνησης γύρω από το οποίο καλλιεργούνται εδώ και χρόνια προσδοκίες για επεκτάσεις, αλλά τελικά έχουν μείνει στο συρτάρι. Η έλλειψη χρηματοδότησης και η μελετητική ανωριμότητα έχουν φρενάρει τους φιλόδοξους σχεδιασμούς. Το νερό φαίνεται όμως ότι θα μπει στο αυλάκι.

Τα μεγάλα πρότζεκτ του προαστιακού ανά την Ελλάδα παίρνουν σειρά σε επίπεδο μελετών. Πιο πρόσφατο παράδειγμα, η προκήρυξη χθες από την ΕΡΓΟΣΕ του διαγωνισμού για τη μελέτη της Ανάπτυξης Δικτύου Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη, κόστους 2,8 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προθεσμία για την ηλεκτρονική κατάθεση προσφορών είναι η 27η Φεβρουαρίου 2019.

Η προμελέτη του λεγόμενου City Train της Θεσσαλονίκης, που θα εξυπηρετήσει περιοχές με σημαντική επιχειρηματική δραστηριότητα αλλά και πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπως Σίνδος, Διαβατά, Μενεμένη, Κορδελιό, Επτάλοφο, έχει γίνει από την ΕΡΓΟΣΕ λαμβάνοντας υπόψη και τις μελλοντικές επεκτάσεις του μετρό.

Στην πρώτη φάση, ο δυτικός προαστιακός της Θεσσαλονίκης θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη συνολικά 12 στάσεων σε υφιστάμενες γραμμές και μια μικρού μήκους επέκταση μέχρι το λιμάνι.

Η δεύτερη φάση ανάπτυξης περιλαμβάνει την ανακατασκευή της γραμμής Ζέιτενλικ, την επέκτασή της προς την οδό Λαγκαδά, καθώς και νέες γραμμές εκεί όπου δεν υπάρχει υποδομή του ΟΣΕ.

Παράλληλα, το 2018 δεν έφερε τον πολυπόθητο διαγωνισμό για την επέκταση του προαστιακού προς Λαύριο. Και πώς θα ήταν αυτό εφικτό από τη στιγμή που οι μελέτες δεν έχουν οριστικοποιηθεί, αν και γίνεται προσπάθεια ωρίμασης. Ουσιαστικά, μέσα από την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής οδού επιμένει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να προσπαθεί να προχωρήσει το έργο, που ζητούν όλοι οι όμοροι δήμοι.

Με υπόμνημά τους προς τον Πρωθυπουργό, εννέα δήμαρχοι της Ανατολικής Αττικής χαρακτήρισαν «αναγκαία την άμεση οδική και σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών του Λαυρίου και της Ραφήνας με το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»», ζητώντας επίσπευση των σχετικών διαδικασιών.

Αυτό που εξετάζεται είναι η παράταση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα, που λήγει στις 5 Οκτωβρίου 2024, για ένα ή δύο έτη, με αντάλλαγμα την κατασκευή του έργου επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου στο τμήμα Κορωπί – Λαύριο, μήκους 31,7 χλμ. Μάλιστα, όπως προκύπτει από δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού κ. Σπίρτζη, αυτό το τμήμα θα κατασκευαστεί χωρίς διαγωνισμό, εάν επιτευχθεί συμφωνία με τη διοίκηση της Αττικής Οδού. Θα πρέπει φυσικά αυτό να περάσει και από το μικροσκόπιο της Κομισιόν. Η χρηματοδότηση αποτελεί σε άλλη περίπτωση το αγκάθι για την υλοποίηση του έργου.

tovima.gr