Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2018

22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics: Μεγάλες οι προοπτικές των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών.

( σχόλιο ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ .στο πλαίσιο  ους ανταγωνισμού και της «ελευθερίας» της ιδιωτικοποίησης τα θύματα θα είναι οι εργαζόμενοι και ο λαός)

Οι μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης που υπάρχουν στον τομέα των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα, συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια του 22ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Logistics.


«Η χώρα μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό κόμβο στην ευρύτερη περιοχή» τόνισε κατά την ομιλία του ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, Θάνος Βούρδας και συμπλήρωσε πως πρέπει να επενδύσουμε στις μεταφορές του μέλλοντος.

Ανέφερε ότι στόχος είναι η ασφαλής μεταφορά των προϊόντων και η προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών μεταξύ λιμανιών, δρόμων και τρένων, καθώς η γεωγραφική θέση της Ελλάδας την καθιστά εμπορευματική πύλη, τόσο προς την κεντρική Ευρώπη όσο και στις ταχύτατα αναπτυσσόμενες αγορές της νοτιανατολικής Ευρώπης.

Ο κ. Βούρδας υπογράμμισε ότι μέχρι το τέλος του 2018 θα ολοκληρωθεί η νέα σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης, ενώ αναφέρθηκε και στη συνεργασία του ΟΣΕ με την PEARL, η οποία αποτελεί την τρίτη ιδιωτική εταιρία που θα χρησιμοποιήσει το δίκτυο του οργανισμού προκειμένου να αναπτύξει τις εμπορευματικές μεταφορές, λέγοντας ότι αυτή η κίνηση θα «αυξήσει περαιτέρω τον ανταγωνισμό».

Στα τρία εμπορευματικά κέντρα που θα γίνουν στο Θριάσιο Πεδίο, στη Θεσσαλονίκη και στην Αλεξανδρούπολη στάθηκε κατά την ομιλία του ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ, Αθανάσιος Σχιζάς. Όπως είπε μεταξύ άλλων, το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου αναμένεται να κατασκευαστεί σε ακίνητο έκτασης 588 στρεμμάτων, με τη δυνατότητα δόμησης να ανέρχεται στα 240.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Ο προϋπολογισμός του έργου θα αγγίξει τα 200 εκατ. ευρώ, ενώ σε πλήρη ανάπτυξη αναμένεται να δημιουργηθούν περί τις 5.000 νέες θέσεις εργασίας.

Μιλώντας για το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, σημείωσε πως αυτό αναμένεται να κατασκευαστεί σε ένα γεωτεμάχιο 600.000 τ.μ, το οποίο μάλιστα διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με τον Εμπορικό Σταθμό του ΟΣΕ και τον ΟΛΘ, η οποία όμως έχει εγκαταλειφθεί και απαιτείται η αναβάθμισή της. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 200 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ, «πιθανότητα θα καλύψει την περιοχή των Βαλκανίων».

Στο δεύτερο μισό του 2019 αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο που θα δημιουργηθεί σε έκταση 500 στρεμμάτων στην Αλεξανδρούπολη, σύμφωνα με τον κ. Σχιζά, με τον προϋπολογισμό του έργου να υπολογίζεται στα 150 εκατ. ευρώ.

Στη νέα εποχή του ΟΣΕ, μετά την ιδιωτικοποίηση του από την ιταλική Ferrovie, στάθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης. «Υπάρχουν ελευθερίες τώρα (σ.σ. που ιδιωτικοποιήθηκε), οι οποίες πριν δεν υπήρχαν» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Τσαλίδης.

Τέλος, αναφέρθηκε και στη νέα ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή που αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα, τονίζοντας πως «μόλις παραδοθεί η ηλεκτρική γραμμή, ο χρόνος που θα χρειάζεται για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα πέσει κάτω από τις 4 ώρες».

ΑΠΕ-ΜΠΕ