Πέμπτη 21 Ιουλίου 2016

ΑΙΧΜΕΣ ΡΩΣΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Εκτός της διεκδίκησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι μένουν οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, η ηγεσία των οποίων ξεκαθαρίζει ότι έβλεπε συνδυαστικά την επένδυση ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΟΛΘ. Παράλληλα αφήνουν αιχμές κατά του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τονίζοντας ότι οδηγήθηκαν να μην καταθέσουν δεσμευτική προσφορά λόγω έλλειψης... ενημέρωσης!
Παράλληλα αφήνουν αιχμές κατά του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τονίζοντας ότι οδηγήθηκαν να μην καταθέσουν δεσμευτική προσφορά λόγω έλλειψης... ενημέρωσης!



Την ίδια στιγμή η ελληνική κυβέρνηση κατέθεσε χθες νομοσχέδιο στη Βουλή με το οποίο απελευθερώνεται η σιδηροδρομική αγορά, ενώ προβλέπει παράλληλα τη διαγραφή χρεών ΟΣΕ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την ετήσια επιδότηση του ΟΣΕ και τη θέσπιση κανόνων για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου.


Κριτική για τον διαγωνισμό

Η διοίκηση των Ρωσικών Σιδηρόδρομων προειδοποιεί ότι συνεχίζει να ενδιαφέρεται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ πάντα σε συνδυασμό με τον ΟΛΘ, ενώ καταγγέλλει ότι η προσφορά των Ιταλών «διέφερε από τους όρους που είχαν τεθεί».

Ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, Ολέγκ Μπελοζιόροφ αναφερόμενος στις λεπτομέρειες του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε ότι δεν είχαν την εικόνα που ήθελαν για να ολοκληρώσουν την ανάλυση. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του πρακτορείου Ιντερφαξ, ο κ. Μπελοζιόροφ δήλωσε σχετικά με τη διαγωνιστική διαδικασία και την απόφαση της εταιρείας να μην καταθέσει δεσμευτική προσφορά για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι «οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι δεν είχαν την εικόνα που ήθελαν για να ολοκληρώσουν την ανάλυση, ενώ οι Ιταλοί, εξ όσων γνωρίζουμε, υπέβαλαν προσφορά, η οποία διέφερε από τους όρους, που είχαν τεθεί».

Συγκεκριμένα ο επικεφαλής της ρώσικης εταιρείας τόνισε: «Zητήσαμε μια σειρά από πρόσθετες προϋποθέσεις. Ως εκ τούτου, θα δούμε πώς θα τελειώσει αυτή η κατάσταση, την οποία παρακολουθούμε προσεκτικά. Είχα συζητήσεις με τον Ιταλό ομόλογό μου, πριν από την υποβολή προσφοράς, και το πρόβλημα ήταν κοινό για όλους μας, δηλαδή η έλλειψη ενημέρωσης».

Όπως ανέφερε ο ίδιος, η αγορά του λιμένα της Θεσσαλονίκης ήταν ενδιαφέρουσα μόνο ως συμπλήρωμα των ελληνικών σιδηροδρομικών υποδομών, δηλώνοντας: «Τον λιμένα τον εξετάζαμε ως πακέτο, δεν το εξετάζουμε σοβαρά από μόνο του».

Υπενθυμίζεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη εγκρίνει τη δεσμευτική προσφορά των Ιταλικών Σιδηροδρόμων για την εξαγορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ. ευρώ, ενώ εκκρεμούν μόνο οι εγκρίσεις από τις αρμόδιες Επιτροπές για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Το νομοσχέδιο

Στα 45 εκατομμύρια ευρώ ορίζεται η ετήσια κρατική επιδότηση στον ΟΣΕ, τον διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, ο οποίος έχει αναλάβει την εποπτεία και τη συντήρηση της γραμμής.

Στο νομοσχέδιο με το οποίο ουσιαστικά εναρμονίζεται η εθνική νομοθεσία με την κοινοτική οδηγία για την απελευθέρωση των σιδηροδρόμων αναφέρεται στη διαγραφή χρεών του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ύστερα από τη συμφωνία που έχει προηγηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη διευθέτηση του ζητήματος των παράτυπων κρατικών ενισχύσεων ύψους 750 εκατ. ευρώ.

Στόχος του νέου σχεδίου νόμου είναι η περαιτέρω απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς και η διευκόλυνση της εισόδου περισσότερων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων στο δίκτυο.

Πιο συγκεκριμένα το νομοσχέδιο καθορίζει:


• Τους κανόνες που διέπουν τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής και τις δραστηριότητες σιδηροδρομικών μεταφορών των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα.

• Τα κριτήρια που εφαρμόζονται για την έκδοση, την ανανέωση ή την τροποποίηση αδειών που προορίζονται για σιδηροδρομικές επιχειρήσεις.

• Τις αρχές και τις διαδικασίες που εφαρμόζονται για τον καθορισμό και την είσπραξη τελών σιδηροδρομικής υποδομής.


  imerisia.gr