Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

Ερώτηση του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ στη Βουλή για τις απολύσεις εργαζομένων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 

Αθήνα, 29 Απριλίου 2020 

ΕΡΩΤΗΣΗ 

Προς: Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλή 

ΘΕΜΑ: «Απολύσεις εργαζομένων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ» 

Κύριε Υπουργέ, Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών με έγγραφό της, που απευθύνεται σε κάθε αρμόδιο, καταγγέλλει μεθοδεύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που οδηγούν σε απολύσεις εργαζομένων, παρά το γεγονός ότι μέχρι σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει τύχει ευνοϊκότατης έως σκανδαλώδεις αντιμετώπισης από την Κυβέρνηση. 

Ως γνωστών, η Δημόσια Σιδηροδρομική εταιρία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εξαγοράστηκε το 2017 από την TRENITALIA, δηλαδή από το Ιταλικό Δημόσιο, έναντι του πενιχρού τιμήματος των 45 εκατ. €, αν και το αποθεματικό στο ταμείο της ανερχόταν σε 78 εκατ. € περίπου. Τον Απρίλιο του 2019 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ιταλικών πλέον συμφερόντων, αγοράζει την «Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού» (Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ.) καταβάλλοντας το ποσό των 22 εκατ. € περίπου, ενώ της όφειλε 30 εκατ.€. 
Επιπλέον το 2017, η τότε Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αποφάσισε την χρηματοδότηση της εταιρείας για 5 χρόνια με 250 εκατ. €, με σκοπό την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών και πριν από λίγους μήνες η Κυβέρνησή σας επεκτείνει το χρονικό αυτό διάστημα για άλλα 10 χρόνια επιδοτώντας τη με συνολικά 750 εκατ. €. Από τη πλευρά της η εταιρεία δεσμεύτηκε με επενδύσεις ύψους 2,2 δισ. €, χωρίς να 
έχει υλοποιήσει ακόμα κάτι, σχετική η απ' αριθμ.: 236/4800/10-3-20 ερώτησή μας η οποία παραμένει δυστυχώς αναπάντητη. 
Η ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρά την προνομιακή μεταχείριση που έχει από την Κυβέρνηση, μεθοδεύει την αντεργατική της πολιτική προβαίνοντας σε έμμεσες απολύσεις, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, καθώς δεν ανανεώνει τις συμβάσεις εργασίας σε 75 εργαζόμενους, οι οποίοι εργάζονται στην εταιρεία και συγκεκριμένα στην τεχνική βάση, πάνω από δύο (2) χρόνια και αναμένεται να μην επαναφέρει στην εταιρεία ακόμη πενήντα (50) εργαζόμενους οι οποίοι εκπληρώνουν τη στρατιωτική τους θητεία, δηλαδή εκατό εικοσιπέντε (125) εργαζόμενους συνολικά, αν και είναι πλήρως καταρτισμένοι από τις Σχολές του Σιδηροδρόμου. 
Ως δικαιολογία αυτής της ενέργειας η εταιρεία επικαλέσθηκε τις δυσμενείς συνέπειες της πανδημίας, χωρίς όμως να αναλάβει καμία πρωτοβουλία στον τομέα της μεταφοράς των εμπορευμάτων προς όφελός της, όπως έκαναν άλλες αντίστοιχες εταιρείες της Ευρώπης κατά τη συγκεκριμένη περίοδο και είχαν θετικά αποτελέσματα, και παρά το γεγονός ότι πρόσθετα μπορεί να αξιοποιήσει μια σειρά μέτρων που ελήφθησαν από την Κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της κρίσης. 

Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε κύριε Υπουργέ: 
1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να μην προχωρήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε 
απολύσεις εργαζομένων; 
2. Θα μεριμνήσετε για την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων, σύμφωνα με 
τις πρόσφατες Π.Ν.Π., στο βαθμό που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εμμείνει στις απολύσεις; 
Οι ερωτώντες βουλευτές 

Χρήστος Γκόκας 
Γιώργος Μουλκιώτης, 
Βασίλης Κεγκέρογλου