Ακόμα και αλλαγή χρήσης σχεδόν του μισού χώρου της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, προκειμένου να μετατραπεί σε προβλήτα στάθμευσης αυτοκινήτων (car terminal), φέρεται να προβλέπει το λεγόμενο master plan της COSCO, το οποίο από χτες βρίσκεται υπό εξέταση από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ). Τη σχετική εξέλιξη αποκάλυψε το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας, αντιπροσωπεία του οποίου και μέλη του Σωματείου Ναυπηγοξυλουργών της Ζώνης πραγματοποίησαν δυναμική παρέμβαση στη διάρκεια της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ, με αποτέλεσμα να διακοπεί η διαδικασία για τέσσερις ώρες.
Η αλλαγή χρήσης χώρων της Ζώνης έρχεται να προστεθεί στην κατασκευή της 4ης προβλήτας, αλλά και στους άλλους σχεδιασμούς της COSCO για το λιμάνι του Πειραιά (νέες προβλήτες κρουαζιέρας, γιγαντιαίο κέντρο εξυπηρέτησης επιβατών 22.000 τ.μ., ξενοδοχεία, πενταώροφο κτίριο στάθμευσης αυτοκινήτων κ.ά.), οι οποίοι «κουμπώνουν» με μέρος των σχεδιασμών της εγχώριας αστικής τάξης για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών, με επίκεντρο και το λιμάνι του Πειραιά και προσανατολισμό τη δημιουργία πλέγματος – συστάδων επιχειρήσεων (clusters) γύρω από τη ναυτιλία και το λιμάνι.
Πρόκειται για τους σχεδιασμούς των επιχειρηματικών ομίλων, στο όνομα των οποίων «πίνει νερό», μετά την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, και η κυβέρνηση ΝΔ, συνεχίζοντας από κει που σταμάτησαν οι προκάτοχοί της να ποδοπατάει εργασιακά δικαιώματα και λαϊκές ανάγκες.
Εκτακτη συνεδρίαση των σωματείων στο Πέραμα
Στη βάση αυτών των εξελίξεων, το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών καλούν τους εργαζόμενους σήμερα στις 6.30 μ.μ. στην έκτακτη συνεδρίαση των Διοικητικών τους Συμβουλίων στο δημαρχείο Περάματος.
Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωσή τους, αν εγκριθεί το νέο master plan της COSCO «πετάει χιλιάδες εργαζόμενους εκτός δουλειάς, αφού η μισή ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα σταματάει». Πρόκειται για απόδειξη – επισημαίνουν – ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη «μπορεί να οδηγεί στην καταστροφή των παραγωγικών δυνάμεων και στην ανεργία χιλιάδες εργαζόμενους με τον ίδιο τρόπο που το κάνει και η καπιταλιστική κρίση», το δε master plan είναι απόδειξη του πολέμου «γεωστρατηγικού χαρακτήρα που μαίνεται, με στόχο τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών υποδομών της ναυπηγικής βιομηχανίας, μεταξύ ΗΠΑ, Κίνας και χωρών της ΕΕ. Ενός πολέμου που έχει σαφείς προεκτάσεις με το μοίρασμα της “πίτας” των εξοπλιστικών για τα επόμενα 10 – 15 χρόνια. Είναι αυτή η διαμάχη που κρατάει κλειστά τα μεγαλύτερα ναυπηγεία στη χώρα και δημιουργεί τεράστια προβλήματα στη λειτουργία της ναυπηγοεπισκευής στο πλαίσιο του ΟΛΠ.
Αποδεικνύεται ότι η ζούγκλα του ελεύθερου ανταγωνισμού και η σύγκρουση συμφερόντων σε καμία περίπτωση δεν λαμβάνουν υπόψη τις λαϊκές ανάγκες και άρα με τίποτα δεν μπορούν να οδηγήσουν σε μια φιλολαϊκή ανάπτυξη».
Τα Σωματεία τονίζουν πως «είναι γελασμένοι αν νομίζουν ότι όλοι αυτοί οι σχεδιασμοί κυβέρνησης – COSCO θα υλοποιηθούν εύκολα. Θα μας βρουν απέναντί τους, να οργανώνουμε την πάλη μαζικά, συλλογικά, αποφασιστικά». Απαιτούν «καμία αλλαγή χρήσης στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, κάτω τα χέρια από το δίκιο μας στην εργασία, από τα Συνδικάτα μας, από τις κλαδικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Κάτω τα χέρια από τις κατακτήσεις μας και από τις συνδικαλιστικές και δημοκρατικές μας ελευθερίες».