Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019

36ο συνέδριο ΠΟΣ: ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΔΕΣΚ-Σ






Κ Α Λ Ε Σ Μ Α 

36ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ (Π.Ο.Σ.)
11 – 13 Οκτώβρη 2019


Οκτώβρης 2019.

Συνάδελφοι, Συναδέλφισσες

Το 36ο συνέδριο της Π.Ο.Σ. γίνεται μια περίοδο που έχει ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέρασε στην ιδιοκτησία της ΤΡΑΙΝΙΤΑΛΙΑ και η ΕΕΣΣΤΥ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Mέχρι το τέλος του χρόνου θέλουν η ΕΕΣΣΤΥ να συγχωνευθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει με γρήγορους ρυθμούς την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Με νόμο που προχθές ψήφισε στη Βουλή, ενσωματώνει αντεργατικές οδηγίες της ΕΕ - το 4ο πακέτο για τις σιδηροδρομικές μεταφορές – με νέα προνόμια για τους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στο κλάδο. Ταυτόχρονα προωθεί σαρωτικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, χτύπημα των Σ.Σ. Εργασίας, της κοινωνικής ασφάλισης , της υγείας, της πρόνοιας, θέτει στη προκρούστεια κλίνη το δικαίωμα της απεργίας , τη συλλογική δράση στους χώρους δουλειάς επιδιώκοντας νε τη καταστολή και με τη μέθοδο του μαστίγιου και του καρότου τη χειραγώγηση του εργατικού κινήματος. 


Το πρόγραμμα της ΝΔ είναι συνέχεια της πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ υπηρετεί την ενίσχυση της στρατηγικής του κεφαλαίου. Η ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρομικού έργου και των υποδομών του ΟΣΕ καθώς και γενικότερα των χερσαίων, αεροπορικών και πλωτών μέσων μεταφοράς και των υποδομών τους (εμπορευματικοί σταθμοί, λιμάνια, αεροδρόμια) και το χτύπημα των εργατικών δικαιωμάτων έχουν δημιουργήσει συνθήκες εργασιακής ζούγκλας με δραματικές μειώσεις στους μισθούς, εντατικοποίηση της δουλειάς, ατυχήματα με οδυνηρές συνέπειες για τους εργαζόμενους στο κλάδο και τους επιβάτες τα λαϊκά στρώματα που χρησιμοποιούν τα τρένα, γενικότερα τα ΜΜΜ.
   Η  καπιταλιστική ανάπτυξη «για όλους» που προπαγανδίζει η  ΝΔ, είναι το ίδιο κάλπικη με τη «δίκαιη ανάπτυξη» του ΣΥΡΙΖΑ , του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ και των άλλων κομμάτων  του κεφαλαίου,  γιατί  κριτήριό τους είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της κερδοφορίας των επιχειρηματικών  ομίλων  με οδυνηρές επιπτώσεις στους εργαζόμενους. 
  Το ερώτημα που τίθεται είναι «ανάπτυξη για ποιόν»; Όλα τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι ακόμη και σε περίοδο καπιταλιστικής κρίσης είχαν άνοδο οι σιδηροδρομικές μεταφορές, αλλά η κατάσταση των εργαζομένων χειροτερεύει, είναι άθλια.
  Ενώ  οι εργαζόμενοι  με τη   μαζική – μαχητική  συμμετοχή τους στις αγωνιστικές  κινητοποιήσεις 24 /9ου, 2 και 3/10ου έδιναν τη μάχη  για την περιφρούρηση της απεργίας, πρόβαλαν την ανάγκη συνέχισης και της κλιμάκωσης της πάλης  απέναντι στο  πολυνομοσχέδιο – τερατούργημα της Νέας Δημοκρατίας, που έρχεται να ολοκληρώσει ότι έμεινε όρθιο την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, οι δυνάμεις  της ΔΑΚΕ, της ΠΑΣΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ στην ΓΣΕΕ αλλά και  τα ποδάρια τους στη ΠΟΣ συμμετείχαν   στον  απεργοσπαστικό  μηχανισμό  της εργοδοσίας και του αστικού κράτους.
    Είναι φανερό ότι η πείρα των ίδιων των εργαζομένων δυνάμωσε διεργασίες  ενίσχυσης του ΠΑΜΕ και αποδυνάμωσε κι άλλο το κύρος της συνδικαλιστικής μαφίας της ΓΣΕΕ μέσα  στους εργαζόμενους του κλάδου, στην εργατική τάξη.
  Με ταξική συνέπια οι δυνάμεις της ΔΕΣΚ- Σ  παλεύουμε για  την ένταξη όλων των εργαζομένων με ελαστικές μορφές απασχόλησης  και των απόφοιτων της σχολής -  της νέας βάρδιας της εργατικής τάξης -  στο  προσωπικό  αορίστου χρόνου με ίσα δικαιώματα με κλαδική Σ.Σ.Εργασίας. 
  Στις  Σ.Σ.Ε. που υπογράφηκαν αυτή την περίοδο  μεταξύ του 35ου και 36ου Συνέδριου της Π.Ο.Σ. σε ΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ  και ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένουν  οι περικοπές που  ξεπερνούν το 40% στους μισθούς και  ταυτόχρονα  αυξήθηκε η φοροληστεία   του εισοδήματος των εργαζομένων, βάζοντας φαρδιά πλατιά την υπογραφή τους  οι εργοδοτικοί – κυβερνητικοί συνδικαλιστές της Π.Ο.Σ.
Με την υπογραφή των δυο σωματείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - καθιερώνει για τους μηχανοδηγούς μέχρι και 9 μέρες συνεχόμενης εργασίας και εργασία (με πληρωμή) μέχρι και του ½ των ρεπό του κάθε μήνα, ανοίγοντας  το κουτί της Πανδώρας..!  
Μέσα σ’ αυτή την 3ετία ο μηχανισμός του ΣΥΡΙΖΑ στους χώρους δουλειάς έχει γίνει ισχυρός, ενώ παραμένουν ισχυροί και οι μηχανισμοί των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ που αξιοποιούνται για ρουσφέτια, εκβιασμούς και χειραγώγηση. Εργοδοσία, κυβερνήσεις και εργοδοτικός συνδικαλισμός αξιοποιούν το φόβο και την ανασφάλεια των εργαζόμενων λόγω της ιδιωτικοποίησης, για να τους ενσωματώσουν.
Οι εργοδοτικές πλειοψηφίες στα σωματεία και στην Π.Ο.Σ. ουσιαστικά δεν αντέδρασαν στις ιδιωτικοποιήσεις,  στην κατάργηση εργατικών δικαιωμάτων, υιοθετώντας  και προβάλλοντας   τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις  ως «αναγκαίο  κακό»   για τη καπιταλιστική ανάπτυξη , τη κερδοφορία του κεφαλαίου, με πρόσχημα ότι θα  εξασφαλιστεί η παραμονή των παλιών εργαζόμενων μέχρι την συνταξιοδότησή τους..! 
  Οι Κυβερνήσεις των  ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ που εναλλάσσονται έχουν πυξίδα την προώθηση της στρατηγικής του κεφαλαίου και αξιοποιούν τον εργοδοτικό – κυβερνητικό συνδικαλισμό  στην Π.Ο.Σ. και τη συνδικαλιστική μαφία της ΓΣΕΕ, σε βάρος των εργαζομένων.
Οι όποιες αγωνιστικές κινητοποιήσεις και απεργίες στις οποίες αναγκάστηκαν να προχωρήσουν, έγιναν κάτω από την πίεση των  δυνάμεων της ΔΕΣΚ–Σ και των εργαζομένων του κλάδου, έχοντας πάντα να αντιμετωπίσουμε τον μηχανισμό της εργοδοσίας και τον εργοδοτικό κυβερνητικό συνδικαλισμό, υπονόμευσης της ταξικής πάλης.
Οι δυνάμεις μας αντιστάθηκαν στους  αντεργατικούς σχεδιασμούς, αλλά και στο πως αυτοί εξειδικεύονται στο χώρο του σιδηροδρόμου με την απελευθέρωση, τις ιδιωτικοποιήσεις, την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων, το χτύπημα των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και του δικαιώματος της απεργίας, την υπογραφή Σ.Σ.Ε. με τις οποίες οι εργαζόμενοι συνεχώς χάνουν.
Απευθυνόμασταν συνεχώς στους εργαζόμενους με συσκέψεις, συγκεντρώσεις, συζητήσεις, αποκαλύπτοντας το ρόλο των άλλων κομμάτων, του εργοδοτικού συνδικαλισμού και τονίζοντας την αναγκαιότητα για την οργάνωση κινητοποιήσεων και την ανάγκη να απαλλαγεί το συνδικαλιστικό κίνημα από τη συνδικαλιστική μαφία της ΓΣΕΕ, τα «ποδάρια της» στην Π.Ο.Σ. κ.α., για συνδικάτα εργατών και όχι εργοδοτών.
  Χυδαίο- βρώμικο  πόλεμο εξαπέλυσαν οι ηγεσίες των ΔΑΚΕ – ΠΑΣΚΕ - ΣΥΡΙΖΑ με ασφαλίτικες μεθόδους, ενάντια στις  δυνάμεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, με ψευτιές …  μέχρι και  παραχάραξη της ιστορίας του εργατικού κινήματος.

Συνάδελφοι, Συναδέλφισσες
   Με ταξική συνέπεια οι δυνάμεις της ΔΕΣΚ-Σ παλεύουμε για την ένταξη όλων των εργαζομένων με ελαστικές μορφές απασχόλησης και των απόφοιτων της σχολής – της νέας βάρδιας της εργατικής τάξης – στο προσωπικό αορίστου χρόνου με ίσα δικαιώματα με κλαδική Σ.Σ.Εργασίας. 
  Ψηφίζουμε  ΔΕΣΚ –  Σ  βασική προϋπόθεση  για την ενίσχυση της αγωνιστικής γραμμής  της ταξικής  πάλης  για να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες ανάγκες  μας.
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ:
  • Ενάντια σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης.
  • Κατοχύρωση του μεταφορικού έργου του Σιδηρόδρομου ως κοινωνικού αγαθού, σε αντίθεση με την εμπορευματοποίησή του. Για ενιαίο Σιδηρόδρομο ο οποίος θα αποτελεί λαϊκή περιουσία και θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες. Ένας τέτοιος Σιδηρόδρομος μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη υπερ του λαού, να προσφέρει πολύτιμες και αναγκαίες υπηρεσίες στα λαϊκά στρώματα και να παίξει αποφασιστικό ρόλο στην ανάπτυξη της περιφέρειας και της κοινωνίας.
  • Προσλήψεις εργαζομένων με σταθερή και μόνιμη δουλειά, πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
  • Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας με αυξήσεις σε μισθούς και δικαιώματα που να καλύπτουν όλους τους εργαζόμενους με κάθε σχέση εργασίας.
  • Μείωση της τιμής των εισιτηρίων, δωρεάν μετακίνηση ανέργων, ΑΜΕΑ, φοιτητών.
  • Ανάπτυξη – Επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο και συνολικά των περιφερειακών δικτύων.
  • Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων.
  • Ζωντανά συνδικάτα εργατών και όχι των εργοδοτών. 
    Για τη Σ.Σ.Εργασίας στην  ΕΕΣΣΤΥ για όλους τους εργαζόμενους παλεύουμε :
  • Μετατροπή των 6μηνων συμβάσεων σε αορίστου χρόνου και την κάλυψή τους από την ίδια ΣΣΕ με τους ίδιους όρους.
  • Πρόσληψη στην ΕΕΣΣΤΥ όλων των μαθητών που τελείωσαν και θα τελειώσουν τη σχολή και ένταξή τους στη ΣΣΕ με τους ίδιους όρους.
  • Αυξήσεις σε μισθούς και δικαιώματα.
  • 7ωρο-35ωρο- 5μερο
  • Μέτρα υγιεινής –ασφάλειας στους χώρους δουλειάς.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς. 

 ΔΕΣΚ - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ