Hλπιζαν ότι το τρένο του προαστιακού θα σφυρίξει έγκαιρα προς την περιοχή της Κάτω Αχαΐας, προσφέροντας σε αυτούς και μια ευκαιρία για δουλειά αλλά τελικά… έπεσαν πάνω στα γρανάζια της αναξιοπιστίας της Ελληνικής Διοίκησης!
Ο λόγος για 17 άτομα τα οποία απασχολήθηκαν ως φύλακες στις αφύλακτες διαβάσεις του ΟΣΕ από Αγ. Ανδρέα έως και Δυτική Αχαΐα. Τα οποία προσελήφθησαν στις αρχές Μαΐου και απολύονται εσπευσμένα, κινδυνεύοντας μάλιστα να μείνουν απλήρωτοι!
«Μπήκαν μέσω του ΟΣΕ, ως "ισοπεδοφύλακες", σε συνεργασία με ιδιωτική εταιρεία φύλαξης, με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Ο προαστιακός δεν έχει ξεκινήσει και τώρα κάποιοι βρίσκονται στο δρόμο» αναφέρει ο πρόεδρος της Ενωσης Ιδιωτικών Υπαλλήλων η «Η ΕΝΩΣΗ» Δημήτρης Καραγεωργόπουλος.
Οπως καταγγέλλει, δύο από τους προσληφθέντες, μεταξύ των οποίων και μέλος του ΔΣ της «ΕΝΩΣΗΣ» απολύθηκαν ήδη από την εταιρεία με την οποία είχαν συμβληθεί.
«Ζήτησαν ενημέρωση για το εάν θα πληρωθούν» υποστηρίζει ο κ. Καραγεωργόπουλος και για το λόγο αυτό, σήμερα, θα γίνει τριμερής συμβιβαστική συνάντηση -προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα- μεταξύ εργαζομένων, εταιρείας και Επιθεώρησης Εργασίας.
«Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τους φύλακες, προχώρησαν σε βιαστικές αποφάσεις ενώ δεν είχαν κινηθεί καν οι διαδικασίες για να βρεθούν οι απαραίτητοι μηχανοδηγοί για την Κάτω Αχαΐα, χωρίς τους οποίους, όπως είναι γνωστό, τρένα δεν κινούνται...» καταγγέλλει επίσης ο κ. Καραγεωργόπουλος.
«Είναι προφανές ότι η συνεργασία μεταξύ του ΟΣΕ, ενός φορέα του δημοσίου, με μια εταιρεία η οποία κρίνει πλέον με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια κάθε της κίνηση, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι η καλύτερη. Συνεργαζόμενοι με την πολιτική ηγεσία της Περιφέρειας, βλέπουμε πλέον ότι το ξανασκέπτεται, εκτιμώντας και το θέμα της αναμενόμενης κερδοφορίας, για το Πάτρα - Κάτω Αχαΐα» τονίζει στην «Π» η κ. Σταθοπούλου.
Η Περιφέρεια, με την ολοκλήρωση και παράδοση του έργου Αγ. Ανδρέας - Κάτω Αχαΐα, με τις ενδιάμεσες στάσεις Ανθείας (Νότιος Λιμένας Πάτρας), Ιτιές, Παραλία, περιοχή «Τσαούση», Βραχναίικα, Τσουκαλαίικα, Καμίνια και Αλισσό, θα εντείνει πάντως τις πιέσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Πιθανή αναθεώρηση της απόφασης για τον προαστιακό Αγ. Ανδρέα Πάτρας - Δυτική Αχαΐα, προβληματίζεται γενικότερα και για το έργο Κάτω Αχαΐα - Πύργος που ήδη εντάσσεται στο ΕΣΠΑ, με άλλες τουριστικές γραμμές στην περιοχή αλλά και μελλοντικά σχέδια όπως η σύνδεση του τρένου με ΒΙΠΕ και το Αεροδρόμιο στον Αραξο.
Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
Από την πλευρά της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, μεταφέρει το βάρος της ευθύνης για την καθυστέρηση έναρξης των δρομολογίων του προαστιακού σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ ξεκαθαρίζεται ότι κανείς δεν ανακοίνωσε ότι το Μάιο και τον Ιούνιο, πέραν κάποιων δοκιμών, θα ξεκινούσαν και τα δρομολόγια.
«Υπήρχε μια διαβεβαίωση από τον ΟΣΕ ότι από το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου και μετά, τα δρομολόγια του Προαστιακού θα ξεκινούσαν καθώς -στο σύνολο του σχεδόν- το έργο για την επαναλειτουργία της γραμμής έχει ολοκληρωθεί. Με τις στάσεις και τις αυτόματες μπάρες, τις ΑΣΙΔ δηλαδή στις ισόπεδες διαβάσεις έως και την Κάτω Αχαΐα. Μετά τις επαφές που έγιναν μέσω και του περιφερειάρχη Απ. Κατσιφάρα, φαίνεται ότι η συμφωνία με τον ΟΣΕ δεν μπορεί να τηρηθεί καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είναι αρμόδια για τα δρομολόγια, φαίνεται να υπαναχωρεί» εξηγεί στην «Π» η προϊσταμένη της υπηρεσίας που χρηματοδότησε την επαναλειτουργία της γραμμής και την κατασκευή των αυτόματων διαβάσεων, της Διαχειριστικής της Περιφέρειας (ΕΥΔΕΠ «Δυτική Ελλάδα 20140-2020») Ακληστη Σταθοπούλου.
Είναι προφανές ότι η Διαχειριστική της ΠΔΕ δεν μπορεί να απαντήσει για το ποιοι «βιάστηκαν» να ξεκινήσουν τα δρομολόγια αλλά ούτε και για το γεγονός ότι, μετά την ολοκλήρωση του έργου με τις αυτόματες διαβάσεις, οι «ισοπεδοφύλακες» μένουν πλέον, ούτως ή άλλως, χωρίς αντικείμενο εργασίας…
«Αστοχία στο έργο, αμέλεια ή βιασύνη; Δεν γνωρίζουμε τι φταίει σε επίπεδο δημοσίου, το θέμα είναι όμως ότι οι αρμόδιοι, όταν λαμβάνουν αποφάσεις βεβιασμένες, πρέπει να υπολογίζουν ότι πίσω από αυτές βρίσκονται άνθρωποι άνεργοι επί πολλούς μήνες που έμειναν πλέον χωρίς ελπίδα» συμπληρώνει ο κ. Καραγεωργόπουλος.
pelop.gr