Όπως μας ενημέρωσε η ΠΕΠΕ με email της χθες 10/07/2019 και ώρα 21:44
«Μετά απο ενέργειες του Σωματείου μας, η ΡΑΣ εξέδωσε την παρακάτω εγκύκλιο ξεκαθαρίζοντας το τοπιο γύρω απο τις ώρες μηχανοδήγησης.»
Σύμφωνα λοιπόν με την εγκύκλιο της ΡΑΣ της 04/07/2019 Αριθ. Πρωτ. : 10625 για τις ώρες μηχανοδήγησης
«Μετά απο ενέργειες του Σωματείου μας, η ΡΑΣ εξέδωσε την παρακάτω εγκύκλιο ξεκαθαρίζοντας το τοπιο γύρω απο τις ώρες μηχανοδήγησης.»
«Σε συνέχεια του ως άνω σχετικού και σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 24 σας επισημαίνουμε ότι ο μέγιστος χρόνος εργασίας μηχανοδηγησης στις περιπτώσεις που εργάζεται μόνο ένας μηχανοδηγός δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 5 1⁄2 ώρες. Σε περίπτωση που η μηχανοδήγηση διαρκεί περισσότερο από 4 1⁄2 ώρες χορηγείται υποχρεωτικά διάλλειμα μισής ώρας το οποίο περιλαμβάνεται στον ημερήσιο χρόνο εργασίας. Οι ανωτέρω χρόνοι δεν υποδιαιρούνται στην περίπτωση που για την εκτέλεση των καθηκόντων μηχανοδήγησης, σύμφωνα με το Γενικό Κανονισμό κυκλοφορίας, απαιτείται η παρουσία δύο μηχανοδηγών στην καμπίνα μηχανοδήγησης.Τέλος σας ενημερώνουμε ότι η τήρηση του ημερήσιου χρόνου μηχανοδήγησης όπως προβλέπεται στο άρθρο 24 του Ν.4599/2019 αποτελεί αντικείμενο ελέγχου της ΡΑΣ, η οποία προτίθεται στο επόμενο διάστημα να προβεί σε ελέγχους προκειμένου να ελέγξει την εφαρμογή του.»
Επομένως μένουν αναπάντητα μέχρι σήμερα τα ερωτήματα που αφορούν τόσο τις υπηρεσίες του κυκλώματος τόσο για τον χρόνο μηχανοδήγσης,όσο και για την χορήγηση διαλείμματος ,αλλά και την μηχανοδήγηση από έναν ή δύο μηχανοδήγούς καθώς αυτά είναι χρόνια ζητήματα και δεν έχουν αλλάξει ακόμα.
1.Εφόσον σε υπηρεσίες που απασχολούνται 2 μηχανοδηγοί και οι 5 1/2 ώρες δεν υποδιαιρούνται (όπως πχ στα εμπορικά ) οι ώρες μηχανοδήγησης ξεπερνούν κατα πολύ τις 5 1/2 ώρες και δεν χορηγείται πουθενά διάλειμμα...και με ωράριο εργασίας 9 ώρες..
2. Στις αμαξοστοιχίες 600 και 601 οι ώρες μηχανοδήγησης είναι πάνω από 4 1/2 ώρες συνεχόμενες και δεν χορηγείται το υποχρεωτικό διάλειμμα....Γιατί;
3 .Στις αμαξοστοιχίες Θεσ/κης -Αλεξανδρούπολης-Θεσ/κης η μηχανοδήγηση ΞΕΠΕΡΝΑ ΤΙΣ 8 ώρες συνεχόμενα.Στις αμαξοστοιχίες που εκτελούνται με ΑΕG γιατί υπάρχει μόνο ένας μηχανοδηγός και πόσες ώρες έχει χειριστήρια;
4.Η υπηρεσιία 1.54 του προαστιακού Αθηνών (ΚΟΡΩΠΙ-ΛΙΟΣΙΑ) έχει συνεχόμενες ώρες οδήγησης που ξεπερνούν τις 4 1/2 ώρες (ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 5 ΩΡΕΣ +) και δεν χορηγείται διάλειμμα..Γιατί;
5.Η υπηρεσία 1.6 του προαστιακού Αθηνών (Κιάτο -Πειραιάς-Αεροδρόμιο) έχει διάλειμμα κάτω από μισή ώρα στο αεροδρόμιο.Γιατί;
6.Στα προαστιακά Λάρισας -Θεσ/κης εκτελούμενα από συρμό desiro με έναν μηχανοδηγό και έναν συνοδό γιατί η ταχύτητα δρομολογίου είναι τα 160 χλω ;Στον προαστιακό Αθηνών με desiro έναν μηχανοδηγό και έναν συνοδό η ταχύτητα δρομολογίου είναι τα 120 χλω.(Να σημειωθεί ότι από 1-8-2019 η κίνηση εξαιρείται της κυκλοφορίας με τον νέο κανονισμό.
7.Το οριο των 5 1/2 ωρών μηχανοδήγησης αφορά τους ελιγμούς ή οχι; Οι ελιγμοί είναι ή δεν είναι μηχανοδήγηση;
8.Τηρούνται οι 5 1/2 ώρες μηχανοδήγησης στις άλλες σιδηροδρομικές εταιρείες αλλά και το υποχρεωτικό διάλειμμα μετά τις 4 1/2 ώρες ;
Έχουν οι άλλες σιδηροδρομικές εταιρείες υποχρεωτικό (εβδομαδιαίο κατ ελάχιστον ) πρόγραμμα εργασίας;
Έχουν οι άλλες σιδηροδρομικές εταιρείες υποχρεωτικό (εβδομαδιαίο κατ ελάχιστον ) πρόγραμμα εργασίας;
Θα παρέμβει το σωματείο για να εναρμονιστούν οι υπηρεσίες του προσωπικού σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία;
Θα παρέμβει το σωματείο για τις ταχύτητες των δρομολογίων αλλά και την κατάσταση του δικτύου από Θεσ/κη έως Αλεξανδρούπολη;
Θα παρέμβει το σωματείο για τον έναν μηχανοδηγό στα AEG ;
Θα παρέμβει το σωματείο για τις ώρες μηχανοδήγησης μελών του σε άλλες σιδηροδρομικές εταιρείες;
ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ