Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2017

Κοιτάξαμε την πραγματικότητα στα μάτια και ....αυτή...εκτροχιάστηκε!!

φωτο Ν.Ευθυμίου
Η σημερινή κατάσταση  που επικρατεί στον σιδηρόδρομο είναι  το αποτέλεσμα μιας πορείας δεκαετιών με κακοδιαχείριση ,μίζες,δόλιες πολιτικές ηγεσίες, εγκάθετες διοικήσεις ,εργοδοτικό συνδικαλισμό,οικονομικά συμφέροντα.(Και αυτά είναι  μόνο μερικά  κομματάκια από το παζλ της καταστροφής.)Οι συνεχιζόμενοι πνιγμοί σε μια κουταλιά νερό είναι ένα βήμα πριν γίνουν τυπικό  καθεστώς στο σιδηρόδρομο.
Κάποιος που παρακολουθεί τις ειδήσεις και βλέπει συνεχώς διάφορα σιδηροδρομικά συμβάντα (και όχι μόνο από την ελληνική επικράτεια) θα απορεί  γιατί συμβαίνουν αυτά στο ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς.Τι θα του απαντούσαμε;Να κοιτάξει την πραγματικότητα στα μάτια;Ποια πραγματικότητα;Αυτή που είναι αληθινή ή αυτή που βολεύει κάποιους;


  • Τι συμβαίνει με τα βαγόνια των εμπορευματικών μεταφορών;Είναι αλήθεια ότι επισκέπτες και υπόλογοι έχουν καταθέσει αναφορές προς την υπηρεσία για προβλήματα που έχουν πολλά βαγόνια;Είναι αλήθεια ότι έθεσαν θέμα για την παράταση της επιθεώρησης των βαγονιών  αλλά και το πως γίνεται αυτή;Είναι αλήθεια ότι οι απαντήσεις που πήραν ήταν ανεπίτρεπτες;
  • Είναι αλήθεια ότι  υπόλογοι στο Θριάσιο μετά από αναφορά τους προς την υπηρεσία για θέματα που αφορούν τα καθήκοντα τους αλλά και ειδικότερα  αναφορά που αφορά  τα ξένα βαγονια όλως τυχαίως δεν ξαναπήγαν ποτέ εκει;
  • Είναι αλήθεια ότι οι εγκαταστάσεις στο Θριάσιο είναι στην ουσία ένα  εργοτάξιο χωρίς πραγματικά λειτουργούσες υποδομές (πχ φωτισμός) 
  • Είναι αλήθεια ότι η σύνθεση των αμαξοστοιχιών γίνεται με βάση  την απαράδεκτη εγκύκλιο που θέλει την σύνθεση σε ανομοιόμορφη κατανομή φορτίου;(όπως πχ στον πρόσφατο εκτροχιασμό στο Ρέντη που υπήρχαν κενά βαγόνια μετά μηχανής και μετά από αυτά ένφορτα 50 τόνων;)
  • Είναι αλήθεια ότι δεν έχει επιλυθεί το θέμα της διάσπασης στης ΔΗ ΜLW 450/500;
  • Που είναι εκείνος ο πραγματογνώμονας για την διάσπαση που μας έλεγε ότι θα βάλει η ΠΕΠΕ;
  • Είναι αλήθεια ότι οι ΔΗ MLW 450/500  παρουσιάζουν πολλά συνεχή  ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΑ προβλήματα;(πρόσφατα στο Ρέντη είχαμε 3 ζεύγη ΔΗ με βλάβες και  διακυμάνσεις ισχύος και δεν είχαν μηχανές ώστε να δρομολογήσουν το εμπορικο)
  • Είναι αλήθεια ότι δεν μπορούν να δουλέψουν οι ΔΗ σε πλήρη ισχύ αλλά παρά το πρόβλημα τους είναι μόνιμα φορτωμένες στο όριο;Είναι δυνατόν να υπάρχουν διακυμάνσεις ισχύος σε ανάβαση με 1200 τόνους φορτία και  οι μηχανοδηγοί  να αναγκάζονται να ρίχνουν την ισχύ στην 6η σκάλα του επιταχυντή για να αποφεύγονται '' σκορτσαρίσματα'' που μπορεί να οδηγήσουν σε διάσπαση;
  • Είναι αλήθεια οτι επειδή δεν τους έβγαιναν τα φορτία στα εμπορικά (2 ΔΗ 450 μπορούσαν να έλξουν μέγιστο φορτίο 1140 τόνους  στην  ανωφέρεια 21/οοο   αλλά α) τα φορτία είναι συχνά  πάνω από 1200 τόνους και β) η ανωφέρεια  στον Πύργο Βασιλίσσης   είναι 22/οοο σε απόσταση ενός χιλιομέτρου και 27/οοο !!!για περίπου 400 μετρα) και γ) επειδή  δεν υπάρχουν  αρκετές ΔΗ 500 η απαράδεκτη ηγεσία της ΕΕΣΣΤΥ έδωσε αύξηση ελκτικής ισχύος στις ΔΗ 450 από τους 570 τόνους στους 650  τόνους !!ενώ οι μηχανές  συνεχίζουν να κάνουν διακυμάνσεις ή κυριολετικά σέρνονται από ισχύ;
  • Είναι αλήθεια οτι οι ηλεκτράμαξες έχουν και αυτές τα θέματα τους στις εμπορικές αμαξοστοιχίες;
  • Είναι αλήθεια ότι στον ορεινό όγκο είχαμε φέτος πάνω από 400 σπασμένα σίδερα;
  • Είναι αλήθεια ότι στον ορεινό όγκο μπαίνουν συνεχώς βραδυπορείες λόγω της φθίνουσας κατάστασης  του δικτύου;
  • Είναι αλήθεια ότι τα τμήματα γραμμής είναι χωρίς προσωπικό;
  • Είναι αλήθεια ότι οι φύλακες γραμμής είναι ελάχιστοι;
  • Είναι αλήθεια ότι οι εργολάβοι παρατάνε τις δουλειές στη μέση αν δουν ότι δεν τους συμφέρει ή αν δουν ότι δεν τα καταφέρνουν;Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν άπειρες κακοτεχνίες και δεν τους κυνηγάει κανείς;
  • Είναι αλήθεια ότι η κυκλοφορία των εμπορικών γίνεται με αντικανονιστικό τρόπο;Δίνονται ακεραιότητες  εμπορικών συρμών από σεκιουριτάδες  που φυλάνε ισόπεδες διαβάσεις και υπάρχουν  σταθμάρχες  που τις αποδέχονται;!!
  • Πόσες ημέρες το μήνα εργάζονται οι σταθμάρχες;Πόσες ημέρες άδειας πήραν φέτος;
  • Είναι αλήθεια ότι εξακολουθούν να μην υπάρχουν φωτοσήματα και σύστημα ασφαλείας στους συρμούς
  • Είναι αλήθεια ότι στο Άδενδρο συνεχίζουμε να μπαινουμε σε παρακαμπτήριο χωρίς να υπάρχουν φωτοσήματα ή σταθμάρχης;
  • Είναι αλήθεια ότι δεν έχει μεσολαβήσει καμία ενέργεια μετά το πολύνεκρο ατύχημα που θα βελτίωνε τις συνθήκες κυκλοφορίας;
  • Είναι αλήθεια ότι πλέον έχουν προστεθεί νέα προβλήματα  με ισόπεδες διαβάσεις που είναι εκτός λειτουργίας;
  • Είναι αλήθεια ότι ο σταθμός Κατερίνης  δίνει γραμμή μέχρι την πρώτη παρακαμπτήριο των Νέων Πόρων .Οι Νέοι Πόροι έιναι κλειστοί (δεν έχουν σταθμάρχη)  και το ΚΕΚ Λάρισας θεωρεί ως κανονιστική αυτή την κυκλοφορία!!!
  • Είναι αλήθεια ότι στους επιβατικούς συρμούς το προσωπικό συνοδείας είναι παρακάτω από το επιτρεπόμενο;
  • Είναι αλήθεια ότι οι μηχανοδηγοί αναγκάζονται σε μηχανοδήγηση 5 ωρων και βάλε χωρίς διάλειμμα;
  • Είναι αλήθεια οτι οι μηχανοδηγοί κάνουν αποστάσεις 500 και 600 χιλιομέτρων  όλη νύχτα και αναγκάζονται σε εργασία 12-13 ή ακόμα και 23 ωρών!!! σε εμπορικές αμαξοστοιχίες;
  • Είναι αλήθεια οτι οι περισσότεροι μηχανοδηγοί έρχονται στο 10 ωρο ή και κάτω από τις  10 ωρες για δουλειά λόγω πίεσης των προισταμένων;
  • Είναι αλήθεια ότι οι μηχανοδηγοί εξαναγκάζονται σε 5 ώρες συνεχόμενη μηχανοδήγηση και 4 ώρες συνεχόμενων ελιγμών σε ΔΗ;
  • Είναι αλήθεια οτι οι μηχανοδηγοί πιέζονται ασφυκτικά από προισταμένους να μην δηλώνουν κόπωση στο 10ωρο για να μην κόβονται οι εμπορικοί συρμοί πχ στο Λιανοκλάδι;
  • Είναι αλήθεια ότι  μηχανοδηγοί κάνουν 3 υπηρεσίες μαζί σε μία;
  • Είναι αλήθεια ότι μετά από ταξίδι 500 ή και 600 χιλιομέτρων οι μηχανοδηγοί παραμένουν στο μηχανοστάσιο για ελιγμούς;
  • Είναι αλήθεια οτι στις εμπορικές αμαξοστοιχίες  προγραμματίζονται  οι ίδιοι και οι ίδιοι ;
  • Είναι αλήθεια ότι οι μηχανοδηγοί πήραν μόνο 10 ημέρες άδεια φέτος και ότι η διοίκηση ζητά αναστολή αδειών;
  • Είναι αλήθεια ότι συνδικαλιστές της εργοδοτικής  ΠΕΠΕ πήραν μέχρι σήμερα( *δηλαδή στο διάστημα των 9 μηνών- 11 ρεπό ένας και  23 ρεπό   αλλος)
  • Είναι αλήθεια οτι συνδικαλιστές της ΠΕΠΕ τηλεφωνούν  οι ίδιοι σε συναδέλφους μηχανοδηγούς  να έρθουν από το ΕΝΑ ρεπό  που τους έχουν δώσει για να πάνε το εμπορικό ;
  • Είναι αλήθεια ότι δίδεται αντικανονιστική προτεραιότητα στις εμπορικές αμαξοστοιχίες έναντι των επιβατικών;
  • Είναι αλήθεια οτι συνάδελφοι  που έχουν δρομολόγιο με εμπορικές αμαξοστοιχίες δέχονται τηλέφωνα να μην καθυστερούν στην αναχώρηση ή στην πορεία;
  • Είναι αλήθεια ότι έχουμε καθημερινές βλάβες στο τροχαίο υλικό που οδηγούν σε  ακινησίες αμαξοστοιχιών ή τεράστιες καθυστερήσεις με αποτέλεσμα οι επιβάτες και να αγανακτούν και να τους επιστρέφει χρήματα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αν ισχύουν όλα τα παραπάνω ...''ανυπόσταστα ψεύδη και αναλήθειες'' καταλαβαίνετε γιατί ακόμα και η πραγματικότητα ...εκτροχιάστηκε οταν την κοίταξαν κατάματα.

Η πραγματικότητα μιας οικονομίας της αγοράς θέλει τον σιδηρόδρομο ως επιχείρηση με σκοπό το κέρδος είτε αυτό αφορά τις επιβατικές είτε τις εμπορευματικές μεταφορές.
Το κέρδος των αφεντικών  μπορεί να προέλθει μόνο μέσα από τον ιδρώτα αυτών που εργάζονται στην παραγωγή και πολλές φορές για να μην πούμε σχεδόν όλες  και μας πούνε υπερβολικούς ,προέρχεται  από το ξεζούμισμα των εργαζομένων.Τα φθηνά μεροκάματα,την έκπτωση στην ασφάλεια  και την υγιεινή  της εργασίας ,τις περικοπές  παροχών,την υπερεργασία ,την ανασφάλιστη εργασία..Κοινως το κέρδος προκύπτει από την ανισότητα που κάποιοι εχουν το θράσος να βαφτίζουν δίκαιη αναπτυξη!!
Μια ανάπτυξη που δεν αφορά τους εργαζόμενους αλλά αυτούς που συγκεντρώνουν τον πλούτο που παράγουν οι εργαζόμενοι.Χαρακτηριστικό παράδειγμα  οι ναυτεργάτες οι οποίοι έχουν πληρώσει παράπάνω φόρο εισοδήματος την δεκαετία που διανύουμε  από τους ..εφοπλιστές!!
Έτσι γίνεται και στον σιδηρόδρομο της δίκαιης αναπτυξης δηλαδή  της διάδοχης κατάστασης  του success story των προηγούμενων κυβερνώντων. Οι εργαζόμενοι πληρώνουν φόρο με το αίμα τους με  την κούραση τους, με την ανασφάλεια και τις χαμηλές αμοιβές.Οι επιβάτες έχουν πανάκριβες υπηρεσίες με πανακριβο εισιτηριο για να πανε τελικά  να δουλεψουν 10 ωρες για 300 ευρω το μηνα.Και με τα 300 ευρω  του μηνιάτικου θα πληρώσουν ,έργα  και ημέρες εργολάβων  στον σιδηρόδρομο  και αλλού, που τα βέβαια τα έχουν ξαναπληρώσει στο παρελθόν και μάλλον θα συνεχίζουν να πληρώνουν και στο μέλλον.
Εμεις δεν θελουμε τέτοιο  σιδηρόδρομο
Θέλουμε σιδηρόδρομο λαική περιουσία ,κοινωνικοποιημενο που να υπηρετει τις λαικές ανάγκες και όχι τα κέρδη Ιταλών Γάλλων ή και Ελλήνων που τον έχουν για την κότα με τα χρυσά αυγά.
Για αυτό και κοιτάμε την πραγματικότητα κατάματα κάθε μέρα χωρις ντροπή και κροκοδείλια δάκρυα.
ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ