Αντιμετωπίστηκαν τα τεχνικά θέματα που είχαν προκύψει
Στις… ράγες του φαίνεται πως μπαίνει και πάλι το έργο της επέκτασης του προαστιακούς της Πάτρας μέχρι την Κάτω Αχαΐα.
Πρόκειται για ένα έργο που έχει ενταχθεί στο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας με προϋπολογισμό άνω των 5 εκατ. ευρώ, με φορέα υλοποίησης τον ΟΣΕ και το οποίο έχει ταλαιπωρηθεί αρκετά το τελευταίο διάστημα με αποτέλεσμα να μην ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια μέχρι το τέλος Αυγούστου, αρχές Σεπτεμβρίου όπως είχε αρχικά υπολογιστεί. Η δημοπράτηση των Αυτόματων Μηχανισμών Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) δεν έχει γίνει ακόμα ενώ και οι υπόλοιπες εργασίες αναβάθμισης της γραμμής, των στάσεων καθώς και το τεχνικό έργο στην γέφυρα του Πείρου, παραμένουν ημιτελείς.
Εδώ και κάμποσο καιρό είχαν δει το φως της δημοσιότητας πληροφορίες για τροποποιήσεις που ζητούσε ο ανάδοχος του έργου καθώς και μια συμπληρωματική σύμβαση. Οι συζητήσεις με την Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας τελικά, παρά το διαφαινόμενο ναυάγιο, όπως αναφέρει το stokokkino.gr, φαίνεται πως είχαν αίσιο τέλος την περασμένη Τετάρτη. Σύμφωνα με πληροφορίες βρέθηκαν οι ισορροπίες μεταξύ των όσων ζητούσε ο εργολάβος και εκείνων που πράγματι μπορούσαν να γίνουν καθώς λόγω του ότι το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο με την Ε.Ε. δεν υπάρχουν περιθώρια πολλών αλλαγών.
Τα τεχνικά θέματα των γραμμών και των στρωτήρων που είχαν ανακύψει, σύμφωνα με πηγές από τον ΟΣΕ, αντιμετωπίστηκαν και το έργο αναμένεται να προχωρήσει κανονικά χωρίς περιπέτειες και χωρίς τον κίνδυνο να χαθούν τα χρήματα και να μείνει η επέκταση της γραμμής στην μέση. Παράλληλα επισημαίνεται ότι απεφεύχθη και η συμπληρωματική σύμβαση που θα σήμαινε επιπλέον χρήματα για ένα έργο που ο ανάδοχος το ανέλαβε προσφέροντας έκπτωσης 61,5%.
Αναφορικά τώρα με τις καθυστερήσεις που έχουν παρατηρηθεί στην πρόοδο των εργασιών από τον ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι αυτές οφείλονται στο απρόβλεπτο του καθαρισμού των περίπου 20 χιλιομέτρων της γραμμής. Το κομμάτι αυτό εδώ και χρόνια δεν χρησιμοποιείται και όλο το προηγούμενο διάστημα είχε αφεθεί στην τύχη του, λένε από τον ΟΣΕ, με αποτέλεσμα τα χόρτα και οι καλαμιές να έχουν καλύψει το σύνολο της γραμμή. Αυτό που βρέθηκε κάτω από την πυκνή βλάστηση, με την λάσπη και τα σαπισμένα ξύλα ήταν, υποστηρίζουν, ο βασικός παράγοντας της καθυστέρησης.
Ως προς τις ΑΣΙΔ, που είναι η επόμενη μεγάλη εκκρεμότητα που πρέπει να ξεπεραστεί, κύκλοι του ΟΣΕ, επισημαίνουν ότι αυτή η δεύτερη εργολαβία αναμένεται να τρέξει το επόμενο διάστημα. Η χρηματοδότηση για τις περίπου 30 ισόπεδες διαβάσεις είναι εξασφαλισμένη, τα τεύχη δημοπράτησης είναι έτοιμα και σύντομα θα υπάρξει η δημοπράτηση, υποστηρίζουν από τον ΟΣΕ. Πλέον επικρατεί αισιοδοξία ότι το έργο θα προχωρήσει χωρίς περαιτέρω προβλήματα, ότι τα δύσκολα πέρασαν, ωστόσο δεν είναι ακόμα σε θέση να δώσουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών.
patrastimes.gr