Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018

Επιστολή ΠΟΣ για την εκπαίδευση στο σιδηροδρομικό δίκτυο

Αθήνα, 30/01/ 2018
Αριθ. Πρωτ.  39684                                                                                     

ΠΡΟΣ: 1. ΡΑΣ – Υπόψη Προέδρου κα Ιωάννα Τσιαπαρίκου.
         2. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων – κ. Χρήστο Σπίρτζη.
         3. Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων – κ. Νικόλαο Μαυραγάνη.
         4. Γεν.Γραμμ.Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων – κ.Αθαν.Βούρδα.
         5. Ο Σ Ε.
ΚΟΙΝ: 1. Πρόεδρο ΔΣ / ΕΡΓΟΣΕ – κ. Χρήστο Δουκάκη.
        2. Διευθύνοντα Σύμβουλο ΕΡΓΟΣΕ – κ. Χρήστο Διονέλη.
        3. Πρόεδρο ΔΣ / ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Mr. Orrazio Iacono.
        4. Διευθύνοντα Σύμβουλο ΤΡΑΙΝΟΣΕ – κ. Φίλιππο Τσαλίδη.
        5. Πρόεδρο ΔΣ / ΕΕΣΣΤΥ – κ. Ιωάννη Αντωνιάδη.
        6. Διευθύνοντα Σύμβουλο ΕΕΣΣΤΥ – κ. Γεώργιο Αναγνωστόπουλο.         
        7. Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο Goldair Group – κ. Καλλίνικο Καλλίνικο.
        8. Διευθύνων Σύμβουλο Rail Cargo Logistics-Goldair – κ. Ζακ Κισέογλου.
        9. Δ/ντή Σιδ/κών Μεταφορών Rail Cargo Logistics-Goldair – κ. Νικ.Αθανασόπουλο.
      10. Πρόεδρο Piraeus Europe Asia Rail Logistics (Pearl S.A.) – κ.Αντώνιο Παναγόπουλο.





Με την επιστολή μας (αριθ.πρωτ. 39671/24-1-2018) σας ζητήσαμε να μεριμνήσετε ώστε να εφαρμοστεί η κείμενη Νομοθεσία στο ζήτημα που προέκυψε από το έγγραφο του ΟΣΕ σχετικά με την εκπαίδευση Μηχανοδηγών και Συνοδών στο νέο τμήμα ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ – ΤΙΘΟΡΕΑ που πρόκειται σύντομα να δοθεί προς κυκλοφορία.

Σύμφωνα με την απάντησή σας, ότι πράττετε ό,τι είναι απαραίτητο για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών τηρώντας την κείμενη Νομοθεσία, προκύπτουν τα ακόλουθα ερωτήματα:
  1. Σύμφωνα με το ν.4408/2016, ΦΕΚ 135/Α/27-7-2016, όπου στο άρθρο 7 παρ.1 περίπτωση γ’ προκύπτει ότι αρμόδιος για τη εκπαίδευση όλων των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν το δίκτυο, είναι ο ΟΣΕ. Ο ΟΣΕ όμως, δεν διαθέτει προσωπικό των ανωτέρω ειδικοτήτων. Πώς λοιπόν κάνει εκπαίδευση;
  2. Έχει καταθέσει ο ΟΣΕ πίνακα εκπαιδευτών και εξεταστών προκειμένου να πιστοποιήσουν τους συναδέλφους μας των ανωτέρω κλάδων στο δίκτυο; Εάν διαθέτει, πότε εκπαιδεύτηκαν οι εκπαιδευτές στο νέο τμήμα γραμμής και από ποιόν;
  3. Έχει καταρτιστεί πρόγραμμα εκπαίδευσης και πιστοποίησης του δικτύου στα νέα τμήματα γραμμής που παραδίδονται; Εάν έχει καταρτιστεί, πότε καταρτίστηκε και γιατί δεν τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες;
  4. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, εκπαιδευτές είναι οι Μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Έχει συνάψει σύμβαση ο ΟΣΕ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ γι αυτό το αντικείμενο;
  5. Είναι συμβατό οποιαδήποτε σιδηροδρομική επιχείρηση να πιστοποιεί τον εαυτό της και μάλιστα στο δίκτυο που αρμοδιότητα έχει μόνο ο διαχειριστής υποδομής δηλαδή ο ΟΣΕ;
  6. Τι θα συμβεί στο μέλλον εάν αυτό εφαρμοστεί και από τις άλλες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις;

Τα τελευταία χρόνια το συνδικαλιστικό κίνημα των σιδηροδρομικών συνεχώς επισημάνει με προτάσεις την αναγκαιότητα λειτουργίας της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας, πλην όμως οι διοικούντες δεν υλοποίησαν τις προτάσεις μας με αποτέλεσμα το πρόβλημα να παραμένει άλυτο.
Σας καλούμε άμεσα να δώσετε λύση, διαφορετικά θα επιβεβαιώσετε τις φήμες σύμφωνα με τις οποίες η δραστηριότητα αυτή εκχωρείται στο νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. -









     Ο Πρόεδρος                            Ο Γενικός Γραμματέας




          ΠΑΝ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ              ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΠΟΥΡΛΙΑΚΑΣ