Τρίτη 7 Ιουλίου 2015

Στο «σφυρί» βγάζουν τα ταχυδρομεία και το σιδηρόδρομο στην Ιταλία


Ελλάδα και Ιταλία έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Μεταξύ αυτών, το… υψηλό χρέος. Όπως πιέζει η ΕΕ και το ΔΝΤ την Ελλάδα για ιδιωτικοποιήσεις, κάτι αντίστοιχο συμβαίνει στην Ιταλία, σε επίπεδο παραινέσεων.
Έτσι, η Ιταλία προωθεί, εφέτος, τη μερική ιδιωτικοποίηση των Ιταλικών Ταχυδρομείων (Poste Italiane) και του χρόνου, των Ιταλικών Σιδηροδρόμων (Ferrovie dello Stato), με τις αρχές της Ρώμης να προσβλέπουν ότι, από τα έσοδα της αξιοποίησης της κρατικής περιουσίας, θα μειώσουν το δημόσιο χρέος της χώρας.

Στόχος της κυβέρνησης είναι η πώληση περίπου 40% των Ιταλικών Ταχυδρομείων (Poste Italiane), μέσω εισαγωγής των μετοχών στο χρηματιστήριο, όπως διευκρίνισε ο επικεφαλής του τεχνικού γραφείου του ιταλικού υπουργείου Οικονομίας Φαμπρίτσιο Παγάνι, στην εφημερίδα «Ιl Sole 24 Ore». Η ιδιωτικοποίηση της Poste Italiane θα μπορούσε να αποφέρει έσοδα 4 δισ. ευρώ.
Αντίστοιχα, όπως σημειώνει η ιταλική εφημερίδα, η κυβέρνηση έχει σημειώσει πρόοδο στην πώληση μέρους των δραστηριοτήτων του ομίλου σιδηροδρόμων Ferrovie dello Stato, ενώ σε προχωρημένο στάδιο είναι και η διαδικασία πώλησης της Grandi Stazioni (διαχειρίζεται τους μεγάλους σιδηροδρομικούς σταθμούς), όπως δήλωσε ο κ. Παγάνι.
Άξιο αναφοράς είναι ότι στην Ιταλία πουλούν μερίδιο και μάλιστα, μειοψηφικό των κρατικών εταιρειών και όχι πλειοψηφικό, όπως στην Ελλάδα.  
metaforespress