ΔΑΚΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
ΑΘΗΝΑ, 29 / 11 / 2019
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Είναι ξεκάθαρο πως η διαπραγμάτευση για την υπογραφή Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (Σ.Σ.Ε.) στην Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ.) εξελίσσεται σε μια μακρά, ψυχοφθόρα και οικονομικά ζημιογόνα διαδικασία για τους εργαζόμενους.
Οι διακηρυγμένες και εγγράφως διατυπωμένες προθέσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου, καθηγητή κ. Φίλιππου Τσαλίδη, περί καλής πίστης και εργασιακής ειρήνης, δεν επιβεβαιώνονται στην πράξη, αντιθέτως διαψεύδονται από τις προτάσεις και τις ακολουθούμενες πρακτικές.
Κρίσιμα θέματα παραμένουν ανοικτά από την 1η Απριλίου, ημέρα ιδιωτικοποίησης της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ., καθώς και από τον Ιούλιο που έληξε η ισχύς της Σ.Σ.Ε.
Οι εργαζόμενοι στην Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. συνεχίζουν και αμείβονται με κλίμακες Ενιαίου Μισθολογίου όταν εδώ και επτά μήνες εργάζονται σε μια ιδιωτικοποιημένη επιχείρηση. Οι όποιες υπερωρίες, πληρώνονται ως υπάλληλοι δημοσίου και όχι ιδιωτικοί με ότι αυτό, πέραν των άλλων, συνεπάγεται για φορολογικές και ασφαλιστικές ανακολουθίες. Στην ίδια κατεύθυνση ο CEO καλεί την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών να υπογράψει ότι δεν θα διεκδικηθούν αυτά που ο νόμος προβλέπει για το διάστημα Απριλίου-Δεκεμβρίου 2019…
Φυσικά και η συγχώνευση δεν είναι μια απλή διαδικασία. Η μητρική, όμως, FS Italliane (Ferrovie dello Stato Italiane) οφείλει να διαμορφώνει ένα στιβαρό πλαίσιο ενιαίας αντιμετώπισης για το σύνολο των εργαζομένων στην νέα εν Ελλάδι επιχείρηση. Ο σεβασμός στους εργαζόμενους και στην εργατική νομοθεσία της χώρας από τον Επενδυτή είναι αναγκαία συνθήκη και όχι πολυτέλεια…
Σοβαρά ζητήματα που αφορούν τον εργασιακό βίο δεν επιλύονται με αλχημείες, στατιστικές πονηρίες ή με τη μεθοδολογία του α λα καρτ. Αν η Διοίκηση νομίζει ότι θα πουλήσει “χάντρες και καθρεφτάκια σε ιθαγενείς” είναι γελασμένη. Η Σ.Σ.Ε. είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εργασιακή ειρήνη, δεν μπορεί να υπονομεύεται.
Είναι, λοιπόν, τουλάχιστον υποκριτικό συμβατικές θεσμικές εργοδοτικές υποχρεώσεις (π.χ. οικογενειακό επίδομα, ανθυγιεινό & επικίνδυνο κ.λπ.) να “βαφτίζονται” ως αυξήσεις και μάλιστα με πλαφόν που δεν επιτρέπει την εις ολόκληρο καταβολή τους. Η άρνηση δημιουργίας ειδικού μισθολογίου για τεχνικούς-τεχνίτες όταν υπάρχει για όλες τις άλλες επαγγελματικές ειδικότητες (Διοικητικούς, Μηχανοδηγούς, Συνοδούς) συνιστά δυσμενή διακριτική μεταχείριση ενώ η μη εξομοίωση των εργαζομένων της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. με αυτούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με συνέπεια ένα εργατικό δυναμικό πολλαπλών ταχυτήτων εγείρει εύλογες αντιδράσεις, ειδικά όταν το συνολικό κόστος της εξομοίωσης είναι σχεδόν αμελητέο για το μέγεθος και το τζίρο της νέας Εταιρείας.
Μιας Εταιρείας που αγόρασε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την αριστερή Κυβέρνηση έναντι κυριολεκτικά πινακίου φακής (45 εκ. €) και αναμένεται με απευθείας ανάθεση να λαμβάνει 50 εκατ. € ΥΓΟΣ το χρόνο για την επόμενη δεκαετία.
Στοχευμένες αστοχίες ή αδυναμία εκπόνησης και υλοποίησης ενός σοβαρού σχεδίου; Η Διοίκηση μιας κορυφαίας επιχείρησης και του προσωπικού της δεν θα πρέπει να εστιάζει στις “εξυπνάδες” και την “κοροϊδία” για τη μη καταβολή αυτών που οι εργαζόμενοι εκ του νόμου δικαιούνται, αντιθέτως επιβάλλεται να έχει ως γνώμονα την ανάπτυξη μιας δυναμικής και παραγωγικής εταιρείας. Σε κάθε άλλη περίπτωση ας επιλέξουν να μη διαχειρίζονται ανθρώπους και επιχειρήσεις περιοριζόμενοι στη διαχείριση της ανεπάρκειάς τους.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΑΚΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ