Πέμπτη 27 Ιουνίου 2019

ΓΑΙΑΟΣΕ: Μικρό «Βενιζέλος» θα γίνει ο Ν.Σ.Σ. Θεσσαλονίκης.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ ανεβάζει σιδηροδρομικά- εμπορικά και επιβατικά- τη Θεσσαλονίκη. Μέσα στο επόμενο εξάμηνο θα ανατεθούν οι διαγωνισμοί των μελετών για να μετατραπεί ο Ν.Σ.Σ. σε ένα «μικρό Ελευθέριος Βενιζέλος» που θα προσφέρει «εμπειρία στον επιβάτη», ενώ νωρίτερα, μέσα στο φθινόπωρο, θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για την πρόσληψη συμβούλων για την παραχώρηση του Γκόνου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του GrTimes.gr, η πιο ‘φρέσκια’ είδηση σχετικά με την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, είναι ότι δόθηκε έγκριση από το ΥΠΟΜΕ για την προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη συμβούλων ώστε να προχωρήσει η Β’ φάση του διαγωνισμού μακροχρόνιας παραχώρησης του ακινήτου, προκειμένου να δημιουργηθεί σε αυτό, ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο.
Σημειώνεται ότι στο διαγωνισμό συμμετέχουν η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου, ο ΑΚΤΩΡ και, από κοινού ΙΝΤΡΑΚΑΤ με ΤΕΚΑΛ. Θεωρείται βέβαιο ότι οι παραπάνω κατασκευαστικές, σε επόμενο χρόνο θα καταλήξουν σε συνεργασίες με εταιρείες του κλάδου των logistics.
Mε την πρόσληψη των συμβούλων θα προχωρήσει και το πρώτο μέρος της Β’Φάσης, δηλαδή του ανταγωνιστικού διαλόγου μέσα από τον οποίο η ΓΑΙΑΟΣΕ θα προσπαθήσει, παίρνοντας τα μηνύματα της αγοράς, να καταλήξει στα κρίσιμα ζητήματα όπως του οικονομικού ανταλλάγματος και του χρόνου παραχώρησης
Εκτιμάται ότι η σύμβαση παραχώρησης θα υπογραφεί στα τέλη του 2020 ή εντός πρώτου τριμήνου 2021
Η Εταιρεία με τη νέα της διοίκηση, δεν εξετάζει τη μεταφορά του εμπορευματικού εντός του Γκόνου παρά μόνο την αποκατάσταση της κατεστραμμένης επιδομής, σε μήκος περίπου 1,5 χλμ., για την επανασύνδεση του πρώην στρατοπέδου με το δίκτυο του ΟΣΕ.
Η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ, εκτιμά ότι ο διαγωνισμός θα έχει θετική κατάληξη καθώς το πρώην στρατόπεδο, είναι το μόνο τόσο μεγάλο ακίνητο (670 στρέμματα) στην περιοχή, ουσιαστικά δίπλα στο λιμάνι, στον ΠΑΘΕ, στην Εγνατία Οδό, με σύνδεση με τον ΟΣΕ. Με την ολοκλήρωση της επέκτασης του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ, θα αναζητηθούν σύγχρονα και μεγάλα κέντρα αποθηκεύσεων και διαχείρισης εμπορευμάτων με logistics, στα οποία ενδεχομένως να λειτουργήσουν και μονάδες συναρμολόγησης εισαγομένων προϊόντων.

Αλλάζει εποχή ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός

Η ΓΑΙΑΟΣΕ, που να θυμίσουμε έχει στη διαχείρισή της τα σιδηροδρομικά ακίνητα και το τροχαίο υλικό, έχει πλέον στο πρόγραμμα την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών σταθμών.

Στο πλαίσιο αυτό, θα αρχίσει με την αναβάθμιση των τριών κυριότερων σταθμών: Πειραιά, Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Σε επόμενη φάση θα ακολουθήσουν πιθανότατα οι σταθμοί σε Λάρισα και Πάτρα.

Η διοίκηση της Εταιρείας, θέλει ο Ν.Σ.Σ. στη Θεσσαλονίκη, να γίνει ένας σταθμός που θα προσφέρει εμπειρία στον επιβάτη, ένας σταθμός στον οποίο οι επιβάτες δεν θα πηγαίνουν 5΄πριν την αναχώρηση του τραίνου, αλλά μισή και μια ώρα πριν, ακριβώς για την ευχαρίστηση της διαφορετικής εμπειρίας.

Μέσα στο επόμενο εξάμηνο , με πόρους της ΓΑΙΑΟΣΕ, θα ανατεθούν οι μελέτες ώστε στη βάση μίας ολιστικής προσέγγισης, να σχεδιαστεί ο νέος σταθμός που φυσικά θα εξυπηρετεί το σιδηροδρομικό έργο, θα συνδυάζει χρήσεις εξυπηρέτησης του κοινού, θα είναι ενεργειακά αναβαθμισμένος και θα συμβάλλει στην αισθητική βελτίωση της πόλης.

Άλλωστε να σημειωθεί ότι η όλη περιοχή του Ν.Σ.Σ., αναβαθμίζεται με την υλοποίηση και άλλων έργων, όπως του σταθμού του μετρό, αλλά και της δημιουργίας ενός ακόμη 5άστερου ξενοδοχείου.

Ας ληφθεί υπόψη ότι η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει στο χαρτοφυλάκιό της 4.800 κτίρια συνολικού εμβαδού περίπου 500.000 τ.μ. και επιπλέον 100.000 στρέμματα γεωτεμαχίων, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται από την Λάρισα και βορειότερα.


grtimes.gr