Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από τη Χιλιομετρική Θέση 113+000 έως 123+500 στο τμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΡΓΟΣΕ, ως Κύριος του έργου, έχει αποδώσει ελεύθερο στην ανάδοχο εταιρεία GD Infrastrutture, που μειοδότησε με προσφορά 86,7 εκατ., τα τρία πρώτα χιλιόμετρα από τα συνολικά 10 που βρίσκονται υπό κατασκευή. Στα τρία αυτά χιλιόμετρα έχουν αναπτυχθεί τα εργοτάξια, ενώ η πρόοδος των εργασιών στο υπόλοιπο τμήμα, έως το Ρίο, σχετίζεται άμεσα με τη σταδιακή διακοπή της κυκλοφορίας του τρένου σε αυτό.
Τον Φεβρουάριο αναμένεται η ΕΡΓΟΣΕ να αποδώσει προς κατασκευή δύο ακόμη χιλιόμετρα, μετά την περιοχή του Αγ.Βασιλείου έως το Ακταίο Αχαΐας. Έτσι, μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται οι κατασκευαστικές εργασίες να έχουν επεκταθεί στο 50% του έργου.
Ο προβλεπόμενος συμβατικός χρόνος για την ολοκλήρωση των έργων υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, από τον Ψαθόπυργο έως το Ρίο, είναι 36 μήνες από την έναρξη των εργασιών. Μέσα στη χρονιά εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί το έργο για την υλοποίηση των έργων επιδομής και εγκατάστασης συστημάτων σηματοδότησης, ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης στο Ψαθόπυργος-Ρίο.
Ζητούμενο η σύνδεση με την Πάτρα
Το Ψαθόπυργος - Ρίο είναι κομβικής σημασίας για την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου με προορισμό την Πάτρα. Ωστόσο, το μέλλον τη σύνδεσης του τρένου με την πόλη και το λιμάνι της Πάτρας μοιάζει άδηλο. Σε έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ σε απάντηση κοινοβουλευτικής ερώτησης, αναφέρεται ότι "ο ΟΣΕ θα προωθήσει τη βέλτιστη λύση για τη διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής στην πόλη της Πάτρας, μέχρι το στάδιο της προμελέτης, λαμβάνοντας υπόψη και τις προτάσεις των εμπλεκόμενων φορέων".
Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει σχέδιο για τη σύνδεση της χιλιομετρικής θέσης 123+500 έως τη Χ.Θ. 132+400, δηλαδή από την οδό Κανελλοπούλου στο Ρίο μέχρι τον σταθμό του Αγίου Διονυσίου. Για το σκοπό αυτό, το υπουργείο Υποδομών έχει προσλάβει σύμβουλο που θα επικαιροποιήσει την μελέτη σκοπιμότητας και ανάλυσης της σιδηροδρομικής πρόσβασης στην πόλη και το λιμάνι της Πάτρας.
Το μόνο βέβαιο, για την ώρα, είναι ότι δεν υπάρχει συμφωνία μεταξυ του υπουργείου Υποδομών και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Πάτρας σχετικά με τη χάραξη της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής που θα φτάνει στο λιμάνι. Η δημοτική αρχή της Πάτρας προκρίνει ως απαραίτητη είτε την πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής είτε μία νέα περιμετρική χάραξη. Ωστόσο, το υπουργείο Υποδομών προκρίνει μόνο την λύση της μερικής υπογειοποίησης, καθώς, σε διαφορετική περίπτωση το κόστος θα μπορούσε να ξεπεράσει ακόμη και τα 700 εκατ. ευρώ.