Εδω και αρκετό διάστημα είχε διαφανεί η διάθεση αλλά και η θέληση της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να περικόψει τις αμοιβές των μηχανοδηγών .Με διάφορα προσχήματα η διοίκηση την μία έκανε έλεγχο την άλλη έκανε επανέλεγχο,την μία ήταν οι ελιγμοί την άλλη οι διανυκτερεύσεις.
Ωσπου με την ανοχή της ηγεσίας της ΠΕΠΕ φτάσαμε στην έκδοση εγκυκλίου από την διοίκηση που ζητούσε την καταγραφη των ελιγμών με την εναρξη και λήξη τους αλλά και τα νούμερα του τροχαίου υλικού με τα οποία γίνονται οι ελιγμοί.
Τότε είχαμε προειδοποιήσει τους μηχανοδηγούς ότι αυτό η διοίκηση το κάνει γιατί θέλει να περικόψει τους ελιγμούς.Ποια ήταν η απάντηση της ΠΕΠΕ;΄Ότι είμαστε ανεύθυνοι ,επικίνδυνοι,σεναριογράφοι και πολλά άλλα που μας καταλόγισε η ηγεσίας της συνεξέλιξης..
Κατά το αφήγημα λοιπόν (για να μην πούμε παραλήρημα) της εργοδοτικής ηγεσίας της συνεξέλιξης αυτό γινόταν μόνο και μόνο για λόγους χρέωσης από την ΕΕΣΣΤΥ και ντροπή μας που τα λέμε αυτά αφού είμαστε γραφικοί, και για να πάρουμε ένα μάθημα θα έβγαινε νέα εγκύκλιος από την ΔΙΚΑΜ που θα ξεκαθάριζε τα πράγματα και ντροπή μας που τα λέμε αυτά.
''ΒΓΗΚΕ'' ΛΟΙΠΟΝ Η ΝΕΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ..ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΕΛΕΓΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ!!
Και δεν έφτανε μόνο αυτό, ότι δηλαδή η εργοδοσία επέμενε στις αποφάσεις της για περικοπή των ελιγμών αλλά έκανε και στάση πληρωμών για ένα δίμηνο μέχρι να τους ελέγξει ..!!!
Οι εργοδοτικοί συνδικαλιστές της ΠΕΠΕ για την στάση πληρωμών κατάπιαν την γλώσσα τους αλλά στο τέλος '' έκαναν την καρδιά τους πέτρα'' και συνέχισαν το ίδιο εργοδοτικό τροπάρι.Το λιβάνισμα της διοίκησης και τις τζούφιες επιστολές διαμαρτυρίας..''Σκληρές'' διαμαρτυρίες που έπεισαν την διοίκηση να πληρώσει τους ελιγμούς μετά ....από 2 μήνες...!!!
Ας δούμε τι έλεγε η ΠΕΠΕ σε επιστολή της προς την διοίκηση τον Απρίλιο του 2017 και την προκλητική της υποκρισία σε πολλά σημεία της επιστολής.
Κύριε Διευθυντά,
Με την υπ΄αριθ. 769/17/18 εγκύκλιό σας με θέμα «υπηρεσίες ελιγμών και εφεδρείες» αναφέρεστε στις υπηρεσίες ελιγμών και εφεδρείες στις ώρες παράδοσης και παραλαβής συρμών
(ανά κατηγορία τροχαίου υλικού) ενώ διατυπώνετε - για ποιο λόγο άραγε – ότι, ο χρόνος κατά τον οποίο ο μηχανοδηγός εκτελεί υπηρεσία επιβάτη, δεν αποτελεί χρόνο μηχανοδήγησης κάτι που ήδη ισχύει.Γνωρίζετε καλά ότι οι μηχανοδηγοί λόγω της τεράστιας έλλειψης προσωπικού, υπερβάλλουν καθημερινά εαυτόν για να καλυφθεί το επιβατικό και εμπορικό έργο της εταιρείας σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον (υποδομή, τροχαίο υλικό). Με την εγκύκλιο προστίθεται γραφική δουλειά στο μηχανοδηγό, ενώ είναι ήδη επιφορτισμένος με τους ελιγμούς.
Θεωρούμε ότι δεν υπήρχε κανένας απολύτως λόγος για την έκδοση της αναφερόμενης εγκυκλίου, καθώς τα θέματα αυτά έχουν ρυθμιστεί σε παρελθόντα χρόνο και το Σωματείο μας δεν διαπραγματεύεται /συζητά την οποιαδήποτε τροποποίησή τους.
Θεωρούμε λοιπόν, ότι η εγκύκλιος αυτή μόνο αναστάτωση στο προσωπικό επέφερε και για το λόγο αυτό σας καλούμε να την αποσύρετε άμεσα.
Επίσης, επανερχόμαστε στο αίτημά μας και ζητάμε την υλοποίηση της πρότασής μας για την εργασία των περιφερειακών μηχανοστασίων με τη λογική της επικάλυψης για την άμεση αντιμετώπιση των τοπικών προβλήματα.
Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας.
Η πρόβα είχε εκτελεστεί με απόλυτη επιτυχία για αυτό που θα επακολουθούσε .Το θέατρο που παίχτηκε στην πλάτη των μηχανοδηγών ήταν για βραβείο Όσκαρ..
Παρόλα αυτά για την εργοδοτική ΠΕΠΕ φταίγαμε εμείς που κάναμε θέμα για τους ελιγμούς για έναν απλό,τυπικό έλεγχο....!!
Έτσι , προετοιμάζοντας σιγά σιγά το έδαφος εμφάνισαν την ορολογία περί πλασματικών αμοιβών!! και τα περί κατάργησης της εφεδρείας που δεν χρειάζεται κατά την άποψη τους και αντικαταστάθηκε στο κύκλωμα από την υπηρεσία ελιγμών !!.
Και ήρθε λοιπόν η περιβόητη συμφωνία και όλα τα παραπάνω η πλειοψηφία ΣΥΝΕΞΕΛΙΞΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ και του γνωστού ''ανεξάρτητου'' τα έκαναν γαργάρα και όχι μόνο αποδέχθηκαν το περιεχόμενο της εγκυκλίου αλλά αποδέχθηκαν και την ακόμα χειρότερη εκδοχή της .Σε ένα κρεσέντο εργοδοτισμού υπερασπίστηκαν με λύσσα την εγκύκλιο που τον Απρίλιο ζητούσαν να αποσυρθεί.
Οι απώλειες στους ελιγμούς ΑΠΌ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΟΥΣ είναι μεγάλες ,αλλά και πάλι φταίγαμε εμείς που δεν καταλαβαίναμε οτι η κατάργηση των ελιγμών ήταν για το καλό μας και θα βγαίναμε και κερδισμένοι αφού οι ελιγμοί θα συνέχιζαν να πληρώνονται και τα μηχανοστάσια συνεχούς κίνησης δεν θα είχαν κανένα θέμα!!(σσ ο Γκαίμπελς μπροστά τους ήταν ερασιτέχνης)
Μετά την υπογραφή της κατάπτυστης συμφωνίας της πλειοψηφίας της ΠΕΠΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η διοίκηση ήρθε να εισπράξει τους καρπούς της συνεργασίας της με τους εργοδοτικούς συνδικαλιστές.
Ζήτησε την καταγραφή των ελιγμών στις υπηρεσίες των κυκλωμάτων .
Μια καταγραφή που θα ξεκίναγε από το Ο (ΜΗΔΕΝ) και θα κατέληγε στο σύνολο σε λεπτα ελιγμών στο 8ωρο.
Και αυτό το μηδέν τους στοίχισε πολύ αφού δεν το άντεξαν οι Νέρωνες της έλξης και απαίτησαν να αλλάξει και να γίνει απλά καταγραφή ..(Μιλάμε για τεράστια παρέμβαση από τους τιτάνες του συνδικαλισμού που τα διόρθωσε όλα..)
Κάπου εκεί ανακάλυψαν ότι για τους ελιγμούς που θα χάσουν οι μηχανοδηγοί φταίει ο Θεοδωρόπουλος και το μηδέν-( * οι ευθύνες του Νώντα όμως είναι σημαντικές αφού δέχεται την εφαρμογή τέτοιων συμφωνιών)-.Δεν φταίει σίγουρα η συμφωνία τους που είναι..' καλή.'.
Και κατόπιν συναντήθηκαν με την πραγματικότητα .Και η πραγματικότητα είναι πολύ σκληρή καθώς οι αριθμοί δεν λένε ΠΟΤΕ ψέματα.
Σύμφωνα λοιπόν με την εγκύκλιο της ΔΙΚΑΜ για το τι ισχύει με τους ελιγμούς μετά την συμφωνία εργοδοσίας και εργοδοτικών συνδικαλιστών συμπεραίνονται τα παρακάτω
είτε στην καταγραφή ελιγμών αναγράφεται το μηδέν είτε απλά η λέξη καταγραφή
- Στις υπηρεσίες τρένων με ΔΗ ή ΑΑ έχουν μπει χιλιομετρα ελιγμών κατά την παράδοση και την παραλαβή.Παραδοση νοείται η πετρελαιοδοτηση και η τοποθέτηση της ΔΗ στο λακο και η παράδοση των κλειδιών.Αυτοί οι ελιγμοί όπως ορίζει ο κανονισμός καθηκόντων του μηχανοδηγού για την παράδοση θα καταγράφονται στην υπηρεσία τρένου και όχι στην υπηρεσία ελιγμών στο ΜΑΙ.Δηλαδή ο μηχανοδηγός που είναι υπηρεσία ελιγμών ΜΑΙ για την μηχανή που είναι στο πετρελαιο δεν θα καταγράφει ελιγμούς αν αναλάβει να την πετρελαιοδοτήσει και να την παρκάρει.Οι ελιγμοί χρεώνονται στην παράδοση της υπηρεσίας του τρένου..(πριν και οι 2 υπηρεσίες έπαιρναν 40χιλιόμετρα την ώρα για την εφεδρεία στο ΜΑΙ αλλά και για την παράδοση της ΔΗ)
- Στις υπηρεσίες που για παράδειγμα έχουν ανάληψη από ΜΑΙ και η αμαξοστοιχία που αναλαμβάνει ο μηχανοδηγός έχει στάθμευση 2-3 λεπτα στο Ρέντη ή αστην Αθήνα δεν μπορει να χρεωθεί παραλαβή
- Οι βοηθοί είναι απαραίτητο να κάνουν ελιγμούς με μηχανοδηγό αλλά οι ελιγμοί στο πρόγραμμα εργασίας είναι μόνο με ένα άτομο.
- Μερικά μηχανοστάσια έχουν ΜΗΔΕΝΙΚΟΥΣ ελιγμους (η εφεδρεία όμως πληρωνόταν πριν τώρα όχι)
- Στον Παλαιοφάρσαλο πχ συμπαιραίνεται από την συμφωνία που υπέγραψαν ότι οι ελιγμοί θα καταγράφονται όπως προβλέπονται από το πρόγραμμα κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών .Δηλαδή όση ώρα είναι η αλλαγή μηχανών στο εγχειρίδιο δρομολογίων!!!
- όλες οι μόνιμες μανούβρες θα καταγράφουν ακριβώς την ώρα και λήξη των ελιγμών και θα βεβαιώνονται από τον μηχανοστασιάρχη..(Ήδη σε όλα τα μηχανοστάσια υπάρχει μεγάλη μείωση από την περικοπή της αποζημίωσης)
Η πραγματοποίηση της συμφωνίας έχει φέρει πρόσωπο με πρόσωπο τους εργοδοτικούς συνδικαλιστές με το πραγματικό περιεχόμενο αυτών που υπέγραψαν.Από το δεν διαπραγματευόμαστε τίποτα που αλλάζει το καθεστώς των ελιγμών τον Απρίλιο του 2017 περάσαμε στο κόψτα ΟΛΑ τον Ιανουάριο του 2018.
Οι πρώτες διαμαρτυρίες των μηχανοδηγών τους ανάγκασαν να κατασκευασουν νέο αφήγημα περί ευθύνης της ΔΙΚΑΜ (η οποία βέβαια εχει ευθύνες για πάρα πολλά μέχρι σήμερα( και κακής εφαρμογής της συμφωνίας από την διεύθυνση.
Αν λοιπόν φταίει η ΔΙΚΑΜ να πάνε στον σύμβουλο και να του υποδείξουν που δεν εφαρμόζεται η συμφωνία τους αφού είναι τόοοσο καλή και δίνει ώθηση στον κλαδο!!!
Να μετρήσουμε τα οφέλη αυτής της συμφωνίας.Ή μήπως αυτοί μετράνε αλλιώς;
ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ