Η RCLG είναι joint venture της ελληνικής Goldair και των Αυστριακών Σιδηροδρόμων.
Τα πρώτα δρομολόγια στη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Ειδομένη
Από το terminal της Θεσσαλονίκης, μέσα στον Φεβρουάριο, θα μπει στις ράγες και θα ξεκινήσει το πρώτο δρομολόγιο της Rail Cargo Logistics Goldair, της ιδιωτικής εταιρείας που κάνει το ουσιαστικό αλλά και σημειολογικό άνοιγμα στις ελληνικές εμπορικές μεταφορές με τον σιδηρόδρομο.
Η R.C.L.G- μεικτή εταιρεία τoυ ελληνικού ομίλου Goldair και των Αυστριακών Σιδηροδρόμων – μετά από τριετή προετοιμασία που της εξασφάλισε τις απαιτούμενες άδειες και πιστοποιήσεις, διανύει τα … τελευταία μέτρα πριν τα τρένα της ξεκινήσουν για το νέο τους ταξίδι, με τα δικά της διακριτικά σήματα πάνω στις μηχανές.
Η R.C.L.G, ένας από τους δύο νέους παίκτες – μαζί με την PEARL- στις σιδηροδρομικές μεταφορές, είναι πλέον πολύ κοντά στο να αρχίσει τη διακίνηση των φορτίων που εξυπηρετεί, με τρένα που θα λειτουργεί η ίδια, αντί να χρησιμοποιεί για τις μεταφορές της τις υπηρεσίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η εταιρεία έχει μισθώσει από τη ΓΑΙΑΟΣΕ τέσσερις μηχανές- δύο ντιζελομηχανές και δύο ηλεκτράμαξες- όπως και βαγόνια μεικτού τύπου, ενώ έως το τέλος του Ιανουαρίου θα έχει υπογράψει και σύμβαση με την ΕΕΣΣΤΥ, για την συντήρηση του τροχαίου υλικού.
Όπως δήλωσε στη Voria.gr o εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Goldair κ. Κ. Καλλίνικος, η R.C.L.G. πιστεύει ότι η απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών θα συμβάλλει και στον απολύτως αναγκαίο εκσυγχρονισμό του δικτύου των Ελληνικών Σιδηροδρόμων.
Παρά τα προβλήματα που υπάρχουν στο δίκτυο, η R.C.L.G. έχει εκτιμήσει ότι το δίκτυο του ΟΣΕ διαθέτει αρκετή χωρητικότητα κατά τις βραδινές κυρίως ώρες, την οποία και πρόκειται η Εταιρεία να αξιοποιήσει.
Η εταιρεία μπαίνει στο χορό των σιδηροδρομικών μεταφορών με δρομολόγια στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, για την εξυπηρέτηση φορτίων από και προς Βαλκάνια και Κεντρική Ευρώπη, ενώ σε επόμενη φάση θα επεκταθεί στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αθήνα, με το επιχειρησιακό της πλάνο να προβλέπει μεταφορές και στη διαδρομή Προμαχώνας- Θεσσαλονίκη – Ασπρόπυργος.
H R.C.L.G αναμένει να λυθεί το μεγάλο πρόβλημα της εκπαίδευσης μηχανοδηγών όπως και του υψηλού κόστους που αυτή συνεπάγεται και το οποίο κυμαίνεται περί τις 80.000 ευρώ για μία περίοδο μαθητείας 18 μηνών.
Η Εταιρεία, για τις τέσσερις λοκομοτίβες που ενοικιάζει, χρειάζεται οκτώ μηχανοδηγούς, τους οποίους δεν μπορεί να εξασφαλίσει προσλαμβάνοντας μηχανοδηγούς που πρόσφατα συνταξιοδοτήθηκαν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το Φεβρουάριο, με τις δύο ντιζελομηχανές, θα ξεκινήσει δρομολόγια με τέσσερις μηχανοδηγούς που επέλεξαν να μεταπηδήσουν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην R.C.L.G, αλλά το πρόβλημα της εκπαίδευσης νέων οδηγών είναι καίριο (σ.σ. επίσης για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και θα πρέπει άμεσα να επαναλειτουργήσει η Ακαδημία του ΟΣΕ, υποστήριξε ο κ. Καλλίνικος. Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να επανεξεταστεί και το κόστος της 18μηνης εκπαίδευσης, που ίσως και να ξεπερνάει τις 80.000 ευρώ ανά εκπαιδευόμενο.
Για την R.C.L.G. ο χρόνος της προετοιμασίας σταδιακά ολοκληρώνεται και μέσα στον Φεβρουάριο, η εταιρεία αρχίζει δρομολόγια αξιοποιώντας έτσι και το κέντρο αποθηκεύσεων και logistics που έχει στην περιοχή της ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης. Η εγκατάσταση αυτή διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους 5.500 τ.μ., σύγχρονα συστήματα στοιβασίας, ενώ δύο παρακαμπτήριες γραμμές που οδηγούν σε αποθήκες, τη συνδέουν με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
voria.gr