Κυριακή 5 Μαρτίου 2017

Η Ευρωπαική Ένωση χτυπά την πόρτα του ΟΣΕ

(σχόλιο μας: Η γνωστή συμμορία της ΕΕ θέλει να είναι σίγουρη οτι ο ΟΣΕ θα παραμείνει μικρός και πολυτεμαχισμένος και στο πολύ κοντινό μέλλον ιδιωτικοποιημένος.)



Στις 10 Φεβρουαρίου, οι ελληνικές Αρχές έλαβαν μια επιστολή της DG Comp με την οποία ανακινούνται όλες οι κρατικές ενισχύσεις του ΟΣΕ, ύψους άνω των 12 δισ. ευρώ. Δείγμα της σοβαρότητας της κατάστασης είναι ότι ο σχετικός φάκελος αναβαθμίστηκε από το επίπεδο της «κοινοποίησης», όπως είχε καταχωριστεί το 2011, στο επίπεδο της «παράνομης κρατικής ενίσχυσης».


Περιέργως πώς, η κυβέρνηση ανέμενε ότι η υπόθεση ΟΣΕ θα έμπαινε στο αρχείο μαζί με τον σχετικό φάκελο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (750 εκατ. ευρώ) αμέσως μετά την πώληση της τελευταίας, που σημειωτέον ακόμη είναι ανοικτός.
Οι γνωρίζοντες λένε ότι στο υπ. Μεταφορών δέχθηκαν μια τεράστια «ψυχρολουσία», καθώς καλούνται να απαντήσουν σε σύντομο διάστημα συνολικά σε 28 ερωτήματα που αφορούν διαγραφή υποχρεώσεων έως 12 δισ. ευρώ (περίοδος έως το 2011), επιχορηγήσεις 475 εκατ. ευρώ (2011-2017) και μετάταξη 1.693 εργαζομένων σε άλλες επιχειρήσεις ή υπηρεσίες του Δημοσίου.
Αν και η DG Comp επιχειρεί να υποβαθμίσει το θέμα διαμηνύοντας ότι η ανταλλαγή επιστολών είναι συνήθης διαδικασία, δεν προδικάζει το αποτέλεσμα και δεν συνεπάγεται σε καμία περίπτωση αρνητικό πόρισμα, εντούτοις καθιστά σαφές ότι έχει όλο το υλικό προκειμένου να προχωρήσει στη λήψη της απόφασης. 
«Αναγνωρίζουμε τη σημασία του διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής» αναφέρει σε επικοινωνία με «ΤΑ ΝΕΑ» ο εκπρόσωπος της DG Comp, προσθέτοντας ότι «δίνουμε έμφαση στην αξιολόγηση των μέτρων που προτείνει η Ελλάδα για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ». Επισημαίνει ωστόσο ότι «οι ελληνικές Αρχές δεσμεύθηκαν να προβούν σε εσωτερική αναδιοργάνωση του ΟΣΕ, με στόχο να διασφαλίσουν τον σαφή διαχωρισμό μεταξύ των αρμοδιοτήτων του ως διαχειριστή των υποδομών και όλων των άλλων οικονομικών δραστηριοτήτων με τις οποίες είχε ασχοληθεί στο παρελθόν». 

Και καταλήγει ότι «αυτή η εσωτερική αναδιοργάνωση του ΟΣΕ έχει ολοκληρωθεί, γεγονός που επιτρέπει στην Επιτροπή να προχωρήσει πλέον στη λήψη απόφασης σχετικά με τα μέτρα στήριξης που προτείνονται για τον ΟΣΕ το συντομότερο δυνατό». Τα περί σαφή διαχωρισμού των αρμοδιοτήτων του ΟΣΕ εκλαμβάνονται ως σαφής πρόθεση της DG Comp να μην επιτρέψει κινήσεις όπως οι πρόσφατες δηλώσεις του υπ. Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη για νέες σιδηροδρομικές άδειες στην Ελλάδα.