Το παρακάτω άρθρο του Ζαφείρη Βελή δημοσιεύτηκε στο Ελεύθερο Βήμα των σιδηροδρομικών το 2006 και αφορά το τότε ατύχημα στο Άδενδρο.Όταν το διαβάσεις είναι σαν να γράφτηκε σήμερα ...
ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΛΑΘΟΣ Ή ''ΛΑΘΟΣ'' ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ετυμηγορία ΟΣΕ : <<Ανθρώπινο λάθος>>
Σιδηροδρομικό ατύχημα στο.......στις.......2006
Ετυμηγορία ΟΣΕ : <<Ανθρώπινο λάθος>>
Σιδηροδρομικό ατύχημα στο <<όπου κάτσει>>
Ετυμηγορία ΟΣΕ : <<Ανθρώπινο λάθος>>
Ετυμηγορία ΟΣΕ : <<Ανθρώπινο λάθος>>,Ετυμηγορία ΟΣΕ : <<Ανθρώπινο λάθος>>,Ετυμηγορία ΟΣΕ : <<Ανθρώπινο λάθος>>Ετυμηγορία ΟΣΕ : <<Ανθρώπινο λάθος>>
Άδενδρο ,Κιούρκα,Μενίδι...όπου κάτσει.
-Βάλε καρμπόν και γράφε << ανθρώπινο λάθος>>
-Μα
Με τον τρόπο αυτό οι εκάστοτε κυβερνήσεις ,αλλά και οι διορισμένες από τους ίδιους διοικήσεις του ΟΣΕ ,<< αθωώνουν ευατούς>>αποδίδοντας σε <<ανθρώπινο λάθος>> κάθε θανατηφόρο ατύχημα στο δίκτυο του Οργανισμού.
Ακόμα όμως και η παραδοχή αυτού του αστήρικτου ισχυρισμού <<γεννά>> αυτόματα το ερώτημα ...τι φταίει και τα τελευταία χρόνια όλο και πληθαίνουν τα ..ανθρώπινα λάθη;>>
Αν λειτουργούσαν τα φωτοσήματα στο τμήμα Αθήνα-Οινόη (9 χρόνια εκτός λειτουργίας) θα γίνονταν τα <<ανθρώπινα λάθη>> στα Κιούρκα και στο Μενίδι;
Όχι βέβαια.
Αν υπήρχε σύστημα ανίχνευσης ενδείξεων φωτοσημάτων,θα είχαν αποτραπεί οι δυσμενείς συνέπειες του ανθρώπινου λάθους>>;
Και βέβαια θα είχαν αποτραπεί.
'Οταν με διάφορες εγκύκλιους γίνονται εκπτώσεις στα μέτρα ασφαλείας του Γενικού Κανονισμού Κίνησης προκειμένου να αποφευχθούν <<άσκοπες>> καθυστερήσεις ,τότε ποιος <<σιγουρεύει>> την πραγματοποίηση του <<ανθρώπινου λάθους>>;
Αυτός που εκδίδει τις εγκύκλιους.
Όταν οι δρομολογιακοί χρόνοι είναι κατά πολύ μικρότεροι από αυτούς που απαιτούνται χωρίς παραβίαση των ορίων ταχύτηταςκαι η διοίκηση του ΟΣΕ <<παροτρύνει>> το μηχανοδηγό να <<πιάσει>> τους δρομολογιακούς χρόνους με την καθιέρωση διαφόρων μπόνους ,τότε τον παροτρύνει έμμεσα να παραβιάσει το όριο ταχύτητας;
Και βέβαια τον παροτρύνει.
Η παραβίαση του ορίου ταχύτητας αυξάνει την πιθανότητα να συμβεί το << ανθρώπινο λάθος>> ;
Και βέβαια την αυξάνει.
Οταν κλείνουν οι σταθμοί ,πυκνώνουν τα δρομολόγια,αυξάνονται οι ταχύτητες των τρένων χωρίς βελτίωση της κατάστασης της γραμμής τότε αυξάνεται η πιθανότητα το <<Ανθρώπινο λάθος>>;
Και βέβαια αυξάνεται.
ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ σημαντικές ελλείψεις προσωπικού με αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της εργασίας ,θα ελαχιστοποιούνταν η συχνότητα εμφάνισης του <<ανθρώπινου λάθους>>;
Και βέβαια θα ελαχιστοποιούνταν.
Όταν όμως ο ΟΣΕ οφείλει χιλιάδες μέρες αναπαύσεων και άδειας στους εργαζόμενους <<πρώτης γραμμής>>.
Όταν σήμερα ένας μηχανοδηγός,προιστάμενος αμαξοστοιχιών -συνοδός ,σταθμάρχης,κλειδούχος υποχρεώνεται να εργάζεται πολλές μέρες χωρίς ανάπαυση.
Όταν υποχρεώνεται να εργάζεται 10 και 12 ώρες αντί για 8 ,τότε αυξάνεται η πιθανότητα του <<ανθρώπινου λάθους>>;
Και βέβαια αυξάνεται.
Συνάδελφοι,
Συνεχίζετε να πιστεύετε ακόμα ότι εσείς φταίτε για τα ατυχήματα;
ΟΧΙ ,Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΦΤΑΙΕΙ
Μια πολιτική ,που δε διστάζει να θυσιάσει ακόμα και ανθρώπινες ζωές ,προκειμένου να προωθηθούν οι λεγόμενες <<αναδιαρθρώσεις>>.Μια πολιτική που ακολουθεί σήμερα η ΝΔ ,που ακολουθούσε χθες το ΠΑΣΟΚ και στοχεύει στην ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου μέσω της θυγατροποίησης του.
Μέσα στα πλαίσια αυτής της πολιτικής και προκειμένου να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για να λειτουργήσουν οι ιδιωτικοποιημένες θυγατρικές με σκοπό το κέρδος παίρνουν τα μέτρα που αναφέρθηκαν παραπάνω.
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ,
Εγγύηση για την ασφάλεια και την πραγματική εξυπηρέτηση των λαικών αναγκών μπορεί να μόνο ένας 100% δημόσιος ΟΣΕ ,ενταγμένος σε ένα δημόσιο τομέα συγκοινωνιών .Ένας ΟΣΕ που θα αποτελεί λαική περιουσία και θα υπόκειται σε εργατικό -λαικό έλεγχο.Και αυτό απαιτεί άλλη πολιτική και λαική εξουσία.
Απαιτεί μια εξουσία που θα έχει στόχο την ικανοποίηση των αναγκών των λαικών στρωμάτων για
Ασφαλείς-Φθηνές-Σύγχρονες μεταφορές και θα εξασφαλίζει τα Εργασιακά-Ασφαλιστικά-Κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων.
Βελής Ζαφείρης
Μηχανοδηγός