Συνάδελφοι,
μετά τα όσα συνέβησαν κατά την συνεδρίαση του ΣΤΑ αλλά και όλα όσα έγιναν στο διάστημα που μεσολάβησε από την αποστολή της πρότασης της διοίκησης για τις ώρες μηχανοδήγησης μέχρι την συνεδρίαση του συμβουλίου θέλουμε να εξηγήσουμε σε όλους τους μηχανοδηγούς τι κρύβεται στην πραγματικότητα πίσω από αυτή την ενέργεια της διοίκησης αλλά και ποιος ο λόγος της στήριξης της από την ηγεσία της συνεξέλιξης.
Το ιστορικό της υπόθεσης .
Σύμφωνα με τα παρακάτω στοιχεία αυτά είναι όσα επιθυμεί η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Με την πρόταση που απέστειλε στην ΠΕΠΕ η διοίκηση της εταιρείας ζητάει
Συμφωνούνται τα ακόλουθα:
1. Ο μέγιστος χρόνος πραγματικής μηχανοδήγησης δεν θα ξεπερνάει τις 5,5 ώρες (με ανοχή ± 10%). Στον χρόνο πραγματικής μηχανοδήγησης δεν περιλαμβάνονται διαλείμματα ή χρόνοι που η αμαξοστοιχία δεν βρίσκεται σε κίνηση.2. Ο χρόνος πραγματικής μηχανοδήγησης υπολογίζεται με βάση τους επίση-μους χρόνους δρομολογίων που καθορίζονται από τη Διεύθυνση Κυκλοφο-ρίας του ΟΣΕ. Τυχόν καθυστερήσεις που οφείλονται σε προβλήματα της σιδηροδρομικής υποδομής ή του δικτύου γενικότερα, δεν λαμβάνονται υπό-ψη κατά τον υπολογισμό του μέγιστου χρόνου πραγματικής μηχανοδήγησης.3. Για υπηρεσιακούς λόγους, και σε περιπτώσεις ειδικών αναγκών για τον καθορισμό βέλτιστων κυκλωμάτων εργασίας, είναι δυνατό να γίνεται εξισορ-ρόπηση των μέγιστων χρόνων πραγματικής μηχανοδήγησης σε διήμερη βάση (δηλαδή, ο μέγιστος χρόνος πραγματικής μηχανοδήγησης ανά διήμερο δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 11 ώρες).
Η συμφωνία αυτή δεν αφορά στις εμπορευματικές μεταφορές.
Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ αφού παρέλαβε το έγγραφο της διοίκησης το κοινοποίησε στις παρατάξεις με το παρακάτω σημείωμα στο οποίο ζητάει να μην δημοσιοποιηθεί η πρόταση όσο διαρκεί η διαβούλευση για το θέμα
Εμείς σαν παράταξη αλλά και σαν ενημερωτικό blog δεν πειθαρχήσαμε στην απαράδεκτη πρόταση του προέδρου της ΠΕΠΕ με την οποία ήθελε να αποκρύψουμε τις διαθέσεις της διοίκησης από τους μηχανοδηγούς.
Γιατί λοιπόν ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ ζητούσε να μην δημοσιοποιηθεί η πρόταση της διοίκησης;
Μην ξεχνάτε οτι τοτε ήταν η περίοδος της κατάθεσης αιτήσεων για προαγωγές οι οποίες βασίστηκαν στο νέο και εκτρωματικό οργανόγραμμα που εκπονήθηκε με βάση οχι τις υπηρεσιακές ανάγκες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά τις κομματικές ανάγκες.Σε καμία περίπτωση λοιπόν η ηγεσία της συνεξέλιξης δεν θα ήθελε να δει αντιδράσεις προς την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις ώρες μηχανοδήγησης λίγο πρίν κάνει τις προαγωγές που είχε σχεδιάσει ο κομματικός μηχανισμός.
Γιατί η διοίκηση απέστειλε την πρόταση και γιατί η πρόταση της έχει αυτό το περιεχόμενο;
Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βιάστηκε να μαζέψει τους καρπούς της συνεργασίας της με την ηγεσία της συνεξέλιξης.Έστειλε το έγγραφο λίγο νωρίτερα από όσο ίσως θα έπρεπε καθώς από οτι φαίνεται την πίεζε ο χρόνος .Χρόνος που συνεχίζει να μετράει αντίστροφα για την έλευση των Ιταλών.
Ελευση που θα επανακαθορίσει και θα επαναξιολογήσει το συνολο των δομών και το προσωπικό της εταιρείας σε όλους τους τομείς όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας.Καποιοι φροντίζουν για την επόμενη ημέρα ή ίσως θα ήθελαν να παραμείνουν στο τιμόνι..
Το περιεχόμενο του εγγράφου της διοίκησης είναι ξεκάθαρα προς την κατεύθυνση της εντατικοποίησης της εργασίας .Εντατικοποίηση λόγω της έλλειψης προσωπικού αλλά και λόγω της αντίληψης που έχουν οι διοικούντες για υπεραπόδοση της εργασίας των μηχανοδηγών από λιγότερο προσωπικό .Περισσότερη δουλειά με λιγότερους ανθρώπους ισον μικρότερο κόστος καθώς οι ώρες μηχανοδήγησης δεν αφορούν υπερωριακή απασχόληση αλλά την υπερεντατική εργασία εντός 8ωρου...Μερικοί το λένε και βιομηχανοποίηση με απλά λόγια..
Τι ισχύει για τις ώρες μηχανοδήγησης μέχρι σήμερα;
Σήμερα μέχρι αυτή την στιγμή ισχύει η επονομαζόμενη εγκύκλιος της Κουτρουμπά.
Τι λέει αυτή;
Οτι μέγιστος χρόνος μηχανοδήγησης είναι οι 5 ώρες.Μετα από τις 2 1/2 ώρες συνεχόμενης μηχανοδήγησης να χορηγείται διαλειμμα μισής ώρας που θα προσμετράται στον ημερήσιο χρόνο εργασίας.
Τι το ιδιαίτερο έχει η εγκύκλιος <<Κουτρουμπά>>;
Είναι το αποτέλεσμα διαβούλευσης μεταξύ του σωματείου της ΠΕΠΕ και της τότε διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι μια αυθαίρετη έκδοση εγκυκλίου της από μέρους της.Η τότε διοίκηση είναι αλήθεια οτι είχε επιχειρήσει να αλλάξει τους όρους εργασίας που αφορούν τον μέγιστο χρόνο μηχανοδήγησης και με αντίδραση της ΑΣΚΕ εξαναγκάστηκε σε υποχώρηση και μετά σε διαβούλευση και κατόπιν σε συμφωνία που αποτυπωθηκε σε εγκύκλιο..
Υπάρχει σιωπηρή συμφωνία από το σωματείο για την καταστρατήγηση της εγκυκλίου;
Αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ .Το καταγγέλουμε ως ψευδές και ανυπόστατο.
Αν μάλιστα παρουμε και την υποσημείωση της ηγεσίας της συνεξέλιξης για διαβούλευση με βάση τα δεδομένα <<που ισχύουν>> εδω και 5 χρόνια αλλά και τα περί ανοχής όλων μας έχουμε να πουμε οτι μαλλον κανουν λάθος .Και μάλλον λένε ψέματα.
Γιατί στα δεδομένα εδώ και 5-6 χρόνια έχουν αθροιστεί πολλες μονομερεις ενεργειες της διοίκησης -που μπορεί ναι μεν να αποτελούν μια πραγματικότητα- αλλά δεν έγιναν ποτε αποδεκτές από τους μηχανοδηγούς οι οποίοι διαμαρτύρονταν συνεχώς.
Παραβίαση της εγκυκλίου είχε γίνει μονομερώς από την ΔΙΚΑΜ με τα κυκλώματα του προαστιακού πριν χρόνια με μηχανοδήγηση 5.45'.
Τότε ΚΑΙ η συνεξέλιξη είχε αντιδράσει για την παραβίαση της εγκυκλίου ..Τι άλλαξε σήμερα;
Οι μηχανοδηγοί της Πάτρας είχαν χαρακτηρίσει και τα επόμενα <<διορθωμένα>> κυκλώματα ώς ίδια με τα προηγούμενα σε επιστολή τους Τα οποία προηγούμενα κυκλώματα τα είχαν καταγγειλει ως απαράδεκτα
Μηχανοδηγός είχε σταματήσει να μηχανοδηγεί το τρένο στον σταθμό του Ρέντη επικαλούμενος την εγκύκλιο Κουτρουμπα .
Υπαρχουν αναφορές προς την υπηρεσία και από πλευράς μας για την εφαρμογή του διαλείμματος μετα την συνεχόμενη μηχανοδήγηση 2 1/2 ωρών.
Έχουν γίνει παρεμβασεις προς τον προηγούμενο αλλά και τον σημερινό προισταμενο υπηρεσίας του ΜΑΙ για το διάλειμμα.
Υπάρχει προστασία από τις μονομερείς ενέργειες των διοικούντων;
Φυσικά και υπάρχει.Αλλά όχι αυτή που φαντάζονται κάποιοι ή που νομίζουν οτι αν υπογραφεί θα είναι ικανή να σταματήσει την κατρακύλα.
Η ελληνική νομοθεσία εδώ και δεκαετίες τροποποιείται συνεχώς ώστε να συμβαδίζει με την λεγόμενη ευρωπαική νομοθεσία.Την είδατε την Ευρώπη τους...
Το εθνικό δίκαιο πολλές φορές έχει καταστεί ανίσχυρο έναντι ευρωπαικών οδηγιών ή ακόμα και εντολών υπαλλήλων της Ευρωπαικής Ενωσης.
Η ΕΕ δεν υπήρξε ποτέ μια φιλολαική ή φιλεργατική ένωση.Το αντίθετο μάλιστα.
Με τον βαρύγδουπο τίτλο <<ελληνική νομοθεσία >>νομίζουν κάποιοι οτι μπορούν να κοροιδέψουν τους μηχανοδηγους και να τους πείσουν οτι μπορούν να προστατευτούν από την αυθαιρεσία της εργοδοσίας.
Η νομοθεσία όμως στην ΕΕ είναι τέτοια που ξεζουμίζει τον μηχανοδηγό.
Η μιση ελληνική νομοθεσία καταργήθηκε από την τρόικα και τον ΣΕΒ και η υπόλοιπη μιση θα σκονίζεται στα ράφια για τα επόμενα 15 χρόνια!
(Είδαμε την εθνική νομοθεσία για τους οδηγούς φορτηγών.Για τους χειριστές βαρέων μηχανημάτων και πολλά άλλους κλάδους..Οτι πει η ΕΕ με το νι και με το σίγμα...)
Ποιον κοροιδέυουν;
Τι μπορεί να ισχύσει για τις ώρες μηχανοδήγησης νομοθετικά ή κατόπιν συμφωνίας;
Όπως όλοι διαπιστώσαμε οι κανονισμοί εργασίας και οι σσε στις ΔΕΚΟ καταργήθηκαν μέσα σε μια νύχτα από το ίδιο το κράτος ....με άλλο νόμο!!
Η εγκαθίδρυση του μνημονίου ως το νεο σύνταγμα της ελληνικής δημοκρατίας εφερε την τροποποίηση της εργατικής νομοθεσίας ώπου ήταν αντίθετη με τα συμφεροντα του αστικού κρατους και των ιδιοκτητών μεσαίων ή μεγάλων ή πολύ μεγάλων επιχειρήσεων.
Οι κλαδικες συμβασεις καταργήθηκαν ή υπογραφονται με <<καλή την πίστη>> και την εθελοντική συμμετοχή των εργοδοτών (προς το παρόν).
Στην δικιά μας περίπτωση η κλαδική σύμβαση που επικαλειται η ηγεσία της συνεξέλιξης και η οποία θα κατοχυρώνει τις αμοιβές μας την εργασιακή σχέση και τις συνθήκες εργασίας θα έπρεπε να υπογραφεί για τους μηχανοδηγούς του μετρο,του ησαπ και του τραμ .Κατι που ισως να ήταν πιο εύκολο όσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκε στο δημόσιο.Και όσο δεν υπήρχαν ιδιώτες στον ορίζοντα...Εγινε;Υπογράφηκε;Ζητήθηκε;
Εδω δεν υπέγραφαν κανονικές σσε μέχρι προχθές και μάλιστα σε κρατικές εταιρείες και θα υπέγραφαν κλαδικές;
Σήμερα μια κλαδική σύμβαση έχει ισχύ μόνο για όσους την υπογράφουν (εργοδότες και σωματεία) εξαιτίας των μνημονιακών νόμων που έφεραν ΠΑΣΟΚ -ΝΔ και συνεχίζουν να αφήνουν σε ισχυ οι κύριοι των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Συνάδελφοι με την έλευση των ιδιωτων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και την ενεργοποίηση των αλλων ιδιωτικών σιδηροδρομικών εταιρειών για να υπογραφεί κλαδική σύμβαση αποκλειστικά για την έλξη θα πρέπει να δεχθούν να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι η εργοδοτική πλευρα (ΤΡΑΙΝΟΣΕ-RAIL CARGO-PEARL) και τα σωματεία των εταιρειών...
Τι πιθανότητες δίνετε να το δεχθούν αυτό οι 2 αλλες ιδιωτικές εταιρείες (αν δεν πολεμήσουν την ίδρυση σωματείων ).
Εταιρείες που ψαχνουν να δουλέψουν με ...συνταξιούχους
Οσον αφορά το θέμα της συμφωνίας μεταξύ εργοδοσίας και σωματείων αυτό μπορεί να έχει τυπική ισχύ μόνο μεσα από τον κανονισμο εργασίας ή μέσω αρθρου της σσε...
Και μόνο οι εργαζόμενοι με την πάλη τους μπορούν να προστατέψουν τα συμφεροντά τους.Κανείς άλλος.
Προκύπτουν όμως και ερωτήματα για την διαβούλευση που επικαλούνται αλλά και για την σσε που είναι ήδη σε ισχύ
Όταν έγινε η διαβούλευση για την σσε είχαμε ζητήσει να μπουν τέτοια θέματα αλλά δεν είδαμε ανταπόκριση..
Γιατί τώρα λοιπόν;Γιατί όχι τότε ;
Στο ΣΤΑ δεν είδαμε πρόταση από την συνεξέλιξη για το θέμα των ωρών μηχανοδήγησης πέρα από την υπεράσπιση της εργοδοσίας και της πρότασης της.
Τι αντιπροτείνει λοιπόν η συνεξελιξη στην πρόταση της διοίκησης;
Αν αύριο ολοι λέγανε ΝΑΙ στην διαβούλευση η ΑΣΚΕ έχει να προτείνει κάτι και να το υπερασπιστεί με υπερηφάνεια.
Είναι αυτό από κατάφερε το 2007 .5 ώρες και στις 2 1/2 ωρες συνεχόμενα να παρέχεται μισή ώρα διάλειμμα.
Η ηγεσία της συνεξέλιξης προτείνει κάτι καλύτερο;Προτείνει κάτι χειρότερο;Προτείνει έστω κάτι;
Η ηγεσία της συνέξέλιξης μας λέει από την άλλη ότι περιμένει την τελική πρόταση της διοίκησης για να δει αν ικανοποιείται και αν ναι να την φέρει προς ψήφιση σε γενικές συνελεύσεις.Μα καλά μόνο με την πρόταση της διοίκησης ασχολούνται;Μόνο για αυτή αγωνίζονται;
Ρωτάμε λοιπόν
Ποιες ήταν οι ενστάσεις της συνεξέλιξης στην αρχική πρόταση της διοίκησης;
Σε ποια σημεία πρότεινε αλλαγές;
Σε ποια σημεία ήταν κάθετα αντίθετη;
Σε ποια σημεία συμφώνησε;
Ποια θα είναι η δική της αντιπρόταση ανεξάρτητα από την πρόταση της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
Το τι πραγματικά συμβαίνει είναι πλέον ξεκάθαρο.Η διοίκηση σε συνεργασία με την ηγεσία της συνεξέλιξης προσπαθεί να φέρει αλλαγές προς το χειρότερο.
Είναι τα γνωστά γραμμάτια που έδωσε ο εργοδοτικός και κυβερνητικός συνδικαλισμός και τωρα η εργοδοσία θέλει να τα εισπράξει .
ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ
μετά τα όσα συνέβησαν κατά την συνεδρίαση του ΣΤΑ αλλά και όλα όσα έγιναν στο διάστημα που μεσολάβησε από την αποστολή της πρότασης της διοίκησης για τις ώρες μηχανοδήγησης μέχρι την συνεδρίαση του συμβουλίου θέλουμε να εξηγήσουμε σε όλους τους μηχανοδηγούς τι κρύβεται στην πραγματικότητα πίσω από αυτή την ενέργεια της διοίκησης αλλά και ποιος ο λόγος της στήριξης της από την ηγεσία της συνεξέλιξης.
Το ιστορικό της υπόθεσης .
Σύμφωνα με τα παρακάτω στοιχεία αυτά είναι όσα επιθυμεί η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Με την πρόταση που απέστειλε στην ΠΕΠΕ η διοίκηση της εταιρείας ζητάει
Συμφωνούνται τα ακόλουθα:
1. Ο μέγιστος χρόνος πραγματικής μηχανοδήγησης δεν θα ξεπερνάει τις 5,5 ώρες (με ανοχή ± 10%). Στον χρόνο πραγματικής μηχανοδήγησης δεν περιλαμβάνονται διαλείμματα ή χρόνοι που η αμαξοστοιχία δεν βρίσκεται σε κίνηση.2. Ο χρόνος πραγματικής μηχανοδήγησης υπολογίζεται με βάση τους επίση-μους χρόνους δρομολογίων που καθορίζονται από τη Διεύθυνση Κυκλοφο-ρίας του ΟΣΕ. Τυχόν καθυστερήσεις που οφείλονται σε προβλήματα της σιδηροδρομικής υποδομής ή του δικτύου γενικότερα, δεν λαμβάνονται υπό-ψη κατά τον υπολογισμό του μέγιστου χρόνου πραγματικής μηχανοδήγησης.3. Για υπηρεσιακούς λόγους, και σε περιπτώσεις ειδικών αναγκών για τον καθορισμό βέλτιστων κυκλωμάτων εργασίας, είναι δυνατό να γίνεται εξισορ-ρόπηση των μέγιστων χρόνων πραγματικής μηχανοδήγησης σε διήμερη βάση (δηλαδή, ο μέγιστος χρόνος πραγματικής μηχανοδήγησης ανά διήμερο δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 11 ώρες).
Η συμφωνία αυτή δεν αφορά στις εμπορευματικές μεταφορές.
Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ αφού παρέλαβε το έγγραφο της διοίκησης το κοινοποίησε στις παρατάξεις με το παρακάτω σημείωμα στο οποίο ζητάει να μην δημοσιοποιηθεί η πρόταση όσο διαρκεί η διαβούλευση για το θέμα
Εμείς σαν παράταξη αλλά και σαν ενημερωτικό blog δεν πειθαρχήσαμε στην απαράδεκτη πρόταση του προέδρου της ΠΕΠΕ με την οποία ήθελε να αποκρύψουμε τις διαθέσεις της διοίκησης από τους μηχανοδηγούς.
Γιατί λοιπόν ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ ζητούσε να μην δημοσιοποιηθεί η πρόταση της διοίκησης;
Μην ξεχνάτε οτι τοτε ήταν η περίοδος της κατάθεσης αιτήσεων για προαγωγές οι οποίες βασίστηκαν στο νέο και εκτρωματικό οργανόγραμμα που εκπονήθηκε με βάση οχι τις υπηρεσιακές ανάγκες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά τις κομματικές ανάγκες.Σε καμία περίπτωση λοιπόν η ηγεσία της συνεξέλιξης δεν θα ήθελε να δει αντιδράσεις προς την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις ώρες μηχανοδήγησης λίγο πρίν κάνει τις προαγωγές που είχε σχεδιάσει ο κομματικός μηχανισμός.
Γιατί η διοίκηση απέστειλε την πρόταση και γιατί η πρόταση της έχει αυτό το περιεχόμενο;
Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βιάστηκε να μαζέψει τους καρπούς της συνεργασίας της με την ηγεσία της συνεξέλιξης.Έστειλε το έγγραφο λίγο νωρίτερα από όσο ίσως θα έπρεπε καθώς από οτι φαίνεται την πίεζε ο χρόνος .Χρόνος που συνεχίζει να μετράει αντίστροφα για την έλευση των Ιταλών.
Ελευση που θα επανακαθορίσει και θα επαναξιολογήσει το συνολο των δομών και το προσωπικό της εταιρείας σε όλους τους τομείς όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας.Καποιοι φροντίζουν για την επόμενη ημέρα ή ίσως θα ήθελαν να παραμείνουν στο τιμόνι..
Το περιεχόμενο του εγγράφου της διοίκησης είναι ξεκάθαρα προς την κατεύθυνση της εντατικοποίησης της εργασίας .Εντατικοποίηση λόγω της έλλειψης προσωπικού αλλά και λόγω της αντίληψης που έχουν οι διοικούντες για υπεραπόδοση της εργασίας των μηχανοδηγών από λιγότερο προσωπικό .Περισσότερη δουλειά με λιγότερους ανθρώπους ισον μικρότερο κόστος καθώς οι ώρες μηχανοδήγησης δεν αφορούν υπερωριακή απασχόληση αλλά την υπερεντατική εργασία εντός 8ωρου...Μερικοί το λένε και βιομηχανοποίηση με απλά λόγια..
Τι ισχύει για τις ώρες μηχανοδήγησης μέχρι σήμερα;
Σήμερα μέχρι αυτή την στιγμή ισχύει η επονομαζόμενη εγκύκλιος της Κουτρουμπά.
Τι λέει αυτή;
Οτι μέγιστος χρόνος μηχανοδήγησης είναι οι 5 ώρες.Μετα από τις 2 1/2 ώρες συνεχόμενης μηχανοδήγησης να χορηγείται διαλειμμα μισής ώρας που θα προσμετράται στον ημερήσιο χρόνο εργασίας.
Τι το ιδιαίτερο έχει η εγκύκλιος <<Κουτρουμπά>>;
Είναι το αποτέλεσμα διαβούλευσης μεταξύ του σωματείου της ΠΕΠΕ και της τότε διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι μια αυθαίρετη έκδοση εγκυκλίου της από μέρους της.Η τότε διοίκηση είναι αλήθεια οτι είχε επιχειρήσει να αλλάξει τους όρους εργασίας που αφορούν τον μέγιστο χρόνο μηχανοδήγησης και με αντίδραση της ΑΣΚΕ εξαναγκάστηκε σε υποχώρηση και μετά σε διαβούλευση και κατόπιν σε συμφωνία που αποτυπωθηκε σε εγκύκλιο..
Υπάρχει σιωπηρή συμφωνία από το σωματείο για την καταστρατήγηση της εγκυκλίου;
Αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ .Το καταγγέλουμε ως ψευδές και ανυπόστατο.
Αν μάλιστα παρουμε και την υποσημείωση της ηγεσίας της συνεξέλιξης για διαβούλευση με βάση τα δεδομένα <<που ισχύουν>> εδω και 5 χρόνια αλλά και τα περί ανοχής όλων μας έχουμε να πουμε οτι μαλλον κανουν λάθος .Και μάλλον λένε ψέματα.
Γιατί στα δεδομένα εδώ και 5-6 χρόνια έχουν αθροιστεί πολλες μονομερεις ενεργειες της διοίκησης -που μπορεί ναι μεν να αποτελούν μια πραγματικότητα- αλλά δεν έγιναν ποτε αποδεκτές από τους μηχανοδηγούς οι οποίοι διαμαρτύρονταν συνεχώς.
Παραβίαση της εγκυκλίου είχε γίνει μονομερώς από την ΔΙΚΑΜ με τα κυκλώματα του προαστιακού πριν χρόνια με μηχανοδήγηση 5.45'.
Τότε ΚΑΙ η συνεξέλιξη είχε αντιδράσει για την παραβίαση της εγκυκλίου ..Τι άλλαξε σήμερα;
Οι μηχανοδηγοί της Πάτρας είχαν χαρακτηρίσει και τα επόμενα <<διορθωμένα>> κυκλώματα ώς ίδια με τα προηγούμενα σε επιστολή τους Τα οποία προηγούμενα κυκλώματα τα είχαν καταγγειλει ως απαράδεκτα
Μηχανοδηγός είχε σταματήσει να μηχανοδηγεί το τρένο στον σταθμό του Ρέντη επικαλούμενος την εγκύκλιο Κουτρουμπα .
Υπαρχουν αναφορές προς την υπηρεσία και από πλευράς μας για την εφαρμογή του διαλείμματος μετα την συνεχόμενη μηχανοδήγηση 2 1/2 ωρών.
Έχουν γίνει παρεμβασεις προς τον προηγούμενο αλλά και τον σημερινό προισταμενο υπηρεσίας του ΜΑΙ για το διάλειμμα.
Υπάρχει προστασία από τις μονομερείς ενέργειες των διοικούντων;
Φυσικά και υπάρχει.Αλλά όχι αυτή που φαντάζονται κάποιοι ή που νομίζουν οτι αν υπογραφεί θα είναι ικανή να σταματήσει την κατρακύλα.
Η ελληνική νομοθεσία εδώ και δεκαετίες τροποποιείται συνεχώς ώστε να συμβαδίζει με την λεγόμενη ευρωπαική νομοθεσία.Την είδατε την Ευρώπη τους...
Το εθνικό δίκαιο πολλές φορές έχει καταστεί ανίσχυρο έναντι ευρωπαικών οδηγιών ή ακόμα και εντολών υπαλλήλων της Ευρωπαικής Ενωσης.
Η ΕΕ δεν υπήρξε ποτέ μια φιλολαική ή φιλεργατική ένωση.Το αντίθετο μάλιστα.
Με τον βαρύγδουπο τίτλο <<ελληνική νομοθεσία >>νομίζουν κάποιοι οτι μπορούν να κοροιδέψουν τους μηχανοδηγους και να τους πείσουν οτι μπορούν να προστατευτούν από την αυθαιρεσία της εργοδοσίας.
Η νομοθεσία όμως στην ΕΕ είναι τέτοια που ξεζουμίζει τον μηχανοδηγό.
Η μιση ελληνική νομοθεσία καταργήθηκε από την τρόικα και τον ΣΕΒ και η υπόλοιπη μιση θα σκονίζεται στα ράφια για τα επόμενα 15 χρόνια!
(Είδαμε την εθνική νομοθεσία για τους οδηγούς φορτηγών.Για τους χειριστές βαρέων μηχανημάτων και πολλά άλλους κλάδους..Οτι πει η ΕΕ με το νι και με το σίγμα...)
Ποιον κοροιδέυουν;
Τι μπορεί να ισχύσει για τις ώρες μηχανοδήγησης νομοθετικά ή κατόπιν συμφωνίας;
Όπως όλοι διαπιστώσαμε οι κανονισμοί εργασίας και οι σσε στις ΔΕΚΟ καταργήθηκαν μέσα σε μια νύχτα από το ίδιο το κράτος ....με άλλο νόμο!!
Η εγκαθίδρυση του μνημονίου ως το νεο σύνταγμα της ελληνικής δημοκρατίας εφερε την τροποποίηση της εργατικής νομοθεσίας ώπου ήταν αντίθετη με τα συμφεροντα του αστικού κρατους και των ιδιοκτητών μεσαίων ή μεγάλων ή πολύ μεγάλων επιχειρήσεων.
Οι κλαδικες συμβασεις καταργήθηκαν ή υπογραφονται με <<καλή την πίστη>> και την εθελοντική συμμετοχή των εργοδοτών (προς το παρόν).
Στην δικιά μας περίπτωση η κλαδική σύμβαση που επικαλειται η ηγεσία της συνεξέλιξης και η οποία θα κατοχυρώνει τις αμοιβές μας την εργασιακή σχέση και τις συνθήκες εργασίας θα έπρεπε να υπογραφεί για τους μηχανοδηγούς του μετρο,του ησαπ και του τραμ .Κατι που ισως να ήταν πιο εύκολο όσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκε στο δημόσιο.Και όσο δεν υπήρχαν ιδιώτες στον ορίζοντα...Εγινε;Υπογράφηκε;Ζητήθηκε;
Εδω δεν υπέγραφαν κανονικές σσε μέχρι προχθές και μάλιστα σε κρατικές εταιρείες και θα υπέγραφαν κλαδικές;
Σήμερα μια κλαδική σύμβαση έχει ισχύ μόνο για όσους την υπογράφουν (εργοδότες και σωματεία) εξαιτίας των μνημονιακών νόμων που έφεραν ΠΑΣΟΚ -ΝΔ και συνεχίζουν να αφήνουν σε ισχυ οι κύριοι των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Συνάδελφοι με την έλευση των ιδιωτων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και την ενεργοποίηση των αλλων ιδιωτικών σιδηροδρομικών εταιρειών για να υπογραφεί κλαδική σύμβαση αποκλειστικά για την έλξη θα πρέπει να δεχθούν να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι η εργοδοτική πλευρα (ΤΡΑΙΝΟΣΕ-RAIL CARGO-PEARL) και τα σωματεία των εταιρειών...
Τι πιθανότητες δίνετε να το δεχθούν αυτό οι 2 αλλες ιδιωτικές εταιρείες (αν δεν πολεμήσουν την ίδρυση σωματείων ).
Εταιρείες που ψαχνουν να δουλέψουν με ...συνταξιούχους
Οσον αφορά το θέμα της συμφωνίας μεταξύ εργοδοσίας και σωματείων αυτό μπορεί να έχει τυπική ισχύ μόνο μεσα από τον κανονισμο εργασίας ή μέσω αρθρου της σσε...
Και μόνο οι εργαζόμενοι με την πάλη τους μπορούν να προστατέψουν τα συμφεροντά τους.Κανείς άλλος.
Προκύπτουν όμως και ερωτήματα για την διαβούλευση που επικαλούνται αλλά και για την σσε που είναι ήδη σε ισχύ
Όταν έγινε η διαβούλευση για την σσε είχαμε ζητήσει να μπουν τέτοια θέματα αλλά δεν είδαμε ανταπόκριση..
Γιατί τώρα λοιπόν;Γιατί όχι τότε ;
Στο ΣΤΑ δεν είδαμε πρόταση από την συνεξέλιξη για το θέμα των ωρών μηχανοδήγησης πέρα από την υπεράσπιση της εργοδοσίας και της πρότασης της.
Τι αντιπροτείνει λοιπόν η συνεξελιξη στην πρόταση της διοίκησης;
Αν αύριο ολοι λέγανε ΝΑΙ στην διαβούλευση η ΑΣΚΕ έχει να προτείνει κάτι και να το υπερασπιστεί με υπερηφάνεια.
Είναι αυτό από κατάφερε το 2007 .5 ώρες και στις 2 1/2 ωρες συνεχόμενα να παρέχεται μισή ώρα διάλειμμα.
Η ηγεσία της συνεξέλιξης προτείνει κάτι καλύτερο;Προτείνει κάτι χειρότερο;Προτείνει έστω κάτι;
Η ηγεσία της συνέξέλιξης μας λέει από την άλλη ότι περιμένει την τελική πρόταση της διοίκησης για να δει αν ικανοποιείται και αν ναι να την φέρει προς ψήφιση σε γενικές συνελεύσεις.Μα καλά μόνο με την πρόταση της διοίκησης ασχολούνται;Μόνο για αυτή αγωνίζονται;
Ρωτάμε λοιπόν
Ποιες ήταν οι ενστάσεις της συνεξέλιξης στην αρχική πρόταση της διοίκησης;
Σε ποια σημεία πρότεινε αλλαγές;
Σε ποια σημεία ήταν κάθετα αντίθετη;
Σε ποια σημεία συμφώνησε;
Ποια θα είναι η δική της αντιπρόταση ανεξάρτητα από την πρόταση της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
Το τι πραγματικά συμβαίνει είναι πλέον ξεκάθαρο.Η διοίκηση σε συνεργασία με την ηγεσία της συνεξέλιξης προσπαθεί να φέρει αλλαγές προς το χειρότερο.
Είναι τα γνωστά γραμμάτια που έδωσε ο εργοδοτικός και κυβερνητικός συνδικαλισμός και τωρα η εργοδοσία θέλει να τα εισπράξει .
ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ