Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016

Η τοποθετηση της ΑΣΚΕ στο ΣΤΑ


Συνάδελφοι,

Το 2016 ηταν η χρονια που ηταν   αφιερωμενη στο ξεπουλημα του σιδηροδρομου.

Αλλα η υποθεση των ιδιωτικοποιησεων εχει μακρα ιστορια και δεν ειναι υποθεση μονο της σημερινης κυβερνησης.Το κυμα των ιδιωτικοποιησεων ξεκινησε απο τις κυβερνησεις Σημιτη και εφτασε το μεγιστο στην κυβερνηση Καραμανλη.Το μεγαλυτερο προγραμμα ιδιωτικοποιησεων πραγματοποιησε ο Αλογοσκουφης και παρεδωσε στην κυβερνηση του Παπανδρεου ΔΕΚΟ και δημοσιες επιχειρησεις ιδιωτικοποιημενες στο 67%.

Απο το 2009 και μετα μιλαμε για ιδιωτικοποιηση του υπολοιπου 33% τα λεγομενα ασημικα της περιουσιας του λαου για τα οποια αγωνιζονται να ξεπουλησουν οι διαδοχικες κυβερνησεις της επονομαζομενης μνημονιακης εποχης με τελευταια αλλα οχι εσχατη την κυβερνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ.

Ολες αυτες οι κυβερνησεις υπηρετησαν πιστα τους σχεδιασμους και τις εντολες της ΕΕ.

Σχεδιασμοι που θελουν την δημοσια περιουσια να περναει σε ιδιωτες και οι εργαζομενοι να δουλευουν περισσοτερο και να αμειβονται λιγοτερο.
Σχεδιασμοι που εχουν ως κεντρικο αξονα την κερδοφορια ομιλων και εταιρειων οι οποιες αποτελουν στην πραγματικοτητα τον κεντρικο στυλοβατη της ολιγαρχιας των Βρυξελλων.
Αλλα μηπως αυτα δεν ειναι τα αποτελεσματα της οικονομιας της αγορας διεθνως;
Πεινα ,δυστυχια ,ανεργια και εξαθλιωση για τον λαο .Αδηφαγια και κερδοφορια για τους καπιταλιστες.


Δεν φταινε μόνο τα μνημονια λοιπον για την δυστυχια του λαου.Η Γαλλια δεν εχει μνημονιο και περασε πραξικοπηματικα τις πιο σκληρες αλλαγες στα εργασιακα στην ιστορια της.
Αλλου ειναι η πηγη του κακου και λέγεται... καπιταλισμος ….
Ετσι λοιπον η Τραινοσε παει στους Ιταλους ενω ακολουθει κατα ποδας η τεχνικη βαση.Στον Οσε η ελευση των ΣΔΙΤ μοιαζει πολυ πιο κοντα απο ποτε.Και ακολουθουν οι αστικες συγκοινωνιες κλπ

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιωτικοποιειται χωρις ουσιαστικη αντιδραση και σε αυτο συνετελεσε τα μεγιστα ο εργοδοτικος και κυβερνητικος συνδικαλισμός .Με προπαγανδα περι εξασφαλισης θεσεων εργασιας με τα ΥΓΟΣ και με πολλά άλλα εθεσαν σε καταστολη τις αντιδρασεις των εργαζομενων ή εκεί που αντεδρασαν οι εργαζομενοι υπονομευσαν τις αντιδρασεις σε συνεργασία με την διοικηση της τραινοσε.

Εξαλλου για αυτό το λογο διοριστηκε η διοικηση αυτη απο την κυβερνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Να φέρει σε πέρας την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να οδηγήσει τους εργαζόμενους σε αυτήν να εργάζονται πλέον σε συνθήκες ανταγωνισμού και κερδοφορίας της εταιρείας, αποδεχόμενοι σταδιακά τις κάθε είδους αλλαγές και ανατροπές συνολικά των εργασιακών τους δικαιωμάτων 

Ανατροπες που ειναι προ των πυλων.Στις ΔΕΚΟ αυτο που εχει μεινει ορθιο ειναι η εργασιακη σχεση και η πληρη απασχοληση.Αναμενεται να επηρεαστουν αμεσα με την ιδιωτικοποιηση αλλα και την ελευση των ιδιωτων που ολοι μαζι θα λειτουργουν σε καθεστως ανταγωνισμου .
Και καταλαβαινουμε ολοι τι θα πει ανταγωνισμος για τον εργαζομενο ..Και εδω όμως ερχεται  ο εργοδοτικος και κυβερνητικος συνδικαλισμος για να πει στους εργαζομενους 
οτι θα διαπραγματευτουμε..κατι θα παρουμε ..κατι θα τσιμπησουμε..
Δουλεψε συναδελφε και ολο και κατι θα μας πεταξουν .Λογικη του μικροτερου κακου ,του συμβιβασμου και του κοντινου οριζοντα.Για να συνηθισεις να ζεις με λιγα.Για να απαιτεις ακομα λιγοτερα.Για να εχεις <<λογικα>> ονειρα που δεν θα επηρεαζουν την εργοδοσια η την κυβερνηση.

Για την σσε μας έλεγαν οτι δεν θα υπογραψουν κατι που δεν θα έχει μεσα το επιδομα ευθυνης.Μας έλεγαν οτι θα σεβαστουν τις αποφασεις των γενικων συνελευσεων των μηχανοδηγων..Ειχαν φτασει στο σημειο να λενε οτι θα υπογραψουν μονοι τους σσε χωρις την ομοσπονδια και τα αλλα σωματεία.

Μας ελεγαν οτι δεν ψηφιζουν διαταξη με αυξημενο ποσο σε περιπτωση απολυσης.Εδω στην περσινη συνελευση του ΣΤΑ καταψηφισαμε μαζι με την συνεξελιξη την διαταξη και πριν ο κοκκορας λαλησει .... ολοι μαζι αγκαλια στο ΔΙΚΤΥΟ πανηγυριζαν για τις αυξημενες αποζημιωσεις απολυσεων που τελικά ψήφισαν

Τι αλλο ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ??
Η σσε αποδεχθηκε πληρως το ενιαιο μισθολογιο και μαλιστα σε χειροτερη μορφη..Μηπως δεν ειναι χειροτερη μορφη οτι
α).οι ΥΕ και ΔΕ αλλάζουν κλιμακιο κάθε 3 χρόνια αντί για 2.Μειωση πάνω από 25%
β).για μειώσεις στους βασικούς μέχρι και τον καταληκτικό ;
γ)για την αναστολή των νέων βασικών μέχρι το 2018 και όλη αυτή η περίοδος να μην προσμετράται στο τέλος ;
δ) για το ξεπάγωμα βαθμολογικών προαγωγών δίνουν την διαφορα  αν προκυπτει σε 4 δόσεις ..4 ΕΤΗΣΙΕΣ ΔΟΣΕΙΣ..
ε)μηπως δε μειώθηκε η νύχτα; μήπως δεν μειώθηκε η Κυριακή; μήπως δεν μειώθηκε η υπερωρία;
στ)το επιδομα ευθυνης πουθενα
Οσο για τα χιλιομετρα

Στο ΜΑΙ εχουμε περιπου 70 υπηρεσιες.Οι μισες είναι αρτηριακα και ελιγμοι.35 υπηρεσιες συνολο.Οι 16 είναι ελιγμοι και εχουν αυξηση ΜΗΔΕΝ οπως και το συνολο των υπηρεσιων λογω παραδοσης παραλαβης...Τα αρτηριακα έχουν αυξηση 2 ευρω μεικτα.ενω ολα τα υπολοιπα εχουν και αυτα μια  χαμηλη αυξηση ..
Μονο τα εμπορικά αυξησαν (εκει που ήθελαν δηλαδή) αλλα  προκειται για μια υπηρεσια μονο μια ...ή δυο την ημερα και οχι παντα.
(Καποιοι μοιραζαν ομως 200 ευρω αυξηση στο ΜΑΙ για να βαλουν στον υπνο τους μηχανοδηγους)
Και ηθελαν να βαλουν στον υπνο τους μηχανοδηγους για να μπορεσει να προχωρησει η ιδιωτικοποιηση .
Για αυτο επλασαν το ψεμα των ΥΓΟΣ σε συνεργασια με την ηγεσια του υπουργειου.
ΥΓΟΣ...Στα οποία αναφέρεται το σύνολο των θέσεων εργασίας αλλά όχι αν πρόκειται για σημερινους υπηρετούντες..Με τον σημερινό νόμο που ισχύει για τις απολυσεις ο νεος ιδιοκτήτης θα μπορεί να αλλάξει το προσωπικό με άλλο πολύ φτηνότερο σε κόστος αλλά διατηρώντας των αριθμό θέσεων και αυτό μόνο για τα επόμενα 4 χρόνια..Μετα τα 4 χρόνια θα έρθει η ώρα της κρίσης για το συνολο του εναπομειναντος προσωπικου ...Και αυτό έχουν το θράσος να το λένε επιτυχία και εξασφάλιση των θέσεων εργασίας.

Όπως επιτυχια λενε τις τοποθετησεις του προσωπικου σε εδρες και το εκτρωματικο οργανογραμμα

Ειμασταν από τους πρώτους που ζητήσαμε να γίνουν οι τοποθετησεις σε εδρες οταν ουτε καν το ανεφεραν αλλοι.
Οσο για το οργανογραμμα εκτος απο τις υποχρεωτικες μετακινησεις συναδελφων (που αποτελει πρωτοφανη πρακτικη )ειχαμε και την αναδειξη της ελξης ως του μοναδικου χαμενου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.Οι υπηρεσιες εγιναν απο 11 –4 και οι θεσεις ευθυνης στο συνολο τους μειωθηκαν κατα μια.

Η μειωση των υπηρεσιων αποτελουν υποβαθμιση του ρολου και του επιπεδου της ελξης .

Το παρε δωσε του εργοδοτικου και κυβερνητικου συνδικαλισμου με τις διοικησεις και την κυβερνηση προκαλει συνεπειες που ειναι ειναι ολεθριες για τους εργαζομενους .Αφου η διοικηση εκανε το χατηρι στις απαιτησεις των δικων της ανθρωπων  πλεον απαιτει να τεθει σε εφαρμογη η δικη της ατζεντα.
Και αυτη ειναι ειναι η εντατικοποιηση και η αυξηση της παραγωγικοτητας.Κοινως στυψιμο.
Και εδω θα θυμησω την αφισα της συνεξελιξης με τις λεμονοκουπες που μαλλον δεν θα θελουν θυμουνται στο μελλον..

Ετσι λοιπον φτασαμε στο κουρελοχαρτο της διοικησης για τις ωρες μηχανοδηγησης..

και εδω θα σταθουμε

Η ΑΣΚΕ συγκρούστηκε με την διοίκηση της Κουτρουμπά που την διόρισε η ΝΔ Συγκρούστηκε με την ΔΑΚΕ και πέτυχε να νικήσει..Αντι για τα 6ωρα μηχανοδήγησης και τα 600 χιλόμετρα απόστασης που επιδίωκαν τότε καταλήξαμε στο

οι μηχανοδηγοί να εργάζονται στα χειριστήρια μέχρι 5 ώρες και στις 2 1/2 ώρες να τους χορηγείται διάλλειμα μισής ώρας το οποίο προσμετράται στον χρόνο εργασίας..Πεντέμισι ώρες μαζί με το διάλλειμα ο μέγιστος χρόνος.
Αυτή την εγκύκλιο επικαλέστηκε πρίν λίγο καιρό μηχανοδηγος και έκοψε το τρένο στο Ρέντη όταν πέρασε τις 5 ώρες μηχανοδήγησης...

Όμως καποιοι διαφήμισαν σε γενική συνέλευση οτι αποτελεί δική της επιτυχία της που δεν υπερεργάζονται οι μηχανοδηγοί..
Τον αγώνα της ΑΣΚΕ τον λένε δική τους επιτυχία..
Έτσι απλά χωρίς χωρίς ντροπή .Με το να μην λένε την αλήθεια ή απλά να λένε την μισή αλήθεια..
Να μας πουν αν τα σημερινά κυκλώματα εργασίας του προαστιακού και της Χαλκίδας έχουν διάλλειμα στις 2 1/2 ώρες.
Να μας πουν αν τα σημερινά κυκλώματα περνάνε ή όχι τις 5 ώρες μηχανοδήγησης;
Πότε υπήρξε συμφωνία της ΑΣΚΕ και μάλιστα σιωπηρή για 5 μιση ώρες μηχανοδήγηση;

Η σιωπηρή συμφωνία και ο μπούσουλας των κυκλωμάτων είναι δική τους επιννοήση και πατάει πάνω στην διαχρονική γκαιμπελίστικη πρακτική που ακολουθούν σαν ευαγγέλιο.<<Πες πες μπορει και να το πιστεψουν στο τέλος>>

Μόνοι τους προχώρησαν σε διαμόρφωση τέτοιων υπηρεσιών και μάλιστα το έλεγαν επιτυχία.!!! Αλλά ούτε αυτά  τους είναι αρκετά και το προχωράνε ένα βήμα παραπέρα..
Πιο εντατικά..πιο εργοδοτικά..πιο κυβερνητικά..

Ενώ σαν ΑΣΚΕ ζητάμε όριο μηχανοδήγησης στις ΔΗ 
 Εδώ και τόσο καιρό σου λένε οτι 2 μηχανοδηγοί ή 1 ένας με βοηθό μπορεί να πάνε στο φεγγάρι..
Το να πηγαίνεις στο φεγγάρι το θεωρούν νορμάλ...Οτι έιναι νόμιμο είναι και ηθικό που έλεγε μια ψυχή..
Το σημείο όμως που πραγματικά μας βγάζει από τα ρούχα μας είναι το σημείο που υπαρχει σύγκριση της κατάστασης του δικτύου το 2007 με σήμερα!!!

Το δίκτυο σήμερα είναι σε απόλυτα νούμερα χειρότερο από ότι ήταν το 2007..

Τα δρομολόγια ήταν πολύ περισσότερα,το τροχαίο υλικό ήταν σε απείρως καλυτερη κατάσταση,υπήρχε προσωπικό στο σύνολο των κλάδων ...Μετα από 3 μνημόνια το δίκτυο είναι σε μόνιμη βραδυπορεία,το προσωπικό είναι κάτω από το όριο ασφαλείας ,η ελλειμματική συντήρηση γίνεται μόνο από εργολάβους,το τροχαίο υλικό ακινητεί μέρα παρά μέρα ή κυριολεκτικά σέρνεται ..

Το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσ/κη έχει φτάσει τις 6 ώρες και βάλε ..και μιλανε για ίδια υποδομή!!!Μηπως ξεχνάνε καποιοι τα ατυχήματα;Τους εκτροχιασμους; Τις συγκρούσεις;Τις διασπάσεις ;

Τι ζηταει η διοικηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επιβαλει μεσω των ανθρωπων της ?

Συμφωνούνται τα ακόλουθα:
1. Ο μέγιστος χρόνος πραγματικής μηχανοδήγησης δεν θα ξεπερνάει τις 5,5 ώρες (με ανοχή ± 10%). Στον χρόνο πραγματικής μηχανοδήγησης δεν περιλαμβάνονται διαλείμματα ή χρόνοι που η αμαξοστοιχία δεν βρίσκεται σε κίνηση.
2. Ο χρόνος πραγματικής μηχανοδήγησης υπολογίζεται με βάση τους επίση-μους χρόνους δρομολογίων που καθορίζονται από τη Διεύθυνση Κυκλοφο-ρίας του ΟΣΕ. Τυχόν καθυστερήσεις που οφείλονται σε προβλήματα της σιδηροδρομικής υποδομής ή του δικτύου γενικότερα, δεν λαμβάνονται υπό-ψη κατά τον υπολογισμό του μέγιστου χρόνου πραγματικής μηχανοδήγησης.
3. Για υπηρεσιακούς λόγους, και σε περιπτώσεις ειδικών αναγκών για τον καθορισμό βέλτιστων κυκλωμάτων εργασίας, είναι δυνατό να γίνεται εξισορ-ρόπηση των μέγιστων χρόνων πραγματικής μηχανοδήγησης σε διήμερη βάση (δηλαδή, ο μέγιστος χρόνος πραγματικής μηχανοδήγησης ανά διήμερο δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 11 ώρες).
Η συμφωνία αυτή δεν αφορά στις εμπορευματικές μεταφορές.


Τι συνεπαγεται αυτο καταλαβαινουμε;

Την μια ημερα 6 ωρες μηχανοδηγηση και την αλλη εφεδρεια ή μηχανοδηγηση με ΔΗ με 2 ατομα και το κυκλωμα εγινε οπως το θελουν..

Η μια διαδρομη του προαστιακου Λαρισα -Θεσ/κη απο 1 ωρα και 35 λεπτα πεφτει 1 και 20 μετα την αφαιρεση στασεων..Αυτο σημαινει οτι θα κανεις 3πλο η και τετραπλο και θα χρωστας  απο πανω και ωρες μηχανοδηγησης

Αυτη ειναι η θεσμικη αντιληψη του εργοδοτικου και κυβερνητικου συνδικαλισμου για τον μηχανοδηγο.
Αλλά δεν είναι μόνο αυτά

Η εντατικοποιηση εχει φτασει στο απροχωρητο.
Με συνεχεις μεταφορες υπηρεσιων απο εδρα σε εδρα .
Μια φορτωνουν υπηρεσιες την Πατρα την αλλη τους δεν βγαινει και τις ξαναστελνουν στο ρεντη.Εμπλεκουν τον Πυργο σε υποχρεωτικη επικουρια (αυτες που ειχαν καταργησει) και φερνουν τους συναδελφους του οδοντωτου να δουλευουν στον προαστιακο.Ξεχνανε καποιοι την επιστολη των μηχανοδηγων απο την Πατρα στην οποια χαρακτηριζαν απαραδεκτα τα κυκλωματα τα οποια εργαζονται.Τι εκαναν για αυτο;Τους μετεφεραν αλλα 100 χιλιομετρα μακρυτερα απο την Πατρα.

Σε γενικευμενη διανυκτερευση οι μηχανοδηγοι σε ολες τις εδρες γεμιζουμε τα ξενοδοχεια και οποιος αντεξει.

Η εντατικοποιηση εχει οδηγησει σε κουραση του προσωπικου και σε χαλαρωση των ορων ασφαλειας και υγιεινης της εργασιας απο πλευρας της εργοδοσιας.

Η προστασία της υγείας του εργαζομενου από τον επαγγελματικό κίνδυνο αντιμετωπίζεται με ριζικά διαφορετικά κριτήρια από τον εργοδοτη απο οτι ο εργαζομενος. Η αστική αντίληψη για την κατάσταση της υγείας του εργαζομενου επικεντρώνεται αποκλειστικά στη διατήρηση της ικανότητάς του για εργασία. Η αντίληψη αυτή ορίζει τη υγεία σαν έλλειψη ανώμαλης κατάστασης του σώματος ή του πνεύματος, τέτοιας που να δημιουργεί ανικανότητα για εργασία ή ανάγκη θεραπείας. Με τη λογική αυτή, θα μπορούσε ν’ αντιμετωπιστεί σαν υγιής ακόμη και αυτός που υποφέρει κατά καιρούς από ανίατη ασθένεια, εφόσον τα συμπτώματά της δεν εμποδίζουν ουσιαστικά στην άσκηση του δεδομένου επαγγέλματος.

Σε αυτο το πνευμα κινειται η διοικηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σιγονταρεται απο τον εργοδοτικο και κυβερνητικο συνδικαλισμο οσο αφορα την υγιεινη και την ασφαλεια της εργασιας.

Αποτελεσμα ειναι η διαφημιση εκ μερους της συμβιβασμενης ηγεσιας της ΠΕΠΕ των μεσων προστασιας που παρειχε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατι που ειναι υποχρεωμενη σαν εταιρεια να κανει.

Μεσα προστασιας που αποτελουνται απο παπουτσια ασφαλειας ενα γιλεκο φωσφοριζε και γαντια .(Τα γαντια προστασιας απο ηλεκτροπληξια ειναι κοινοχρηστα γιατι δεν περισσευαν τα λεφτα !!)
Αυτα τα μεσα προστασιας δεν εμποδισαν καθολου τα εργατικα ατυχηματα στο μηχανοστασιο του Ρεντη και εναν συναδελφο να τραυματιζεται σοβαρα στην γναθο προσφατα.

Στην παγιδα ατυχηματος που λεγεται Ρεντης (και οχι μονο αλλα όλα τα μηχανοστασια) αλλοι εχουν πεσει σε φρεατια αλλοι γλιστρησαν σε λαδια αλλους τους χτυπησε το ρευμα και ΟΛΑ αυτα απο καποιους θεωρειται ….οτι τα καλυπτουν ενα αρβυλο και ενα φωσφοριζε γιλεκο!!!

Τα λιγα φωτα,τα χυμενα λαδια,τα κομμενα σιδερα,οι τουαλετες αφρικανικης καταστασης ,τα ποντικια ,τα κουνουπια και ολα τα υπολοιπα του τεταρτοκοσμικου σκηνικου στα μηχανοστασια (οι τριτοκοσμικες συνθηκες θα ηταν βελτιωση προφανως) δεν αξιζουν λογο αναφορας απο κάποιους.

για αυτο λοιπόν διεκδικουμε
  1. Προσλήψεις  μονιμου  προσωπικου με πληρη εργασιακα και ασφαλιστικά δικαιωματα 
  2. Ανακτηση ολων των απωλειων μας σε εισοδημα και δικαιωματα απο τις πολιτικες λιτοτητας.
  3. Εφαρμογή όλων των κανόνων υγιεινης και ασφάλειας σε ολα τα μηχανοστασια αμεσα
  4.  Καμια αλλαγή στις ώρες μηχανοδήγησης .Εφαρμογη του οριου των 5 ωρων μηχανοδηγησης απο εναν μηχανοδηγο οπως αυτό συμφωνηθηκε μεταξυ εργοδοσιας και εργαζομενων και διατυπωθηκε σε εγκύκλιο
  5. Εφαρμογή του όρου της εγκυκλίου για παροχή διαλλειματος στον μηχανοδηγο διαρκειας   μισης ωρας μετα από 2 1/2 ωρες συνεχόμενης μηχανοδήγησης  αμεσα  σε ολες τις υπηρεσίες σε ολη την επικρατεια.
  6. Ειμαστε εναντια σε καθε μορφη ιδιωτικοποιησης του σιδηροδρόμου αμεση ή εμμεση και αγωνιζομαστε  για αποκλειστικα κρατικο και ενιαιο σιδηροδρομο που ως λαικη υπηρεσια θα υπηρετει τις λαικες αναγκες