Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2018

Οι βασιλιάδες της προχειρότητας

Είναι γνωστό σε όλους ότι ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα έχει περάσει από 40 κύματα.Ευθύνη και για τα 40 από αυτά  έχουν όλες  οι αστικές  κυβερνήσεις  αλλά και η  Ε.Ε με την πολιτική της  που θέλει να υφίσταται  πλαίσιο ανταγωνισμού μεταξύ των σιδηροδρομικών εταιρειών. Η Ε.Ε θέλει η  ελεύθερη αγορά να ορίζει τους κανόνες λειτουργίας στις σιδηροδρομικές εταιρείες   , δηλαδή  στην  ουσία θεωρεί  τον σιδηρόδρομο ως  εμπόρευμα .Θέλει  επίσης η ΕΕ τα σιδηροδρομικά έργα να γίνονται με όρους διευκόλυνσης των ομίλων   και κατόπιν μετά την κατασκευή τους να παραχωρείται  η  εκμετάλλευση αυτών  των υποδομών σε ιδιώτες  με σκοπό την εξασφάλιση κερδών για αυτούς  και όχι προς όφελος της κοινωνίας.

Η  σιδηροδρομική ιστορία λοιπόν που σκέπασαν τα 40 κύματα γράφτηκε από σκάνδαλα ,από ρεμούλες,από έργα που έγιναν και άλλα που   τελικά  δεν έγιναν ,έργα που ακόμα γίνονται,έργα που έγιναν αλλά πληρώθηκαν με αστρονομικά ποσά,από κακοδιαχείριση,από παραλείψεις από  εθνοσωτήριες κυβερνησεις και τις   κορδέλες  τους σε εγκαίνια  ,από  ειδικούς (που δεν ήταν και τόσο ειδικοί τελικά) και ότι άλλο φανταστεί ο ανθρώπινος νους που θα έβαζε εμπόδιο στην ανάπτυξη του σιδηροδρόμου και  εν τέλει την χρησιμοποίηση του από τον λαό  ως κοινωνικό αγαθό.
Η συνεχής και εσκεμμένη απαξίωση  του σιδηροδρόμου, οι  εντολές της ΕΕ που έρχονταν από τα κέντρα αποφάσεων των μεγάλων εταιρειών  της ΕΕ και η εναρμόνιση των κυβερνήσεων με την ''ευρωπαική προοπτική της χώρας''  σχεδόν με  θρησκευτική ευλάβεια είχαν το αναμενόμενο αποτέλεσμα.Ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα κατέληξε σε ιδιώτες.
Από την εποχή που ξεκίνησαν τα μνημόνια  και μετά έψαχναν ένα δήμιο και ένα καλό άλλοθι για να ξεπουλήσουν τον σιδηρόδρομο.Και  βρήκαν τον δήμιο  στο πρόσωπο του Τσίπρα και  το άλλοθι  στην κυβέρνηση της ελπίδας .Στην κυβέρνηση της αριστεράς που αυτά που κάνει  σήμερα τα κάνει γιατί τα υπέγραψαν άλλοι... Αυτή δεν  θέλει να τα κάνει αλλά τα κάνει όμως...με πόνο ψυχής..!!
Οι σημερινοί κυβερνώντες δεν έχουν απολύτως καμία διαφορά από τις προηγούμενες κυβερνήσεις .Έχουν επιδοθεί με μεγάλο ζήλο  στο αγώνισμα του κοψίματος  της κορδέλας σε ημιτελή έργα ή σε έργα που θα γίνουν στο μέλλον. .
Ο σταθμός Αθηνών παραδόθηκε στην κυκλοφορία άρον άρον .Και  παρά την 4 σέλιδη αναφορά των σταθμαρχών  για σοβαρά λειτουργικά προβλήματα τόσο στην κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών όσο και στις εγκαταστάσεις του σταθμού δεν ίδρωσε το αυτί κανενός από τους υπεύθυνους του υπουργείου μεταφορών..Συνεχείς βλάβες σε κυλιόμενες σκάλες και ανελκυστήρες .Προβλήματα για τους κλειδούχους  που αναγκάζονται να κατεβαίνουν από την σκοπιά τους ! (κυριολεκτικά σκοπιά) με αυτοσχέδιες  ξύλινες σκάλες και να διανύουν χιλιόμετρα επι χιλιομέτρων  για να διευθετούν τις αλλαγές τροχιάς..που υποτίθεται ότι είναι τηλεχειριζόμενες !!!
Για να κόψουν την κορδέλα της ηλεκτροκίνησης βάλανε ηλεκτράμαξα στην αμαξοστοιχία  52 να πηγαίνει μέχρι την Τιθορέα μετά  ντίζελ να ρυμουλκεί την ηλεκτράμαξα  και μετά πάλι ηλεκτράμαξα  από τον Παλαιοφάρσαλο και μετά.
Για να κόψουν την κορδέλα της νέας γραμμής από Τιθορέα έως Λιανοκλάδι  την δώσανε άρον άρον  σε κυκλοφορία .Κυκλοφορία σε μονή γραμμή διαδρομής  50 χιλιομέτρων χωρίς φωτοσήματα και χωρίς ηλεκτροκίνηση.Στην σήραγγα του Καλλίδρομου  δώσανε μόνο το ένα ρεύμα και  μάλιστα η  προσωρινή  παραλαβή έγινε  με 25 παρατηρήσεις!! Οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια πλέον είναι ακόμα μεγαλύτερες  από πριν αλλά είπαμε αυτά ειναι λεπτομέρειες...
Στο πρόβλημα της σκόνης μέσα στο τούνελ βρήκανε μια πρωτοφανή λύση και άκρως επικίνδυνη για το προσωπικό,Οι εμπορικοί συρμοί να διέρχονται  μέσα από το τουνελ και να σηκώνουν σκόνη που οι αξονικοί ανεμιστήρες  θα την εσπρωχναν προς την έξοδο.Αν συρμός πάθαινε βλάβη  και ακινητούσε εντός της  σήραγγας  με τόση σκόνη το σκέφτηκε κανένας; Ή θα καθυστερούσε το κόψιμο της κορδέλας; ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΛΞΗΣ.
Στον Πειραιά οι συρμοί εισέρχονται στο σταθμό  σημειωτόν ,με την ψυχή στο στόμα μην πεταχτεί κανένας παντογράφος  απέξω από την γραμμή επαφής.
Αντί να παραδώσουν ολοκληρώμενα τα έργα και ο σιδηρόδρομος να δείξει τις πραγματικές του  δυνατότητες προτιμούν τον μαυρογιαλουρισμό και το  παιχνιδάκι των εντυπώσεων και της φιέστας.
Δεν τους ανήκει δικαιωματικά λοιπόν ο τίτλος του βασιλιά της ατέλειας;Δεν είναι οι μετρ της προχειρότητας στο υπουργείο μεταφορών;Δεν έχουν την πιο μεγάλη αυλή χειροκροτητών  και βαστάζων που ή θα τους λιβανίζουν με αναρτήσεις ή θα τους γλύφουν  με ανακοινώσεις ή θα τους ταίζουν στο στόμα με φόντο την Ακρόπολη;
ΑΞΙΟΙ

ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ