Υπέρ της αύξησης των τελών υποδομής, χαρακτηρίζοντας επιτακτική την ανάγκη βελτίωσης των υπηρεσιώνσυντήρησης και ανάταξης του υφισταμένου δικτύου, τάχθηκε ο νέος πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης στη Βουλή.
Ο κ. Κακουλάκης επισήμανε ότι ο Οργανισμός οφείλει να αντιμετωπίσει τις εγγενείς παθογένειες που κουβαλάει ως δημόσια επιχείρηση, να εξορθολογήσει την λειτουργία του και να καταστεί αποτελεσματικότερος και αποδοτικότερος.
Κύριε Πρόεδρε, κύριοι Βουλευτές, μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την επικείμενη ολοκλήρωση διαγραφής του χρέους, αλλά κυρίως τη λειτουργία των επιχειρήσεων σιδηροδρομικής μεταφοράς, ο ΟΣΕ καλείται να αναβαθμιστεί και να ανταπεξέλθει στο θεσμικό του ρόλο ως διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, όπως ο ρόλος αυτός καθορίζεται κυρίως από τους νόμους 3891/2010 και 4408/2016.
Οκτώ χρόνια μετά από το κομβικό νόμο 3891/2010 για την αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του Ομίλου ΟΣΕ, ο Οργανισμός οφείλει να αντιμετωπίσει τις εγγενείς παθογένειες που κουβαλάει ως δημόσια επιχείρηση, να εξορθολογήσει την λειτουργία του και να καταστεί αποτελεσματικότερος και αποδοτικότερος στα καθήκοντα και τις αρμοδιότητές του ως διαχειριστής της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής.
Στο πλαίσιο αυτό, οι στόχοι και προτεραιότητες πρέπει να είναι οι εξής, καταρχήν η ολοκλήρωση της διαγραφής του χρέους του ΟΣΕ και η αντίστοιχη αναμόρφωση του ισολογισμού και των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας.
Η αναμόρφωση αύξησης των τελών διαχείρισης της υποδομής, με ταυτόχρονο εξορθολογισμό του λειτουργικού κόστους, το οποίο θα επιτευχθεί με τη δημιουργία πληροφοριακού συστήματος προγνωστικής συντήρησης και τη δημιουργία ηλεκτρονικού αρχείου υποδομών.
Η διοικητική αναδιάρθρωση του Οργανισμού με βάσει τις σύγχρονες ανάγκες, στην οποία πρέπει να περιλαμβάνονται και οι προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού όπως σταθμαρχών, κλειδούχων αλλά και εργατών.
Την επιτακτική ανάγκη βελτίωσης των υπηρεσιών συντήρησης και ανάταξης του υφισταμένου δικτύου, τον επανασχεδιασμό του στρατηγικού σχεδιασμού του Οργανισμού βάσει των αρμοδιοτήτων του ως διαχειριστή της υποδομής και ειδικότερα, σε ότι αφορά τη συντήρηση, βελτίωση, επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου, τη διαχείριση των σχετικών επενδύσεων επί του σιδηροδρομικού δικτύου, τη διαχείριση των συστημάτων ρύθμισης και ασφάλειας της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Κύριοι Βουλευτές, έχοντας μια μακρά εμπειρία 23 ετών στην δικηγορία, αλλά και μεγάλη εμπειρία ως δικηγόρος σε δημόσιες επιχειρήσεις, γνωρίζω άριστα το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΔΕΚΟ και ιδίως, ως Νομικός Σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ μιας εταιρείας που υπάγονταν μέχρι το 2013 στον Όμιλο ΟΣΕ.
Ασχολούμενος με τα νομικά θέματα της σιδηροδρομικής υποδομής της διαχείρισης και συντήρησης του τροχαίου υλικού, καθώς και του διαγωνισμού για το πειραματικό κέντρο του Θριάσιου πεδίου, θεωρώ ότι ως Πρόεδρος και έχοντας μη εκτελεστικά καθήκοντα θεσμικά ως Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΣΕ ΑΕ, μπορώ να συμβάλω από τη θέση αυτή και με τα καθήκοντα αυτά, στην επίτευξη των στόχων αυτού του Οργανισμού. Ευχαριστώ.