Πέμπτη 13 Ιουνίου 2019

Για την εκπαίδευση νέων μηχανοδηγών εν πορεία

Επειδή πολλοί συνάδελφοι μας ρωτάνε για το το ισχύει για την εκπαίδευση των μηχανοδηγών εν πορεία  παραθέτουμε το σχετικό άρθρο από  το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου μεταφορών (ν.4530) που ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2018.
Ελπίζουμε  η εκπαίδευση των νέων συναδέλφων να ολοκληρωθεί  σύντομα  ώστε  να ομαλοποιηθεί η δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε από την έλλειψη προσωπικού στα μηχανοστάσια






2. Η περίπτωση β΄της παρ. 9 του άρθρου 23 του ν. 3911/2011 (Α΄ 12) αντικαθίσταται ως εξής:
«β) Η ανωτέρω εκπαίδευση είναι θεωρητική μετά το πέρας της οποίας ακολουθεί, υπό την ευθύνη του εκπαιδευτικού κέντρου, πρακτική άσκηση των εκπαιδευομένων συνολικής διάρκειας τεσσάρων (4) μηνών στον διαχειριστή υποδομής και στη σιδηροδρομική επιχείρηση για την οποία εκπαιδεύονται. Η ανωτέρω πρακτική άσκηση δύναται να πραγματοποιηθεί παράλληλα με τη θεωρητική εκπαίδευση. Η πρακτική άσκηση πρέπει να πραγματοποιείται κατά τα 2/3 αυτής σε αμαξοστοιχίες που εκτελούν τακτικά δρομολόγια με υποχρεωτική παρουσία μηχανοδηγού εν ενεργεία κατ’αρχάς και αργότερα με πιστοποιημένο εκπαιδευτή. Στην περίπτωση που κατά την εκπαίδευση χρησιμοποιηθούν προσομοιωτές ή/και εξιδεικευμένες τρισδιάστατες μαγνητοσκοπήσεις διαδρομών, σύμφωνα με το Παράρτημα ΙΙ, η εκπαίδευση επί τακτικών δρομολογίων δύναται να περιοριστεί στα 3/5 της πρακτικής άσκησης και να γίνεται εκ παραλλήλου με σύγχρονα συστήματα προσομοιωτών ή/και εξιδεικευμένων τρισδιάστατων μαγνητοσκοπήσεων διαδρομών.».

και αυτό είναι το προηγούμενο άρθρο του νόμου 3911/ 2011 που αντικαταστάθηκε με το παραπάνω

9. Η εκπαίδευση των υποψήφιων μηχανοδηγών για το μέρος που αφορά στην άδεια κατά το στοιχείο α΄ της παραγράφου 1, παρέχεται από τα εκπαιδευτικά κέντρα κατά τα ειδικότερα οριζόμενα παρακάτω, με την επιφύ− λαξη και των λοιπών διατάξεων του παρόντος άρθρου: α) Η διάρκεια της εκπαίδευσης ορίζεται σε δύο (2) ημερολογιακά τετράμηνα και πρόσβαση σε αυτήν έχουν απόφοιτοι κατ’ ελάχιστο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευ− σης ή ισοδύναμης. β) Η ανωτέρω εκπαίδευση είναι θεωρητική μετά το πέρας της οποίας ακολουθεί, υπό την ευθύνη του εκ− παιδευτικού κέντρου, πρακτική άσκηση των εκπαιδευ− ομένων συνολικής διάρκειας τεσσάρων (4) μηνών σε σιδηροδρομική επιχείρηση και σε διαχειριστή υποδομής. Η πρακτική άσκηση πρέπει να πραγματοποιείται κατά τα 2/3 αυτής σε αμαξοστοιχίες σε υπηρεσία με υποχρε− ωτική παρουσία μηχανοδηγού εν ενεργεία κατ’ αρχάς και αργότερα με πιστοποιημένο μηχανοδηγό.