Σε γραμμή των...στεναγμών έχει μετατραπεί για το επιβατικό κοινό η γραμμή Κηφισιά- Πειραιάς του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου.
Αιτίες οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια, η αναμονή και το… στριμωξίδι, τα οποία συνθέτουν την εικόνα των σταθμών σε καθημερινή βάση τις ώρες αιχμής και προκαλούν σκηνές έντασης μεταξύ των επιβατών.
Μάλιστα τα επεισόδια αυτά ξεκινούν από λεκτικές αψιμαχίες και έχουν καταλήξει, σε λίγες ευτυχώς περιπτώσεις, σε ξυλοδαρμούς ανάμεσα στους επιβάτες.
Έρχεται αναβάθμιση των συρμών τονίζει η εταιρία
Το Dikaiologitika News απευθύνθηκε στις Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε (ΣΤΑ.ΣΥ) που έχουν την ευθύνη της λειτουργίας της γραμμής 1 του ηλεκτρικού και ζήτησε την άποψη της εταιρίας για το ζήτημα. Σύμφωνα με κύκλους της διοίκησης “η αναμονή στις ώρες αιχμής είναι στα 5 λεπτά και μόνο όταν παρουσιάζεται βλάβη σε συρμό αυτή μεγαλώνει”. Βέβαια, από την εταιρία αναγνωρίζουν ότι υπάρχει πρόβλημα με τους συρμούς και τονίζουν ότι επίκειται αναβάθμισή τους. Συγκεκριμένα οι κύκλοι της διοίκησης αναφέρανε χαρακτηριστικά “Υπάρχει πρόγραμμα αναβάθμισης των συρμών της γραμμής 1 που είναι γερασμένοι. Αναμένουμε πολύ σύντομα ο υπουργός να προχωρήσει στην προκήρυξη του διαγωνισμού και να ξεκινήσει το έργο” και κατέληξαν: “Πρόκειται για έναν μεγάλο διαγωνισμό που θα αλλάξει την εικόνας της γραμμής”.
Δεν έχουμε προσωπικό υποστηρίζει το Συνδικάτο
Σε διαφορετικό μήκος κύματος η άποψη των εργαζομένων, όπως αυτή εκφράστηκε στο Dikaiologitika News από τον Γενικό Γραμματέα του Σωματείου Ηλεκτροδηγών και Κίνησης, Κώστα Δήμα. Ο κ. Δήμας τόνισε μεταξύ άλλων πως η έλλειψη προσωπικού σε συνδυασμό με τα γερασμένα τραίνα είναι η αιτία για τις καθυστερήσεις: “Οι καθυστερήσεις συμβαίνουν γιατί έχουμε τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό και σε τραίνα. Δεν έχουμε οδηγούς και τεχνίτες. Παθαίνει ένας συρμός βλάβη στον Πειραιά και δεν έχουμε το συνεργείο να την αποκαταστήσει, αλλά ούτε και άλλον διαθέσιμο συρμό για να τον αντικαταστήσει. Έτσι τα δρομολόγια πάνε έναν συρμό πίσω. Αυτό στην ώρα αιχμής φαίνεται πολύ περισσότερο στους επιβάτες.”
Ο Γενικός Γραμματέας του Σ.Η.Ε.Κ. υποστήριξε ακόμη πως οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν πριν 12 χρόνια και τε κενά σε προσωπικό είναι πολύ μεγάλα: “ Ο οργανισμός προσέλαβε λίγους τεχνίτες το 2008, ενώ οι τελευταίοι μηχανοδηγοί είχε προσληφθεί το 2006. Από τότε μέχρι σήμερα είχαμε πάρα πολλές αποχωρήσεις συναδέλφων λόγω συνταξιοδότησης. Τα κενά δεν καλύφθηκαν ποτέ. Τα κενά αυτά σε συνδυασμό με την παλαιότητα των συρμών έχουν οδηγήσει τη γραμμή 1 στο σημείο να υπολειτουργεί”.
Σε ό,τι αφορά στην επικείμενη αναβάθμιση των συρμών μέσω του προγράμματος ο κ. Δήμας ανέφερε: “Το διαγωνισμό αυτόν τον περιμένουμε εδώ και 1,5 χρόνο. Σίγουρα θα βελτιωθεί η κατάσταση όταν ολοκληρωθεί, αλλά δεν φτάνει από μόνη της η αναβάθμιση των συρμών. Χρειαζόμαστε προσλήψεις προσωπικού και μάλιστα άμεσα”.
dikaiologitika.gr