Κλειστά ρολά που δεν επιτρέπουν την χρήση ασανσέρ ακόμα και σε σταθμούς που δεν διαθέτουν κυλιόμενες σκάλες, σπασμένα σκαλοπάτια, χαλασμένα καθίσματα στους σταθμούς όπου δρουν παραβατικά άτομα -μια και το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν έχει ενεργοποιηθεί- συνθέτουν την εικόνα του σημερινού Προαστιακού σιδηρόδρομου.
Ένα μέσο με χιλιάδες επιβάτες που ωστόσο δεν είναι ακόμα σε θέση να ελέγξει τη λαθρεπιβίβαση -και κατά συνέπεια τα έσοδα του- φαίνεται πως κάθε άλλο παρά φιλικό και ευχάριστο μπορεί να χαρακτηριστεί από τους επιβάτες που ταξιδεύουν με αυτό.
Αν και υπάρχουν αποφάσεις του ΟΣΕ για την αναβάθμιση των σταθμών που βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση θα πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα για να μιλάμε για ένα μέσο που μπορεί να εξυπηρετήσει χωρίς προβλήματα τους επιβάτες του.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Προαστιακός είναι οι ακυρώσεις δρομολογίων αλλά και η συχνότητα τους.
Και αυτό γιατί οι ακυρώσεις συμβαίνουν τελευταία στιγμή ενώ δεν υπάρχει ηχητική ενημέρωση του κοινού στους σταθμούς. Ως αποτέλεσμα είναι πολλοί επιβάτες να αντιμετωπίζουν προβλήματα ακόμα και με τις πτήσεις τους ή με τις εργασίες τους. Παρόλα αυτά συνεχίζουν να χρησιμοποιούν το μέσο και στοιβάζονται στα λιγοστά βαγόνια των συρμών.
Αξιοσημείωτο είναι ότι στο σταθμό ΣΚΑ που εξυπηρετεί καθημερινά εκατοντάδες επιβάτες δεν λειτουργεί το ασανσέρ με όλους τους επιβάτες να αναγκάζονται να κατέβουν τουλάχιστον 45 σκαλοπάτια ενώ δεν υπάρχουν κυλιόμενες σκάλες αποκλείοντας ΑμΕΑ αλλά και γονείς με καροτσάκια ή μικρά παιδιά.
Αλλά και στον κόμβο της Νερατζιώτισσας τα ασανσέρ σχεδόν στο σύνολό τους είναι αποκλεισμένα.
Ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημα είναι η λήξη των δρομολογίων λίγο μετά τις 10 οπότε και πολλοί εργαζόμενοι δεν μπορούν να το χρησιμοποιήσουν μετά τη λήξη της βάρδιας τους όπως και πολλοί μαθητές που πάνε σχολείο ή φροντιστήριο.
Μέσα σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν και οι καθυστερήσεις λόγω προβλημάτων σε υποσταθμούς της ΔΕΗ. Το τελευταίο συμβάν στις 18 Μαρτίου 2019 σημειώθηκε στη συμβολή της Αττικής Οδού με την Ολυμπία Οδό, και προκάλεσε απώλεια ηλεκτροκίνησης στο τμήμα μεταξύ των Σιδηροδρομικών Σταθμών Κορίνθου και Λιοσίων.
Μαρίας Μόσχου