Α. Όσον αφορά το «μη εύλογον» του προσφερόμενου τιμήματος, σημειώνουμε τα παρακάτω:Η αξία του ενεργητικού της ΕΕΣΣΤΥ σύμφωνα με εκτίμηση της 28/2/18 είναι €52 εκ.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οφείλει στην ΕΕΣΣΤΥ σήμερα, 8/3/18, €12,5 εκ. και πλέον.Η αξία της ΕΕΣΣΤΥ αυξάνεται από την τεχνογνωσία, τις άδειες και τις πιστοποιήσεις της ως (Entities in Charge of Maintenance) Υπεύθυνου Φορέα Συντήρησης Τροχαίου Υλικού, του συνεχώς αυξανόμενου έργου της από ανατάξεις και συντηρήσεις τροχαίου υλικού άλλων εταιρειών, του μονοπωλιακού χαρακτήρα της λόγω του μεγέθους του Ελληνικού Δικτύου, της προνομιακής θέσης των παραγωγικών συγκροτημάτων της και άλλων παραγόντων.
Η ΕΕΣΣΤΥ έχει συνεχώς αυξανόμενο κύκλο εργασιών και δυνατότητα να παίξει ηγεμονικό ρόλο στη Βιομηχανία Οχημάτων της χώρας μας, παρουσιάζει μικτή κερδοφορία και αναπτύσσει συνεργασίες με άλλες εταιρείες μέσων Σταθερής Τροχιάς.
Γιατί δεν ερευνάται η πρόθεση αγοράς ενός μειοψηφικού πακέτου μετοχών από όλες τις Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας αντί της πώλησης του συνόλου των μετοχών σε μια εξ αυτών, που αν πραγματοποιηθεί, υπάρχει περίπτωση να θεωρηθεί ως παράβαση του νόμου περί ελεύθερου ανταγωνισμού;
Β. Δεν πρέπει να πουληθεί το σύνολο των μετοχών της ΕΕΣΣΤΥ διότι:
Με προσπάθεια των εργαζομένων, της διοίκησης, του μετόχου και του Υπουργείου, τα οικονομικά της ΕΕΣΣΤΥ έχουν βελτιωθεί. Πιο συγκεκριμένα:
Εκτιμάται αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 31,3% το 2017 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (proforma οικονομικές καταστάσεις 2017).
Εμφανίζεται για πρώτη φορά από της ιδρύσεώς της θετικό μικτό αποτέλεσμα ύψους €5,24εκ σύμφωνα με τις proforma οικονομικές καταστάσεις 2017.
Βελτιώνονται τα οικονομικά της αποτελέσματα κατά το 2017 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος σύμφωνα με τις proforma οικονομικές καταστάσεις 2017.
Τα προ φόρων αποτελέσματα της εταιρείας (EBT) κατά τη χρήση 2017 ανήλθαν σε ζημιές ποσού €3,5εκ με την απομείωση έναντι ζημιών €3,78εκ το 2016, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 7,5% περίπου.
Τα μετά φόρων αποτελέσματα της εταιρείας κατά τη χρήση 2017 ανήλθαν σε ζημιές ποσού €0,65εκ με την απομείωση έναντι ζημιών €5,18εκ το 2016, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 87,4% περίπου.
Τα αποτελέσματα προ τόκων, φόρων, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε ζημιές ποσού €2,71εκ με την απομείωση έναντι ζημιών €2,93εκ το 2016, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 7,5% περίπου.
Χωρίς την απομείωση της αξίας των ανταλλακτικών η ΕΕΣΣΤΥ θα εμφάνιζε κέρδη προ φόρων €2,9εκ, κέρδη μετά από φόρους €3,9εκ και θετικό EBITDA €3,69εκ.
Επιτυγχάνεται υπερ-επίτευξη στόχου ισοζυγίου προϋπολογισμού έτους 2017 κατά 77,9% (στόχος €3,74εκ, εκτέλεση €6,66εκ, θετική απόκλιση €2,92εκ).
Προσδοκάται να εμφανίσει θετικά οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση 2018 βάσει του επιχειρησιακού της σχεδίου.
Η αξία της Εταιρείας συνεχώς αυξάνεται με την πρόοδο των έργων στην υποδομή και την αναβάθμιση του δικτύου στην Β. Ελλάδα .Το μεταφορικό έργο αυξάνεται και σε λίγους μήνες θα διανύεται η απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες με ηλεκτροκίνητους συρμούς.
Ήδη έχει δρομολογηθεί η κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας με τη Σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων της Β. Ελλάδας, με αυτά της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, η ανακαίνιση της σύνδεσης Αλεξανδρούπολη- Ορμενίου, ενώ η σύνδεση Κιάτου –Πατρών προχωρεί και κατασκευάζεται το έργο της Γραμμής 4 του Αττικού Μετρό.
Είναι αναμφισβήτητο ότι το έργο της συντήρησης του τροχαίου υλικού θα αυξάνεται συνεχώς κατά την επόμενη δεκαετία, ακολουθώντας την αύξηση των σιδ/κών μεταφορών στη χώρα μας αλλά και στον ευρύτερο Βαλκανικό χώρο.
Η πιστοποίηση και η αναγνώριση της αποκλειστικής τεχνογνωσίας της ΕΕΣΣΤΥ περί της συντήρησης, επισκευής, μετασκευής, ανακατασκευής και ανακαίνισης των οχημάτων του σιδηρόδρομου, την καθιστά απαραίτητο συνεργάτη για οποιαδήποτε εταιρεία θελήσει να δραστηριοποιηθεί στον τομέα των Μεταφορικών Μέσων Σταθερής Τροχιάς στην χώρα μας, αφού είναι η μόνη που διαθέτει τα κατάλληλα μηχανεργοστάσια επί του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας.
Η ΕΕΣΣΤΥ εκτός του έργου της συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εκτελούσε ως σήμερα, αξίας €33 εκ. ανά έτος τουλάχιστον, έχει αναλάβει και την εκτέλεση της συντήρησης του έργου της εκτεταμένης συντήρησης του τροχαίου υλικού που ενοικιάζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (σύμφωνα με το Άρθρου 8,§ 8 του Ν.3891/10), αξίας €36 εκ. τουλάχιστον και το οποίο πρέπει να εκτελεσθεί εντός των επόμενων τριών ετών και αντιστοιχεί σε επιπλέον έργο €12 εκ. ετησίως.
Η ΕΕΣΣΤΥ έχει αρχίσει επαφές με το Αττικό Μετρό για να σχεδιάσει και να αναλάβει την εκτέλεση των Γενικών Επισκευών των 40 τρίδυμων συρμών ALSTOM πρώτης γενιάς προϋπολογιζόμενης αξίας 15-20 εκ. € και βρίσκεται σε επαφές με την διοίκηση της ΣΤΑΣΥ για να αναλάβει την επιλογή, την διαχείριση και τη συντήρηση του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιήσει για να εισέλθει στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Επαναλαμβάνουμε ότι είναι φανερό ότι η ΕΕΣΣΤΥ διαθέτοντας πιστοποιήσεις, χώρους, τεχνογνωσία και αναγνώριση, θα είναι ο απαραίτητος συνεργάτης όσων θελήσουν να δραστηριοποιηθούν στις συνεχώς αναπτυσσόμενες σιδηροδρομικές μεταφορές στα Βαλκάνια και όσων επιθυμήσουν να αναλάβουν έργο στην κατασκευή, συντήρηση, επισκευή, μετασκευή, ανακατασκευή, ανακαίνιση οχημάτων Μέσων Σταθερής Τροχιάς (Σιδηρόδρομου, ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ, Προαστιακού).
Η αξία της είναι ανυπολόγιστη και η πολιτική της σημασία για την οικονομική ανάπτυξη τεράστια, ειδικά στο χώρο της Βιομηχανίας Οχημάτων στην χώρα μας.
Αντί να πουληθεί έναντι μερικών εκ €, προτείνουμε να επαναπροκηρυχθεί διαγωνισμός για αναζήτηση επενδυτή ή επενδυτών με είσοδο έως 49% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας.
Είμαστε σίγουροι ότι το Ελληνικό Δημόσιο θα εισπράξει περισσότερα χρήματα από όσα προσφέρει σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η ΕΕΣΣΤΥ δύναται, αναπτύσσοντας συνεργασίες με ξένους οίκους, να αναστήσει την βιομηχανία σιδηροδρομικών οχημάτων στην χώρα μας και να προσελκύσει επενδύσεις κατασκευαστών οχημάτων που εύκολα θα μεταφέρουν τα προϊόντα τους στην πολύπαθη Μέση Ανατολή, όταν τελειώσουν οι πόλεμοι, αλλά και μονιμότερα μέσω Πειραιά στις χώρες τις Αφρικής.
Είναι σαφές ότι το προσφερόμενο για την ΕΕΣΣΤΥ τίμημα μόνο «εύλογο» δεν είναι.