Τετάρτη 10 Αυγούστου 2022

Ανακοίνωση ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο


ΑΘΗΝΑ, 08-08-2022

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ 
ΟΔΗΓΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ;

Σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας (της εκάστοτε) εφαρμόζεται κατά γράμμα η ίδια πολιτική αλλά με διαφορετικά πρόσωπα.

Όσα προβλήματα παρουσιάζονται έως σήμερα στις Σιδηροδρομικές εταιρείες, θα μπορούσαμε να τα χαρακτηρίσουμε ως μεταμνημονιακά απόνερα, αλλά αυτό ίσως δεν θα παρουσίαζε αντικειμενικά όλη την αλήθεια καθώς πολύ πριν το μνημόνιο είχαν διαμορφωθεί τόσο το πλαίσιο όσο και τα εργαλεία που θα οδηγούσαν τον ενιαίο σιδηρόδρομο σε σταδιακή παράλυση, ιδιωτικοποίηση και επομένως διάλυση.

Η επιλογή της εμπορευματοποίησης του σιδηροδρόμου και της ελεύθερης αγοράς ήταν πολιτική επιλογή που ασπάστηκαν ευλαβικά όλες οι κυβερνήσεις.

Δυστυχώς για τους επιβάτες χρήστες του μέσου, οι κυβερνήσεις αυτές ούτε καν την ίδια τους την (ξεκάθαρα αποτυχημένη) επιλογή δεν ήταν ικανές να εφαρμόσουν.

Το μόνο που έκαναν ήταν να αφήσουν στην τύχη του τον σιδηρόδρομο και σχεδόν να τον κάνουν απωθητικό για τον χρήστη.

Οι διοικήσεις του ΟΣΕ σε απόλυτη συννενόηση με τους πολιτικούς τους προϊσταμένους-εξαίρεση ίσως αποτελεί η σημερινή ηγεσία που προχώρησε σε προσλήψεις που δυστυχώς δεν ανταποκρίνονται στο μέγεθος του προβλήματος- σε μια επίδειξη απόλυτης γραφειοκρατικής αγκύλωσης άφησαν τον οργανισμό χωρίς προσωπικό διαχείρισης της κυκλοφορίας και συντήρησης του δικτύου.

Στην πραγματικότητα οι διοικήσεις του ΟΣΕ επένδυσαν σε αυτή την χρόνια αγκύλωση καθώς ήξεραν πολύ καλά ότι αυτή η τακτική θα οδηγούσε την κατάσταση σε τέλμα και θα εξυπηρετούσε την είσοδο των ιδιωτών στην συντήρηση του δικτύου αλλά και στην αλλαγή των εργασιακών σχέσεων στο προσωπικό του ομίλου.

Η μη δυνατότητα προσλήψεων λόγω νομοθετικού πλαισίου από την μία πλευρά και η συνεχής συνταξιοδότηση προσωπικού από την άλλη, ήταν ετεροβαρής για τον ΟΣΕ.

Έτσι οι προσλήψεις προσωπικού με άλλους είδους εργασιακή σχέση (συμβάσεις έργου) που αυτό πριν μία δεκαετία θα ήταν αιτία πολέμου για τα συνδικάτα αλλά και για τα κόμματα της αντιπολίτευσης, είναι πλέον γεγονός.

Τώρα είναι απλά η εξυπηρέτηση μιας αναγκαιότητας καθώς προετοιμάστηκε πολύ καλά το αδιέξοδο που θα έκανε αποδεκτές τέτοιες λύσεις που χθες θα φάνταζαν αδιανόητες.

Ο κανονισμός κυκλοφορίας του ΟΣΕ διαμορφώθηκε σύμφωνα με τις επιταγές των ιδιωτικών εταιρειών με αποτέλεσμα την απλοποίηση σιδηροδρομικών διαδικασιών προς την αρνητική πλευρά.

Οι σιδηροδρομικές εταιρείες έχουν αναλάβει να παρέχουν δραστηριότητες που παλιότερα είχε ο ΟΣΕ, με αποτέλεσμα αυτές όχι μόνο να έχουν ατονήσει αλλά να είναι ανύπαρκτες. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της απαγόρευσης κυκλοφορίας 3 συνθέσεων αμαξοστοιχιών οι οποίες είχαν ληγμένα RIV (τεχνικές επιθεωρήσεις) για πάνω από μία πενταετία! Αυτό έγινε διότι αυτές οι συνθέσεις πέρασαν από τον τελικό και αναγκαστικό έλεγχο των επισκεπτών του ΟΣΕ .

Από την άλλη η ίδια η διοίκηση του ΟΣΕ συνεχίζει να κλείνει προκλητικά το μάτι στις ιδιωτικές εταιρείες καθώς αφήνει να ελαστικοποιούνται οι κανονιστικές διαδικασίες κυκλοφορίας με αρνητικούς πρωταγωνιστές το προσωπικό διαχείρισης κυκλοφορίας .Έχουμε κατά κόρον εφαρμογή ειδικής ακολούθησης αμαξοστοιχιών , μη επάνδρωση σταθμών με κλειδούχους, μη έλεγχο σωστής επάνδρωσης των αμαξοστοιχιών ,αδιαφορία για σηματοδότηση αμαξοστοιχιών, μη επίδοση υποδειγμάτων ,μη επίδοση τηλεγραφημάτων κλπ. και όλα αυτά για να φανεί ότι το σιδηροδρομικό σύστημα λειτουργεί ενώ στην ουσία απλά δεν υπάρχει.

Οι ιδιωτικές εταιρείες μόνο απαιτούν και ο ΟΣΕ συμμορφώνεται αναγκαστικά πια με τις απαιτήσεις τους.

Από την άλλη το τροχαίο υλικό ιδιοκτησίας του ελληνικού δημοσίου, έχει αφεθεί στην τύχη του και αφανίζεται.

Αντί να αγοράζει ανταλλακτικά η ΗΕLLENIC TRAIN που έχει αναλάβει την συντήρηση του, αφαιρεί ότι ανταλλακτικό χρειάζεται από άλλες μηχανές ή αυτοκινητάμαξες για να εξυπηρετηθεί ο σκοπός της, αλλά δεν εχει διαπιστωθεί ότι αυτά τα ανταλλακτικά η HT τα αντικαθιστά σε άμεσο χρόνο.

Αυτοκινητάμαξες desiro που έχουν υποστεί βλάβη από σύγκρουση εδώ και χρόνια δεν επισκευάζονται αλλά χρησιμοποιούνται ως αιμοδότες ανταλλακτικών των άλλων desiro με την ιδιοκτήτρια ΓΑΙΑΟΣΕ απλά να μην ενδιαφέρεται για την περιουσία του ελληνικού λαού.

Ο κατάλογος ακινησίας Δ/Η και Η/Α αλλά και αυτοκινηταμαξών από βλάβες είναι αποκαλυπτικός για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το τροχαίο υλικό.

Χωρίς ανταλλακτικά, με σοβαρότατες ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό, με προβληματικές εγκαταστάσεις συντήρησης που θα έπρεπε να ανταποκρίνονται στην σημερινή εποχή, η ιταλική διοίκηση της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από τα υπαρκτά προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου κατηγορώντας μονίμως τον ΟΣΕ.

Η αλήθεια είναι ότι δεν φταίει ο ΟΣΕ για τις συγκρούσεις εντός των εγκαταστάσεων της.

Δεν φταίει ο ΟΣΕ για την μη αγορά ανταλλακτικών από πλευράς της και την χαμηλή διαθεσιμότητα σε τροχαίο υλικό που οδηγεί σε ακυρώσεις δρομολογίων.

Οι ακυρώσεις δρομολογίων πραγματοποιούνται συνεχώς λόγω έλλειψης προσωπικού της ΗELLENIC TRAIN και προβλημάτων των συρμών που ξεμένουν στο πουθενά χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα είτε αντικατάστασης τους είτε ρυμούλκησης τους.

Είναι αδιανόητο οι αυτοκινητάμαξες του Προαστιακού και της Χαλκίδας να παραμένουν για 5 ημέρες χωρίς επιθεώρηση σε τεχνικό λάκκο επειδή δεν υπάρχει μηχανοδηγός για να τις ρυμουλκήσει.

Βέβαια αυτό αποκαλύπτει και κάτι άλλο… Οτι δεν έγινε απολύτως καμία αναβάθμιση στις εγκαταστάσεις των μηχανοστασίων τις οποίες είχε υποσχεθεί η Ιταλικών συμφερόντων εταιρεία, με αποτέλεσμα να χρειάζεται ντίζελ μηχανή για την ρυμούλκηση καθότι δεν υπάρχει γραμμή ηλεκτροκίνησης που να οδηγεί σε τεχνικό λάκκο.

Η έλλειψη προσωπικού έλξης επιδεινώθηκε μετά από την συμφωνία που υπέγραψε η διοίκηση της εταιρείας με το σωματείο των μηχανοδηγών καθώς μεταφέρθηκαν άδειες από την περίοδο Ιουνίου και Ιουλίου την περίοδο του Αυγούστου, με αποτέλεσμα πολύ περισσότερα άτομα να βρεθούν ως αδειούχοι τον Αύγουστο από ότι θα άντεχε το σύστημα.

Στους παραπάνω αδειούχους θα πρέπει να συνυπολογιστούν και τα αυξανόμενα κρούσματα κορονοϊού.

Δυστυχώς όμως με θλίψη βλέπουμε να έχουν μειωθεί σε μεγάλο βαθμό τα μέτρα αντιμετώπισης του κορονοϊού.

Δεν τοποθετείται πλέον αντισηπτικό υγρό στους χώρους επιβατών αλλά και του προσωπικού, υπάρχει μεγάλος συνωστισμός κατά την εκπαίδευση των νέων μηχανοδηγών στις μηχανές με 5 άτομα σε έναν μικρό χώρο τα οποία είναι πάρα πολλά για τις σημερινές υγειονομικές δυσκολίες.

Οι συνθήκες εργασίας στα μηχανεργοστάσια παραμένουν άθλιες από κάθε πλευρά με πολλά κτίρια στην περιφέρεια να παραμένουν ακατάλληλα για το προσωπικό ή να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν ούτε τα βασικά όπως τουαλέτες!!!

Τα μέσα ατομικής προστασίας δίνονται με το σταγονόμετρο και με πολύ μεγάλη καθυστέρηση.

Πως λοιπόν θα εργαστεί το προσωπικό σε τέτοιες συνθήκες;

Φυσικά, όταν μιλάμε για τεχνικό προσωπικό, δεν πρέπει να ξεχνάμε την εγκληματική πολιτική της διοίκησης Τσαλίδη απέναντι στην τεχνική βάση, ο οποίος απέλυσε μέσα σε μία νύχτα δεκάδες νέους τεχνίτες για λόγους καθαρά σκοπιμότητας και εκβιασμού του σωματείου τους. Το αποτέλεσμα ήταν εκπαιδευμένοι τεχνίτες να βρεθούν άνεργοι και τα μηχανεργοστάσια να ξεμείνουν από πολύτιμο προσωπικό, με συνέπεια το βάρος να το επωμιστεί το υπόλοιπο προσωπικό αδυνατώντας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της επισκευής και της συντήρησης του τροχαίου υλικού.

Η αντιμετώπιση των επιβατών στις περιπτώσεις που μια αμαξοστοιχία ακινητεί από βλάβη κρίνεται ως απαράδεκτη και βαρύνει σε μεγάλο βαθμό την ΗΕLLENIC TRAIN καθώς φέρει ακέραια την ευθύνη για την στελέχωση των συγκεκριμένων τμημάτων τα οποία δεν ανταποκρίνονται ούτε στο 1% της δουλειάς της οποίας τους έχει ανατεθεί.

Η στελέχωση τους έγινε από τον μηχανισμό της διοίκησης Τσαλίδη ο οποίος έχει μετατρέψει μία ολόκληρη εταιρεία σε Συριζομάγαζο με αποτέλεσμα αυτός ο μηχανισμός να παραδιοικεί την εταιρεία.

Τόσο ανώτερα όσο και κατώτερα στελέχη βρίσκονται σε αγαστή συνεργασία με συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι αφού έχουν οδηγήσει την εταιρεία σε τέλμα.

Πέρα από τις προσωπικές τους επιδιώξεις έχουν να εξυπηρετήσουν και την αντιπολιτευτική και αντισιδηροδρομική τακτική του ΣΥΡΙΖΑ με το αποτέλεσμα να είναι εκρηκτικό για την εταιρεία αλλά και το επιβατικό κοινό.

Όλο το πανελλήνιο είδε τις γελοιότητες με τα μανιτάρια του κου Παππά και το σόου που έστησε όταν μπήκε κρυφά σε συνεργασία με συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ στο μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης για να συκοφαντήσει τον σιδηρόδρομο.

Βλέπουμε με αγανάκτηση την επιχείρηση συκοφάντησης των ΕΤR από τους ίδιους που τα έφεραν στην Ελλάδα.

Μέσα επικοινωνίας φίλα προσκείμενα στο ΣΥΡΙΖΑ ανακάλυψαν ξαφνικά ακαταλληλότητα των συρμών και πολλές τεχνικές βλάβες, όταν οι ίδιοι ως κυβέρνηση φωτογραφίζονταν με καμάρι πάνω σε αυτούς!

Είναι η ώρα για μεγάλες αποφάσεις και είναι η ώρα να μπει βαθιά το χέρι στην τσέπη με: Η πολιτεία πρέπει να εξασφαλίζει την επαρκή την χρηματοδότηση του σιδηροδρόμου και πρέπει χορηγείτε έγκυρα και όχι καθυστερημένα , ώστε να υπάρχει η εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρόμου .
  1. Αναβάθμιση των εγκαταστάσεων ώστε αυτές να είναι λειτουργικές ,παραγωγικές και ασφαλείς για τους εργαζόμενους με παροχή ατομικών μέσων προστασίας στους χώρους εργασίας που είναι απαραίτητα.
  2. Επισκευή του τροχαίου υλικού με αγορά ανταλλακτικών που θα το επαναφέρει αν όχι στο σύνολο του στο μεγαλύτερο μέρος του σε λειτουργική κατάσταση.
  3. Διαχείριση του τροχαίου υλικού ώστε να εξυπηρετούνται οι πραγματικές ανάγκες της εταιρείας αλλά και του επιβατικού κοινού.
  4. Συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού στις νέες τεχνολογίες
  5. Προσλήψεις τεχνικά καταρτισμένου προσωπικού, με επαναφορά όλων των απολυμένων που στέρησαν από την τεχνική βάση σημαντικό εργατικό δυναμικό. Προσλήψεις για σημαντικές ειδικότητες όπως επισκέπτες ,κλειδούχοι οι οποίοι λείπουν σήμερα.
  6. Στελέχωση των τμημάτων διαχείρισης κρίσεων με έμπειρα στελέχη που να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις που θα κληθούν να διαχειριστούν.
  7. Αλλαγές στον υπηρεσιακό μηχανισμό της εταιρείας και απογαλακτισμός από το σύστημα Τσαλίδη, το οποίο την γύρισε πίσω και λειτουργεί ακόμα σαν βαρίδι στην ανάπτυξη της.
  8. Σωστή διαχείριση του προσωπικού των αμαξοστοιχιών για να σταματήσουν κάποιοι με πλάτες τρίτων να κρύβονται από τα καθήκοντα για τα οποία έχουν προσληφθεί.
  9. Σωστή και εταιρική διαχείριση του προσωπικού έλξης ώστε να σταματήσει η διαχείριση του από συνδικαλιστές και τους συνεργάτες τους .
  10. Πιστή εφαρμογή των κανονιστικών διαδικασιών στην κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών. Απαίτηση από τον ΟΣΕ να ανταποκριθεί στον ρόλο του ως διαχειριστή της κυκλοφορίας.
  11. Χάραξη δρομολογίων σύμφωνα με την πραγματική κατάσταση του δικτύου και όχι με μια θεωρητική η οποία δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
  12. Χάραξη δρομολογίων σύμφωνα με τις ανάγκες της κοινωνίας ειδικά για το μέρος για τα οποία αυτά επιδοτούνται από το δημόσιο.
  13. Αγορά νέου, σύγχρονου τροχαίου υλικού, αντάξιο των επιβατών χρηστών του μέσου και των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών εταιρειών.

Έτσι και μόνον έτσι θα αναβαθμιστούν οι σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων !
Τέλος η πολιτεία οφείλει να σκεφτεί πολύ σοβαρά την ίδρυση δημόσιας μεταφορικής εταιρείας ώστε να αναγκαστούν οι ιδιώτες ανταγωνιστές να παρέχουν αξιόπιστες υπηρεσίες προς τους επιβάτες !

ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ